Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomamatkailijat: Miten paljon haluatte tutustua muihin matkalaisiin?

Vierailija
31.01.2010 |

Tuon Thaimaa-ketjun pohjalta laitan omaksi aiheekseen, oikeasti kiinnostaa:)

Niin, onko teille tärkeää tutustua muihin suomalaisiin matkalaisiin kohteessa, tai jo ennen matkaa? Haluatteko matkustaa isossa seurueessa? Ja miksi?

Kuten toisaalla totesin, me matkustamme mahdollisimman pienessä porukassa, enkä ymmärrä, miksi pitää lähteä matkalle hakemaan seuraa?

(siis jos matkustaa perheenä)

Moni tuttava on innoissaan kun tutustuivat matkallaan muihin SUOMALAISIIN ja liikkuivat kohteessa yhdessä, tekivät retkiä, jälkeenpäin lähetellään valokuvia edes takas. Omituista...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tosin veljeni on mukanamme.

Riippuu vähän lomasta, mutta joskus on kiva lähteä kaveriperheen kanssakin, esim. laskettelulomalle.

Mä mitään kovin tiivistä seuruetta halua, kun pitemmän päälle ärsyttää varsinkin yhden ystäväni käytös miestään kohtaan.

Mutta on ihan ok jutella muidenkin suomalaisten kanssa ja ottaa vaikka lasilliset tms. mutta en halua sen enempää. Mutta mielelläni seuraan esim. uima-altaalla muiden seurueiden touhuja :)

Vierailija
2/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisiin kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaampi liikkumaan siellä, jos ei tartte muihin tutustua. Siksi ei.

Vierailija
4/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten ei ollenkaan.

Matkustamme aina oman perheen kesken, en missään tapauksessa lähtisi esim. kaveriperheen kanssa reissuun.

Hotellin aulassa vastaan tulevia tervehdin, sen enenpää kontaktia en toisiin halua ottaa. Emme ole erityisen seurallisia Suomessakaan, enkä halua tuhlata kallista loma-aikaani seurustelemalla yhdentekevien ihmisten kanssa.

Vierailija
5/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustetaan, eikä sen suuremmin haluta tutustua muihi matkalaisiin. Toki huonenaapureita tervehditään ja kuulumisia vaihdellaan ja altailla voidaan jutella niitä näitä, mutta kohteessa kierrellään ym. vain perheen kanssa. Musta on paljon hankalampaa liikkua ja sopia asioita isola porukalla.

Vierailija
6/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tehdäänkin omatoimimatkoja, jos jos joskus ollaan eksytty syystä tai toisesta ryhmämatkalle, niin ei kyllä olla ryhmän kanssa juurikaan asioitu. Tietysti kohteliaita ja ystävällisiä olemme, ja jos sattuisi joku ihminen kohdalle, jonka kanssa oikeasti synkkaisi/olisi jotain yhteistä (muutakin kuin loma) niin mikä ettei voisi tutustuakin. Mutta noin yleensä emme siis toisaankaan lähde lomalle tutustuaksemme ihmisiin.

Vierailija
7/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki voin muutaman sanan vaihtaa.

Vierailija
8/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. lasten kautta tutustutaan uima-altaalla niin hyvin voi yhden illan istua jonkun toisen perheen kanssa ravintolassa tms. Mutta en yritä mitenkään muihin tutustua, jos luonnollisesti tutustutaan, niin ok, muuten oman perheen seura riittää varsin mainiosti.

Vierailija
9/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja ajatuksia kuin meilläkin.

Muistan, kun aikoinaan ensimmäisiä kertoja oltiin lähdössä, niin tuttavat oikein lohduttivat, että "kyllä mekin siellä heti tokana iltana tutustuttiin kivaan pariskuntaan, samassa hotellissa asuttiin. Kyllä tekin jonkun löydätte!" What?! Meni jo vilunväreet selkää pitkin, kun näin meidät sieluni silmin suomalaisryhmässä laulamassa karaokea ja syömässä lihapullia.

No, nyttemin olen ymmärtänyt ettei se, luojan kiitos, ole välttämätöntä:) Joillekin se kuitenkin tuntuu olevan mahtavinta lomassa.

Vierailija
10/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun viimeksikin joku täti tuli tytöttelemään mua kun istuin tyttäreni kanssa hotellin respassa. Luuli meitä kavereiksi ja mä olen kuitenkin 34v ja tyttö 13v.

Vierailija
11/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä menen valmismatkoille mutta perillä pärjäämme itse. Etsimme omat retket ja jutut.

Vierailija
12/23 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on matkustaa pienessä porukassa. Mutta tietysti voin jutella ihmisten kanssa (suomalaisten, paikallisten, muiden turistien) ja vaikka pyydettäessä liittyä seuraan illallisella.

Vierailija
13/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa myös hotellivalintaan, valitaan sellainen missä ajattelee olevan mahdollisimman vähän suomalaisia (yleensä siis 5 tähden hotelli, niissä ei paljon suomalaisia näy). Perheen kanssa matkustetaan, ei missään isossa seurueessa.

Vierailija
14/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on esim Venezuelan reissulta useampikin perhe, joiden kanssa ollaan porukalla mökkiviikonloppuja ym vietetty, monelta reissulta taas ei ole ketään tuttua tullut.

Vierailija
15/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa ei ainuttakaan. Kaupungissa viimeksi kerran kuulimme suomea ja sitten itse olimme hiljaa.

Pakettimatkalla lentokenttäbussissa näkee. Jos johonkin retkeen osallistuu, niin siinä myös. Kerran joku nainen tuli kovasti kyselemään mm. että mistäpäivn Suomea olemme.Koin tungettelevana. Se perhe oli retkell ja oksensi koko ajan.

Yhdellä kiertomatkalla olimme enemmän yhteydessä toisiin, olimmehan koko viikon yhdessä.

Vierailija
16/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin haluan vältellä tilanteita, jossa joku humalainen suomalainen sopertaja haluaa tehdä tuttavuutta hotellin baaritiskillä.

Vierailija
17/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin haluan vältellä tilanteita, jossa joku humalainen suomalainen sopertaja haluaa tehdä tuttavuutta hotellin baaritiskillä.

on aina kännissä.

Vierailija
18/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartamme ns pakettimatkoja koska suomalaisa näkee täällä kotona, mitä niidena kanssa enää reissussa seurustelee.

Meillä kanssa muutamia tällaisia outoja tuttuja joista oli IHKUA pitää Suomi iltoja ja suomikaraokea teneriffalla....JAIKS Ja 99% kuvista on erilaisia kokoonpanoja pöydässä syömässä, poseeraamassa baarissa tms...

Me järjestämme itse lomamme, yleensä vain lennot ja vuokratalo jostain hotellialueiden ulkopuolelta/pikkukylästä. Haluamme tutustua paikallisiin ihmisiin tai muualta maailmasta tulleisiin (jos on pakko turisteihin tutustua)

Vierailija
19/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos sattumalta juttelee jonkun kanssa ja huomaa että jutut käy yksiin. Siis samalla tavalla kuin kotimaassakin.

Vierailija
20/23 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartamme ns pakettimatkoja koska suomalaisa näkee täällä kotona, mitä niidena kanssa enää reissussa seurustelee.

Sain kerran ylipuhuttua kaverin lähtemään pakettimatkalle (oli joku tosi edullinen matka) ja hän vastusti sitä henkeen ja vereen. Hänelle oli yllätys että ei siellä paikanpäällä kuljettu laumana eikä minnekään retkelle ollut pakko mennä. Kyllä mä olen pakettimatkalla kestänyt sen lennon ja bussimatkan ajan ja isossa hotellissa ei hirveästi tarvitse ryhmäläisiä nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi