Pelottaako sinua, jos etelään sataa vielä 20 senttiä lisää lunta ensi yönä?
Tuulen ennustetaan lisäksi kinostavan lumen siten, että koko liikenne on vaarassa pysähtyä?
Kommentit (29)
Mitä enemmän, sen parempi. Ei ainakaan putket sitten jäädy maan alla. Lunta saisi aina tulla metrin verran, niin siitä saisi sitten myös hyvin lapioitua eristeeksi kivijalan viereen.
Tää talvi meni nyt kyllä ihan överiksi. Lunta on kaikki paikat täynnä ja oikeasti jo alkaa arkotouhut olemaan hankalia. Vaunujen kanssa on vaikea päästä liikkumaan, parkkipaikkaa ei meinaa löytää millään jne. Ikävintä oli tänäaamuna huomata, että päiväkodin piha-alueita ja lähiteitä ei oltu aurattu. Pihoja ei ole aurattu moneen päivään. Niinpä sitten aidan portit ei mene kiinni ollenkaan. Sinne jäivät portit auki, kun lähdin.
Soitin kyllä asiasta, ja päiväkodin henkilökunta tämän tiesi. Saapa nähdä, onko kulkureiteille tehty mitään päivän aikana. Nyt on veijareilla erinomeiset mahdollisuudet livistää seikkailemaan ominpäin tarhan pihalta.
Ei lumeen kuole. Tämä on tosin loistava esimerkki, miten "ulkoistettu palvelu"="ei palvelua".
Stadi korotti yksipuolisesti katumaksuja vedoten juuri lumitöihin, ulkoisti palvelun, ja sitten kun lunta tulee niin lumitöitä ei enää tehdäkään kunnolla.
Ulkoistakaa vaan lisää, urpot.
mutta SAPETTAA suuresti. Pitää ajellakin asioilla, niin ei suuremmin innosta lojua auton kanssa jossain lumipöykyssä :-(
Mutta oon ihan kyrpiintynyt tohon lumeen jo, sais jo sulaa pois. Mä olen nyt aika hirveä, mutta mua ei haittaa ollenkaan ns. mustat talvet. Mä en kaipaa lunta, en hiihdä, en tee lumiukkoja jne. Tietty harmi lapsille, mutta jos musta olis kiinni niin..ei lunta, kiiitooos!
Yritin puhua hänelle että menis junalla kun on menossa autolla, joskus on junalla sinne mennytkin. Tosin sitten saan varmaan satikutia jos junat ei kuljekaan...
Koko talven olen ajellut autolla ilman ongelmia.
vaikka metrisessä hangessa tai sitten jää kotiin.
No eikö siellä päiväkodissa ole lapiota, jolla portin ympäristön voi lapioda puhtaaksi lumesta, jotta portti menee kiinni?
nyt sanon kyllä, että on avuttomuus huipussaan.
Pihoja ei ole aurattu moneen päivään. Niinpä sitten aidan portit ei mene kiinni ollenkaan. Sinne jäivät portit auki, kun lähdin.
Soitin kyllä asiasta, ja päiväkodin henkilökunta tämän tiesi. Saapa nähdä, onko kulkureiteille tehty mitään päivän aikana. Nyt on veijareilla erinomeiset mahdollisuudet livistää seikkailemaan ominpäin tarhan pihalta.
saisi jo tää lumentulo loppua. Onneksi pääsee kohta lämpimään...
mutta muuten vaan ottaa päähän, tämä lumen ystävä on jo saanut tarpeeksi tälle talvelle =)
On toi auton rähjä niin matala, että jää pohjastaan kiinni...
meneekin tukkoon. onneks toinen auto on korkea ja kunnon renkaat ja lukot saa päälle.
hassua kun just eilen miettisin että ihmiset on paniikissa ilmastomuutoksesta ja sit kun on kunnon talvi niin mikään ei toimi, vaikka suomessa aina käy näin.
kuin vanha talo on teillä jotka sitä lunta roudaa sokkelin ympäri? tietyissä taloissa se ei hyödytä mitään. mökillä kylläkin jossa on lattia ns.ilmassa.
meill 79vuoden ja ei tarvi.
...mutta vituttaa. Helsingin Krunikkaa ei ole tehty tälle lumelle.
Ja kyllä meillä ihan hyvin pelaa katujen kunnossapito, pikemminkino on suorastaan liikuttavaa miten suomalaiset vaan tyynesti kaivelee kärrynsä aamulla kinoksesta ja köröttelee töihin oli keli mikä vaan. Ikinä ei ole koulut sään takia kiinni. Verrataan nyt vaikka Englantiin, kymmenen senttiä loskaa tielle ja kansa on hätätilassa. Juu, heillä ei ole talvirenkaita mutta ei ole myöskään tavatonta, että siellä sataa lunta. Kannattaisiko alkaa varautua? Me olemme kuitenkin ihan hyvin varustautuneita täällä Suomessa.
Ei voi kuin nauraa. Täällä Alpeilla voi tulla yössä metri lunta ja silloin ei ole enää kyse siitä, millä ajoneuvolla pystyy ajamaan - kun tulee ulkonaliikkumiskielto.
Kyllä Suomessa osataan tehdä vaivaisista asioista ongelmia, ettei Nissani oikein kule kun on lunta..
Ei nyt tule heti mieleen mitä pelättävää tuossa olisi. Ehkä jos olisin rekkakuski mutta kun en ole. Meillä koko perhe kävelee paikkoihin.