Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensynttäreille äiti mukaan, huh.

Vierailija
01.02.2010 |

Menin lapseni kanssa yksiin hänen kaverinsa synttäreille mukaan, kun vanhemmatkin saivat kutsun siinä samalla.

Olin pari tuntisen jälkeen aivan puhki, jotenkin kulunut ja nuutunut olo. Koko ajan puhuimme päiväkodeista, eri lasten siellä aloittamisesta yms. yms. Ymmärrän, että seura tekee kaltaisekseen, mutta eikö ihmisillä ole muuta elämää. Yritin siirtää keskustelun johonkin aivan muuhun, niin yksi äiti vastasi. Muut olivat hiljaa.

Olen monitahoinen ihminen, olen kiinnostunut monista asioista/ihmisistä/matkailen jne. Perhe sekä lapset ovat yksi osa minua, ei koko minä, ei koko elämäni. En voisi kuvitellakaan, että menisin jonnekin perhekahvilaan, voi iso KÄÄK! Onneksi asun Hgissä, jossa voin "toteuttaa" itseäni eri tavoin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi maailmanpolitiikkaa puhua lastenkutsuilla. Sitä varten on sitten eri foorumit.

Vierailija
2/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun "kaikki" alkavat puhua allergioista ja päiväunista.

En jotenkin edes osaa puhua niistä.

Kuitenkin meillä on leikki-ikäinen ja vauva.

Olisipa kiva saada muutakin puheenaihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nimenomaan kiva olla vaan äiti, kun olen äiti.

2

Vierailija
4/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienten lasten äidit voisivat keskenään puhua muustakin, kuin jostain allergioista ja pesuräteistä?

Häh?

Minäkin ihmettelen usein, että mitä ihmettä monille naisille oikein tapahtuu, kun vauva syntyy. Tuntuu, että ne saavat itsekin jonkin omituisen regression eivätkä enää ole normaaleja itsejään.

En ymmärrä.

Vierailija
5/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten asioista, mm. mikä päiväkoti on hyvä, kuka allergialääkäri on pätevä jne.

Loogisin paikka selvittää niitä on muut äidit, jos haluan puhua maailmanpolitiikasta, puhun politiikan toimittajien kanssa töissä.

Enkä päinvastoin.

2

Vierailija
6/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta puhua voi vaikkapa matkailusta, vähän jostain työasioita, laihduttamisesta jne. Usein kuulee äitien valittavan, että pää hajoaa kotona. Sitten kun olisi mahdollisuus puhua jostain muusta, niin sama levy on päällä.

Vierailija
7/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nimenomaan kiva olla vaan äiti, kun olen äiti. 2

Ehkä pitäisi aloittaa joku kodin ulkopuolinen harrastus...

Muuten tapaan vain kavereitani (jotka ovat äitejä!).

Töissäkään en käy, koska olen ä-lomalla.

t: 3

Vierailija
8/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois, kun pienten lasten kanssa kotona vietät aikaa. Oli mullakin hemmetin tylsää, kun kävin työkavereiden kanssa ravintolassa syömässä ja he eivät puhuneet mistään muusta kuin TYÖASIOISTA!! Minua ne asiat eivät koskettaneet millään tavalla, kun olen hoitovapaalla.

Vierailija
9/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin puhun muiden äitien kanssa äitiyteen liittyvistä asioista. VARSINKIN kun siinä on lapsia kuuntelemassa. Ei silloin puhuta ilmastonmuutoksesta eikä Haitin maanjäristyksestä, kun vieressä kuuntelee leikki-ikäinen korvat herkkinä. Ja varsinkin, jos paikalla on vähänkään vieraampia ihmisiä, niin valitsen aiheita jotka ei loukkaa ketään ja joihin jokainen voi sanoa sanan tai pari. Silloin toimitaan niin, että kaikilla on hauskaa tai ainakin siedettävää. Ihan varmasti noilla äideillä oli paljon omia ajatuksia monista asioista, mutta koska he halusivat nyt toimia yhteisen hyvän ilmapiirin puolesta, he pitivät ne ominaan.

Mä nimenomaan käyn muiden aiheiden keskustelut niille varatulla ajalla. Olen mukana järjestötoiminnassa, ja saan jo pelkästään yhdistysten kokouksissa puhua pääni kipeäksi yhteiskunnallisista ongelmista ja ajankohtaisista asioista. Ja kaikki muutkin tuntemani ihmiset tekevät näin - hakeutuvat niihin yhteisöihin ja tilaisuuksiin, joissa puhua itseään lähellä olevista asioista, ja muissa tilanteissa puhuvat siitä asiasta, joka eniten yhdistää paikalla olevia.

Vierailija
10/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraitten ihmisten kanssa jutellaan eri asioista kuin ystävien, mun mielestä.

Vierailija
11/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien kanssa lapsista aina, koska se on kiinnostava tilaisuus vaihtaa tietoa keskenään.

Vierailija
12/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyen esittelyn jälkeen (ketä muita lapsia, missä ryhmässä, missä asutaan) kaikesta mahdollisesta alkaen matkustelusta ennen lapsia, lasten kanssa matkailusta, työn ja lasten yhteensovittamisesta (etäpäivistä, osittaisesta hoitovapaasta), mutta ei hirveästi sn. lapsista. Ja kaikilla tuntui olevan hauskaa.

Vierailija
13/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sinkku kaverini kyläilyä.Kerhoissa ja puistossa rupatellaan lapset ,allergiat ja haukutaan miehet,mutta on välillä mukavaa saada puhua josktakin muustakin kun lapsista.Ihan tartpeeksi saa,kun 24/7 lasten kanssa pyörii kotona,kun nyt kotiäitinä olen.

Mukavaa välillä keskustella maailman menosta ,baaresta ja miehistä.Työkavereita nähdessä ohimenne on mukava kuulla mitä töissä touhuillaan ja onko tullut uusia tekijöitä.Lapsista puhun yleensä,jos kysytään.

Vierailija
14/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasten asiat. Ne kun vievät niin suuren ajan päivästä.

Vierailija
15/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa tuossa tilanteessa tulisikin puhua. Paikalla oli kuitenkin ilmeisesti puolituntematonta väkeä, joten silloin on turvallisinta puhua just lapsista, sillä sen tietää kaikille olevan yhteinen asia.

Ja mua ei ainakaan kiinnosta puhua matkailusta, sillä kotiäitinä en sitä ole harrastanut ties kuinka pitkään aikaan. En myöskään puhu julkkiksista. Laihdutus ei ole sopiva puheenaihe lasten kuullen kuten ei moni muukaan. Tuo lasten läsnäolo todellakin karsii paljon puheenaiheita.

Vierailija
16/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan ollenkaan kiinnosta puhua matkailusta tai jostain työjutuista.

Vierailija
17/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan rauhassa monitahoinen ihminen, koska kutsua ei enää tule. Tunnistin sinut.

t.synttärisankarin äiti

Vierailija
18/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas on aivan ihanaa kun saan juetlla lasten asioista ja äitinä olemisesta. Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja saan ihan tarpeeksi keskustella kaikesta muusta kuin lapsista työkseni. Joten, ilolla vapaa-aikanani vaihdan kuulumisia ja vinkkejä lapsiin liittyen. Ja toisekseen, kun kokoonnutaan lasten kautta, on monenlaista äitiä koossa ja lapsista puhuminen on ainakin sellaista johon jokainen voi osallistua eikä kukaan jää sivuun keskustelusta.

Vierailija
19/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nimenomaan kiva olla vaan äiti, kun olen äiti. 2

eihän niitä synttäreitä vietetä yleensä kuin kerran vuodessa ja jää sitten 364 päivää puhua muista asioista. Sehän tässä varmaan olikin ajatuksena että äidit tutustuisivat toisiin äiteihin. Hieno oivallus minusta ,taidampa varastaa idean.

Vierailija
20/27 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveän hirveän vaativassa asiantuntijatyössä...

Kerropa suoraan, että mikä on koulutuksesi ja mitä teet työksesi, niin katsotaan, että miten vaativassa työssä oikeasti olet.

Minun kriteereilläni vaativissa asiantuntijatöissä ei pääse keskellä päivää surffailemaan vauvapalstoille...