Missä vaiheessa raskautta olette ostaneet lastentarvikkeita ja -vaatteita?
Kommentit (7)
ja menossa tais olla rv33. Joitakin yksittäisiä vaatekappaleita olen ostanut jo aiemmin, jos vataan on tullut joku "pakko saada" -yksilö.
Puolivälin paikkeilla ostin bodyn ja unipuvun, nyt loppua kohti tahti kiihtyny. Mies ostaa tän kuun aikana vaunut, kaukalon ja rintarepun. Laskettuun pari kk aikaa.
Joten päätin etten osta mitään ennen rakenneultraa. Osittain myös siitä syystä, että halusimme tietää lapsen sukupuolen ja ostaa sukupuolisidonnaisia vaatteita yms. Vaunut yms. isot hankinnat tehtiin n. 7 raskauskuukauden tienoilla.
Aina kun tuli vastaan jotain kivoja vaatteita aloin pikku hiljaa kerätä varastoa täyteen vauvan vaatteita ja tarvikkeita.
Jotain ostin uutena, osan kirpparilta, osan huutiksesta, osan täältä kirpparilta, osan sain/ostin kavereilta.
Näin keräsin pikkuhiljaa kaiken tarvittavan.
jälkeen muutamia (alle 10)
-vaunut tammikuun alussa tilattu, menee toimituksessa 10 viikkoa
- sänky ja amme tilataan varmaan maaliskuussa
mikä osoittautui tosi hyväksi ratkaisuksi, sillä saimme niitä yllättäen niin paljon sekä uutena että käytettynä, että lapsi oli 6 kk, kun itse ostimme ekan kerran vaatetta.
Vaunut ostin joskus vkolla 22 ja siitä sitten vähitellen muuta tarviketta niin, että äitiysloman alkaessa kaikki oli kasassa. Suurin osa jutuista ostettiin käytettynä, niiden etsimiseen menee tietysti enemmän aikaa kuin jos menisi lastentarvikeliikkeeseen ja ostaisi sieltä kaiken kerralla.
Äitiysloman alkaessa olin jo sen verran väsynyt, että mikään isompi ostosreissu ei kyllä olisi ollut kivaa.
Vaatteita pitkin raskausaikaa, aluksi neutraaleja ja sukupuolen selvittyä sitten myös niitä poikavaatteita aina silloin tälloin kun jotain kivaa osui kohdalle.
Vaunut ostettiin viime vuoden lopussa kun LA on maaliskuun alussa.
Hoitopöytä ja pinnis tammikuussa.
Nyt viimeaikoina olen ostellut sitten muita tarvikkeita, hoitoalustaa, puhdistusaineita, ammeen jne.
Eipä kait näihin mitään ainoaa oikeaa tapaa ole. Sen verran ehkä kannattaa varautua, että jos lapsi syntyykin ennen aikojaan tai oma olo lopussa huono, niin ei kannata kaikkea shoppausta jättää ihan viime hetkiin.