Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

omaisuus

Vierailija
01.02.2010 |

Hieman harmittaa, että mieheni nimissä kaikki omaisuus Lain mukaan puolet kuuluu kuitenkin mulle.Olen mm. myynyt oman kerrostaloasuntoni aikoinaan. Miehelläni on tosin ollut enemmän omaisuutta.Lainaa mulle ei myönnetä ilman mieheni allekirjoitusta.Täytyiskö antaa asian vaan olla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niin kauan kuin teidän avioliitto kestää, omaisuus joka on miehen nimissä, on hänen. Hän saa myös tehdä sillä mitä lystää, esim hassata sen taivaan tuliin tai lahjoittaa tai myydä eurolla uudelle tyttöystävälleen. VASTA SITTEN KUN AVIOLIITTO PÄÄTTYY, on sinulla oikeus puoleen siitä omaisuudesta, joka silloin sattuu jäljellä olemaan. Jos siis teillä ei ole avioehtoa.

Kun nyt olet päsätänyt tuommoisen tilanteen syntymään niin olisihan sille jotain syytä tehdä. Se tosin ei ole ihan yksinkertaista, sillä jos miehesi nyt lahjoittaa sinulle puolet omaisuudestaan niin verottaja saattaa haluta siitä lahjaverot. Hankkikaa lakimies, joka osaa hoitaa asian niin, että verottaja hyväksyy sen. Se on tehtävissä, jos voidaan osoittaa, että olet oikeasti maksanut omaisuudesta tai vastaavasti miehen elatuksesta silloin kun hän on maksanut asuntolainaa, mutta ei ole ihan yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla