Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden synnytys käynnistetty tabletein

Vierailija
01.02.2010 |

Olen täällä osastolla ja huomenna olisi tarkoitus käynnistää synnytys Cytotec-tableteilla..

Tähän voi vierähtää aikaakin joten halusin kysäistä jos täällä on ihmisiä joiden synnytys on käynnistetty näin niin haluaisin kokemuksia kysellä.

Miten nopeasti synnytys lähti käyntiin ja kuinka monta tablettia jouduitte ottamaan yms...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli rv37+5, kun perjantaina laitettiin klo: 10 pieni muru Cytotecia kohdunsuulle, toinen murunen laitettiin klo: 14. Mitään ei juuri tapahtunut ja odotettiin seuraavaan aamuun. Lauantaina sitten uusi muru Cytotecia noin klo:10 ja klo: 16 oli kohdunsuu 4cm auki, kun vietiin synnytyssaliin ja kalvot puhkaistiin. Tyttö syntyi siitä 1,5h kuluttua ja ehsin saada spinaalipuudutuksen, kun pyysin sen heti kalvojen puhkaisun jälkeen. Kauheasti en kipuja tuntenut. Tämä oli toinen synnytys.

Vierailija
2/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuna ja vauva syntyi pe iltana.

Kuopus käynnistettiinkin sitten tipalla ja tuli parissa tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla klo 18 laitettiin murunen kohdusuulle ja sanottiin että tuskin lähtee ekasta käyntii, laitetaan aamulla toinen murunen.

Noh ei mennyt kun 3 tuntia niin oli synnytys käynnissä. tabletin laiton jälkeen vauva oli ulkona 7½ tunnin päästä. eli synnytys kesti vaan 4½h ja lähti todella nopeesti käyntiin ja yhdestä tabletista :)

Vierailija
4/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen muru (suun kautta) tepsi. Sain toisen murun pe-iltapäivänä n. klo 13.30 ja vauva syntyi la-aamuna klo 7.55. Piiiiitkä avautumisvaihe oli jatkuvaa hirveää supistusta, vauva oli virhetarjonnassa, eikä meinannut millään laskeutua kunnolla, joten ilmeisesti siksi kesti.

Oli kyllä yhtä helvettiä, olin suunnitellut, että synnytän lääkkeettömästi, jos mahdollista, mutta lopulta otin epiduraalin, joka ei sitten valitettavasti auttanut kunnolla. Vaan siitäkin selvittiin, ja palkinto oli toki mitä ihanin :)

Vierailija
5/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi sektiolla sunnuntaina puolilta paivin. Tipat ja kaikki kokeiltiin muttei avautunut kuin 4cm. Rv42+1.

Vierailija
6/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina aamulla ja päivällä laitettiin puolikkaat... tokasta tuli pini jomotus selkään ja kolmatta tabuu ei laitettu.. klo 20.15 meni vedet ja lapsi syntyi klo 21.50. supistukset tosi tiheet ja kivuliaat.. epiduraali tuli liian myöhään eikä ehtinyt alkaa vaikuttaa.

Vierailija
7/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin myös cytotecillä. Ensimmäisen käynnistelypäivän (jolloin sain yhteensä kolme kpl neljäsosapillerin) jälkeen yöllä meni lapsivedet. Synnytys lähti kuitenkin käyntiin vasta kolmannen käynnistelypäivän aamupäivänä.

Säännölliset supistukset alkoivat lääkärin sisätutkimuksen vauhdittamana klo 10.30 ja saliin päästiin kahden kieppeillä. Oksitosiinilla piti vauhdittaa, kun avautumisesta ei meinannut tulla mitään. Epiduraali annettiin ja sitä lisätiin myös kerran. Lopulta sain myös spinaalin, joka toikin taivaan hetkeksi. :) Sektio oli jo lähellä, kun ei paikat meinanneet avautua millään, mutta lopulta, kello 23.52 tyttäremme syntyi.

Vierailija
8/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina laitettiin 3 murusta muistaakseni neljän tunnin välein. Sunnuntaina kaksi murusta.

Sen jälkeen kohdunsuu oli sen verran auki, että jäätiin odottamaan maanantaiaamua, jolloin olisi puhkaistu kalvot.

Synnytys kuitenkin alkoi sunnuntai-maanantai välisenä yönä "itsekseen", ja kesti 2h 46min.

Vierailija
9/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

la-aamusta alkaen 3 tablettia Cytotecia, ja ei vaikutusta tarpeeksi, joten jäin yöksi rauhoittumaan nukkumaan, sain myös jotain relaksanttia.

Su-aamuna heräsin supistukiin 4 h unien jälkeen,

siitä sitten oksitosiinilla vauhditettiin ja kymmeneltä puhkaistiin loput kalvot, ja oksitosiinilla vauhtia lisää. Ja väliin epiduraalit puudutteeksi, sun muuta. En muista oikein tarkkaan muuta kun että TUSKAISTA oli kaikesta huolimatta.

Vierailija
10/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kaksi kertaa käynnistystä yritetty cytoteceilla. Ekaa yritettiin kaksi päivää, neljän tunnin välein pilleriä, ensin suun kautta ja sit alakautta. Ei vaikutusta, mutta sydänkäyrään tuli sitten toisena päivänä laskuja niin saliin -> tippaan ja synnytys käynnistyi. Rv 42+0 silloin.

Tämä kakkonen olikin kinkkisempi.. Rv 38+2 menin osastolle käynnistelyyn vauvan ison koon takia, olin osastolla viikon (yhden välipäivän kotona, eli käynnisteltiin 3+3 päivää) eikä ainoatakaan kunnon supparia tullut. Tämän jälkeen siis rv 39+2 olin vuorokauden synnytysosastolla oksitosiinitipassa kun koittivat saada paikkoja aukeamaan sen verran että saatais kalvot puhki, mut ei mitään vaikutusta, pikku supistuksia mut ei mitään tehoa.. Kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa vajaa sentti jäljellä mut kohdunsuu niin ylhäällä ja takana ettei kalvoja saanut puhki. Kun ei tippakaan auttanut niin ei muuta kun kotiin odottamaan josko kuitenkin käynnistyisi itekseen... Seurantaa kolme viikkoa ja loppujen lopuksi suunniteltu sektio rv 42+5. Vauva olikin sitten jo melkoinen, yli viisi kiloinen ja 57cm. Eli loppujenlopuksi olin tyytyväinen ettei alakautta lähtenytkään tulemaan, kuitenkin arviot olivat "vain" reilua neljää kiloa, sanoipa joku lääkäri vielä yliaikaiskontrollissa 42+1 että "ei tämä mikään viisikiloinen ole, se on aivan selvää.." =)

Mutta siellä osastolla maatessa sain aika hyvän kuvan muista cytoteceilla käynnistetyistä (joita ehti minunkin huonekavereina olemaan toistakymmentä) että siinä kolmisen pilleriä oli aika normaali minkä vaati. Eli enimmäkseen meni niin, että aamulla tuli uusi huonekaveri, joka sitten illansuussa/yöllä lähti saliin =)

Tsemppiä =)

Vierailija
11/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolmas käynnistettiin tolla.

Meidän sairaalassa laitetaan kaikille samalla kaavalla: ensin pilleri murskataan puoliksi, ja puolikkaat puoliksi. Ekat murut käytetään aluksi, jos vaikka näin lähtee käyntiin. Kaverilla lähti yhdellä murulla.

Kolmesti päivässä saa pillerin. Alussa se syödään, lopussa laitetaan suoraan alapäähän.

Omalla kohdalla meni 3 päivää. Supisteli kokoajan, loppua kohti kipeytyen. Suun kautta sain lääkityksen.

Vedet kätilö sai osastolla puhkastua sen jälkeen ihan järkyttävät supistukset.

Meillä ei oksitosiinia saa kuin synnytyshuoneessa.

Vasta epiduraali puudutti kunnolla (kaasu ja kohdunkaulanpuudute ei tehonnut).

Mutta vaikka käynnistyksen kivut oli hirveät, niin enenmpi se kuin viruisin odottamassa raskauden päättymistä muuten.

Koita pitää ilonen mieli! Olin kolmantenä päivänä aivan rikki, uhkasin lääkärille lähteväni kotio vaikka tuo kehui että illalla lapsi on jo syntynyt ja lapsi syntyi iltapäivästä.

Ne käynnistyksen supistukset oli vaan mahtavat, onneksi en ottanut enää toista pilleriä silloin kolmantenä päivänä. Huhhuh.

Vierailija
12/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolellatoista puikolla, kolmanteen tarvittiin vain puolikas. Mun kroppa reagoi voimakkaasti, mutta se on yksilöllistä.

Vierailija
13/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka käynnistetty 42 rv. Suun kautta annettuna ei ollut oikein mitään vaikutusta, toisessa aiheitti vain supistuksia, mutta ei avannut paikkoja ja toisessa ei ollut mitään vaikutusta.Toisessa päädyttiin kalvojen puhkaisuun ja tippaan ja toisessa laitettiin nokare kyseistä lääkettä emättimeen, jonka jälkeen synnytys lähtikin vauhdilla käyntiin. Täällä pidetään yleensä välipäivä,eli niitä pillereitä ei syötetä monta päivää peräkkäin, vaan välissä pidetään aina lepopäivä. joka tuntui tosi turhauttavalta. Jos synnytys ei meinaa lähteä käyntiin saatetaan laittaa kotiakkin välillä muutamaksi päiväksi. Mutta tosiaan hyvin yksilöllistä miten synnytys lähtee noilla käyntiin. Osastolla joillakin lähti heti eka pillerin jälkeen ja toisia saatettiin käynnistää viikko.

Vierailija
14/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tabletti maanantaiaamuna. Ensimmäinen supistus ja samalla lapsivedet tuli keskiviikkona klo 15. Lapsi syntyi klo 17.

Vierailija
15/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suun kautta annettuna yleensä käynnistyy hitaammin, ja emättimen suulle laitettuna saattaa helposti tulla "syöksysynnytys". Siksi yleensä aloitetaan suun kautta ja täälläpäin hyvin harvoin laitetaan emättimeen.

Vierailija
16/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai 3 cytotec-murua kohdunsuulle. Kun synnytys alkoi, niin se oli pelkkää tuskaa alusta loppuun. Supistukset tulivat heti kovina ja parin minuutin välein. Ei ollut kauhean kivaa.

Kesto oli 6 tuntia. Jälkikäteen ajatellen oli nopea, mutta tuskien keskellä, jokainen minuutti tuntui tunnilta..

Kyllä synnytyksestä silti selviää.. Käynnistettyyn synnytykseen liittyy useammin riskejä, mutta onneksi se tehdään sairaalassa ja ammattilaisten valvonnassa.

Tsemppiä ap:lle synnytykseen ja sen jälkeen! :)

Vierailija
17/31 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset olivat todella rajuja ja niitä yritettiin jo hillitä, olin todella kipeä. Synnytys kyllä eteni nopeasti vaikka lähtötilanne kohdunsuulla oli kaikkea muuta kuin kypsä. Ongelmiakin matkalla tuli juuri näihin supistuksiin liittyen. Mutta onneksi vauva saatiin ulos, ja näin jälkeenpäin on ihan hyvät tuntemukset synnytyksestä (aika parantaa)...

Vierailija
18/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin kans Zytotecillä. Kolme kertaa muistaakseni laitettiin. Aamulla aloitettiin ja poika syntyi kymmeneltä illalla. Rajumpi synnytys on varmasti kuin mitä luomuna olisi. Mulle tuli supistuksia tosi pienillä väleillä ja niitä yritettiin jo hillitäkin jollain käsivarteen annettavalla lääkkellä. Hyvää synnytystä =)

Vierailija
19/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sairaalaan maanantai aamuna. Tabletteja otin muutaman tunnin välein aina keskiviikkoon asti. En muista lukumäärää. Sitten torstaiksi pääsin kotiin. Kolmen päivän jälkeen on lepopäivä. Perjantai aamulla takaisin ja taas tabletteja muutaman tunnin välein. Lauantai aamuna sitten alkoi tapahtumaan. Ja poika syntyi illalla kahdeksan aikoihin.

Vierailija
20/31 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lähtenyt tableteillakaan käyntiin, ja vauvalle tuli sydänkäyrään häikkää, niin piti mennä siihen tippaan (en muista enää sen aineen nimeä). Supistukset eivät olleet mulla kivuliaampia kuin tavallisessa synnytyksessä, mutta vähän eri tuntuisia kuitnekin. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän