Pelottaako sinua, jos etelään sataa vielä 20 senttiä lisää lunta ensi yönä?
Tuulen ennustetaan lisäksi kinostavan lumen siten, että koko liikenne on vaarassa pysähtyä?
Kommentit (29)
Luonto näyttää voimansa, täytyy alistua sille. Ei me tätä kaikkea voida hallita. Mennään tilanteen mukaan.
Mutta alkaa ärsyttämään tämä "lumileskenä" oleminen. Mies on kellon ympäri auraamassa lunta ja mä teen täällä kotona kahden ihmisen työt.
Nytkin pitäisi tehdä töitä ja mä vaan roikun täällä netissä...
Ei ainakaan sen takia että en pääsis liikkumaan, mulla on neliveto-maasturi ja tänäkin aamuna lähdin sillä pihalta vaikka sitä ei oltu kolattu. Kolattu sitä ei oltu sen takia että mä en eilen jaksanut aikä mies kerennyt. En ota stressiä, kun tänään pääsen duunista niin kolaan pihan. Eli ei pelota, mutta vituttaa kyllä. En tykkää kolaamisesta, alkutalvesta se vielä menettelee ja on ihan kivaakin, mutta kun sitä lunta rupeaa tulemaan päivittäin niin sitten rupeaa vitutuksen aste myös nousemaan.
Tienhoitomaksuja maksetaan ja tie mikä kulkee meidän talon ohi käydään kyllä auraamassa usein, aina tarpeen vaatiessa. Eilen kävi aamulla ja sitten illemmalla, oonki miettinyt että mitä jos maksais sille kuskille siitä että vetäis myös meidän piha traktorilla, ei kai se paljon maksasi? tai jos ei se, niin joku muu.
Mun mielestä talvi vois olla jo ohi. Helsingissä asun ja käsittääkseni kukaan kavereista ei lunta pelkää, mutta osa ajattelee jo samoin kuin minä, ei enää lunta.
Olen yksin kotona ja selkävammainen. En pysty tekemään lumitöitä ja lapset pitäisi kuskata kouluun.
Autolla liikkuminen on lähes välttämätöntä, jotta lapset saadaan päiväkotiin aamuisin (lasten pk ei ole ihan tuossa vieressä). Asumme Helsingissä pienen kujan päässä, jonne aura-autot tulevat aivan viimeisenä. Kuja on nyt jo niin kapea, että just ja just autot mahtuu ajamaan siitä läpi. Jos tulee tuo 20 cm, niin aika moni auto saattaa jäädä pihaan.
Oma työmatkani sujuu autolla noin 30 minuutissa, kun julkisilla menee 60 min, vaikka olisi kuin hyvä sää. Huonolla kelillä en voi mennä autolla ja julkinen sitten taas tökkii.
Eli kyllä mä stressaan näistä säistä.
Yritin puhua hänelle että menis junalla kun on menossa autolla, joskus on junalla sinne mennytkin. Tosin sitten saan varmaan satikutia jos junat ei kuljekaan...
Kun ei ne junat kulje vaikka liikenne kulkiskin! Ihan varmasti vaikuttaa vr:n juniin suuri lumentulo!
Ei voi kuin nauraa. Täällä Alpeilla voi tulla yössä metri lunta ja silloin ei ole enää kyse siitä, millä ajoneuvolla pystyy ajamaan - kun tulee ulkonaliikkumiskielto.
Kyllä Suomessa osataan tehdä vaivaisista asioista ongelmia, ettei Nissani oikein kule kun on lunta..
Juu ei voi kun nauraa, kun ihmiset valittaa ettei oo ruokaa, kun täällä etiopiassa eletään pelkällä laimennetulla kuravedellä..
Ja ei kyllä voi kun nauraa, kun ihmiset valittaa, että pitäis saada pari kiloo pois - itellä kun on tää 450 kg ylimääräistä..
Ja ei jumantsuide kun naurattaa, kun ihmiset valittaa ettei vauva nuku. Meidän vauva on nukkunut viimeks elokuussa..
Juu kyllä meinaan nauruun tikahtua, kun ihmiset valittaa korkeata veroprosenttia, meillä se meinaan on 97,5 %..
mutta alkaa jo nuo lumityöt tälle ämmälle riittään. Kuin tarttee just nyt sataa ku mies on työmatkalla????? Satais vaikka ens viikolla ja sitä seuraavalla.