Iso vauva, minkä merkkisiä ja kokoisia vaatteita ostatte?
Pitäisi taas ostaa vaatteita pojalle joka on kohta 7kk pituutta on 75cm (pitkä selkä) ja painoa 11,5kg. Just puin päälle (kun vanhat pojan omia sopivia, puhtaita vaatteita ei löytynyt) isosiskolta vastikään pieneksi jääneen H&M poolopaidan kokoa 104cm!!! Onhan tuossa hurjan pitkät hihat, mut ensimäistä kertaa aikoihin paita on riittävän pitkä ja leveä. Pitääkö mun tosiaan alkaa ostaa 104cm vaatteita jo nyt?!?
H&M 86cm saa väkisin vääntämällä päälle, 92cm menee vähän helpommin, mut on sekin aika piukka... Mitä kokoja ja merkkejä te muut isojen vauvojen äidit ostatte? Mä olen väkisin koittanut poikaa H&M:ään pukea, kun tytöllä totesin hinta-laatu-suhteelta hyväksi ja on mun mielestä ihan kivojakin (ainakin vauvojen puolella).
Kommentit (10)
Ei todellakaan.
Oma vauvani on yhtä pitkä mutta hoikka, joten H&M on ollut passeli, samoin Lindex ym. edulliset ja kivat lastenvaatteet.
Tutta sen sijaan on ollut aina vähän turhan leveää ja löysää mallia - Olisiko se siis teidän pullerollenne sopiva?
Yksi Tutan lahjaksi saatu yöpuku meillä on ollutkin kokoa 74cm, mutta se poistui käytöstä jo reilu kk lähemmäs pari kk sitten.
Ja oikeesti tää sälli on ISO. Tyttö on normaalikokoinen 4,5-vuotias ja pojalla nyt käytössä samainen toppapuku mikä tytöllä oli 2,5-vuotiaana :o. Niska haara mitta riittää juuri ja juuri. jos poika yhtään kasvaa, niin uusi puku on ostettava. Liikkuvalle lapselle olisi jo liian pieni...
Kapphalin vaatteissa sama koko ongelma kun H&M. Bodyja ei tahdo enää sopivia löytyä. Onneks löysin alusbodyja kokoa 98cm kun käytiin Englannissa.
Ja Lindex myös testattu, ei sielläkään sopivia vaatteita lähelläkään pituusmitoitusta.
Eikä tää poika sen paksummalta ainakaan kuvissa näytä kun mitä tyttö oli pienenä. Tyttö vaan meni keskikäyrää siinä missä poika huitelee käyrästön yläpuolella. Ja tytölle H&M, Lndex ym oli aina reiluja, jos esim tyttö oli 74cm 68cm vaatteet meni vielä päälle ja 74cm oli tosi reiluja.
ap
Ja Tutan vaatteet on reiluja. Kuten yksi täällä jo totesi.
Marimekko on mun mielestä kanssa aika leveä mitoitus.
Samoin se jo mainittu Tutta.
Polarn och Pyret on kanssa aika reilun kokoinen.
H&M on noihin verrattuna paljon kittanampi.
ja silti mun mielestä H&M ja KappAhl- vaatteet on aika kapeita. Tutta tekee reiluja vaatteita ja muutenkin marketeista löytyy reilumpaa mitoitusta kuin nämä ruotsalaisketjujen vaatteet. (jos vaan merkettivaatteet kelpaa) Jesper Juniorista voisi löytyä myös reilumpaa vaatetta, jos et marketeissa halua käydä.
on mielestäni leveitä paitoja sekä GRD:llä jota saa ainakin espoon pikku-kipparista on suht edullinen noin 10 euroa paita.
Elämä helpottaa huomattavasti bodyn jatkopala... Ei tarvitse vaavelin kärsiä liian pitkistä hihoista ja pääaukosta.
T: Vauva 8kk ja käytössä bodyt 86cm jatkopalan kanssa.
Googletappa bodyn jatkopala
Tutta tekee reiluja vaatteita. mulla on pitkäselkänen vauva, tällä hetkellä vaatteet kokoa 62-68 cm mutta Tutan 56 cm vaatteet menee edelleen.