Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemmeko ainut perhe, jolla ei ole koskaan ollut

Vierailija
01.02.2010 |

oksennustautia?

Meillä on kaksi tarhaikäistä lasta. Ja lisäksi koira, jonka leluja nuorempi lapsista maistelee säännöllisesti.

Ikinä ei minulla, miehelläni tai lapsillamme ole ollut oksennustautia. Maha joskus sekaisin, mutta sekin on mennyt parissa tunnissa ohi.

Ihmettelen näitä ihme vatsatautiepidemioita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun lapset olivat 4- ja 5v niin saatiin koko perhe ihan kunnon yrjötauti.

Koirastahan ei tule muuta kuin lisää vastustuskykyä :)

Vierailija
2/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis, ei meilläkään niitä usein ole. Lapset on nyt jo 9v ja 12v, ja mahatauti on näiden vuosien aikana jyllännyt meidän perheessä ehkä 2-3krt. Eli tosi harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aikuisilla ei ole koskaan moista ollut, ja olemme kohta nelikymppisiä. Kai se jo tähän ikään mennessä olisi tullut???

ap

Vierailija
5/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut mahatauteja säännöllisesti 2-4 vuodessa, aivan pienestä pitäen.

Ei se oikeasti ole ravinnosta tai vaikkapa nyt lemmikkien olemassaolosta kiinni. Pikemminkin tuurista ja kenties perintötekijöistä (tosin siitä ei ole tieteellistä näyttöä, mutta onhan se samalla lailla mahdollista kuin se, että osa on muutoin hyvin infektioalttiita ja toiset taas eivät sairastele juuri koskaan).

Vierailija
6/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oksenteleeko teidän vanhemmatkin aina?

Vierailija
7/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olen aika kateellinen suoraan sanottuna. Me oltiin juuri koko perhe kunnon oksennustaudissa, ja on kyllä ihan hirveä tauti. Lapsikin menetti melkein 10 % painostaan. Meillä on 1-vuotias lapsi, ja ihan kotihoidossa.

Vierailija
8/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oksenteleeko teidän vanhemmatkin aina?

Esim. esikoinen oli rotavirus-taudissa, mutta kukaan muu perheessä ei sairastunut (vanhemmat tai vauvaikäinen pikkuveli).

Joskus taas tarttuu. Tuurista sekin riippuu, moni oksennustauti kun tartuttaa jo ennen kuin oireet ilmaantuvat eli sitä tartuntaa voi olla mahdoton välttää, kun ei tiedä vielä toisen sairastuneenkaan.

Vierailija
9/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus miettinyt samaa, kun tuntuu, että joissakin tuttava perheissä sairastellaan jatkuvasti jotain flunssaa tai vatsatautia.

Meillä perheessä kaksi aikuista ja eskarilainen ja vauva, enkä edes muista koska joku olisi ollut sairaana. Esikoisella taisi olla noin kolmevuotta sitten päivän kestänyt ripuli.

Vierailija
10/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harvoin on kenelläkään

Vierailija
11/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 rajua tautia kaikilla... olen aika hygienia hullu johtusko siitä..

Vierailija
12/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran yksivuotiaana oksensi. ( pukluja en laske tähän). Lapsi nyt 9 v.

Vierailija
13/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisissa perheissä on useasti oksennustauteja ja toisissa taas ei ole ollenkaan.

Meillä ei lapset ole olleet oksennustaudissa. Itselläni oli lapsena muutama oksennustauti, mutta ei ole enää aikuisena ollut.

Meilläkin on koira ja ei mitenkään kauhean hygieenisesti eletä. Lapsilla on muutenkin hyvä vastustuskyky. Pari kertaa ovat kuumessa olleet elämänsä aikana ja ikää on jo 7v ja 9v.

Lapsuuden kodissani ei lemmikkejä ollut ja paikat pidettiin tosi siistinä. Oisko tällä joku yhteys siihen, että oksennustaudeista kärsin lapsena.

Vierailija
14/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun miehelläni ei ole koskaan ollut oksennustautia. Me muut perheenjäsenet ei olla yhtä onnekkaita, kerran ollaan sairastettu noro (yksi joutui sairaalahoitoon) ja kerran rota (yksi joutui sairaalahoitoon).

Miehen äiti on jaksanut kovasti leuhkia sillä ettei koskaan sairastu mihinkään mahatautiin. Väittää sen johtuvan siitä että hän ei välitä pikkuvaivoista :)

Minua neuvoi (kun sairastin sitä hemmetin noroa ja jouduin sairaalaan tiputukseen) että pitää tehdä vatsalihasliikkeitä niin helpottaa o_0 näytti vielä kuinka kannattaa tehdä 'aaltoja' vatsalihaksilla, niin hän aina tekee jos tulee maha kipeäksi :p

Vierailija
15/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mulla oli elämäni ensimmäinen yrjötauti. Sitä ennen ihmettelin, että mitä jengi aina riehuu niistä.

Vierailija
16/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten, silloin oksentelimme kaikki. Pari pienempää oksennustautia ollut, mutta lisäksi lapset tuntuvat reagoivan kuumeen nousuun oksentamalla, joten en aina tiedä milloin on ollut oksennustauti ja milloin muu virus.

Itselläni on ollut aikuisiällä pari kertaa kunnon oksennustauti, ja mä menen tosi huonoon kuntoon siitä.

Muuten meille tulee aika vähän flunssia, lapset olleet tänä talvena yhden kerran flunssassa. Allergioita meillä ei kellään ole. Asutaan maalla ja meillä on mm. 3 koiraa, joten bakteerikannan monipuolisuudesta ei ole puutetta.

Vierailija
17/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mulla oli elämäni ensimmäinen yrjötauti. Sitä ennen ihmettelin, että mitä jengi aina riehuu niistä.

Lukuunottamatta kahta ruokamyrkytystä lapsena.

Meilläkään ei ollut yhtäkään mahatautia siihen asti kun lapset olivat 3,5v ja 1,5v, jolloin muutimme Suomeen.

Suomessa niitä taas on ollut joka vuosi ainakin kerran.

Vierailija
18/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ainakaan toistaiseksi ollut koskaan oksennustautia, ei vaikka naapurissa on ollut useinkin ja lapset leikkii koko ajan yhdessä. Mutta muuta infektiokierrettä (nuhaa, yskää, korvatulehduksia) on sitten meillä ollut senkin edestä... mutta oksennuksilta ja ripuleilta ollan vältytty.

Vierailija
19/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut aikuisiällä pari kertaa kunnon oksennustauti, ja mä menen tosi huonoon kuntoon siitä.

Minulla on selkärankareuma, ja jotenkin oksennustauti saa kunnon aivan "tautisen kamalaksi". Flunssat jne toki myös, mutta mahataudit reagoi niveliin kaikista pahiten:-(

Vierailija
20/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei lapsilla (5v ja 8v) ole koskaan ollut oksennustautia, ei miehelläkään kuin pikkupoikana. Itse olen myös viimeksi ollut lapsena oksennustaudissa, viime talvena oli yksi yö kun oksensin koko yön mutten tiedä oliko se jostakin mitä olin syönyt koska ei tarttunut keneenkään muuhun perheenjäseneen.