Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Uusperheen ulkomaanmatka - onko meillä mitään mahdollisuuksia lähteä?
31.01.2010 |
Perheeseemme kuuluu minä ja mies + yhteiset lapsemme sekä minun poikani, jolla on eri isä. Poika tapaa isäänsä normaalin kaavan mukaan joka toinen viikonloppu. Haluaisimme nyt koko perhe lähteä noin kolmen viikon matkalle, jolloin yksi tapaaminen jäisi väliin (sen voisi korvata muuna ajankohtana, joten yhtään isällä vietettyä päivää ei jäisi käyttämättä). Isä ei kuitenkaan suostu tähän, sillä hän haluaa nähdä poikaa täsmälleen joka toinen viikonloppu. onko siis tosiaan näin, ettei meillä KOSKAAN voi olla mahdollisuutta lähteä minnekään yli 12 vuorokaudeksi?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
niin sitten rikot tapaamissopimusta, jos varaat yli 12 vrk matkan! Kannattaa siis laittaa tapaamissopimukseen maininta siitä, että lomamatkan ajaksi noita tapaamisia voidaan siirtää, muta ilman muuta niin, että toisen osapuolen tapaamismäärät eivät vähene.
Mun ex temppuili samalla tavalla! Kerroin asiasta lastenvalvojalle ja ilmoitin hänelle ja exälle, että tulemme rikkomaan tapaamissopimusta matkan vuoksi. Samalla kerroin, että isä saa kyllä lisäpäiviä ennen ja jälkeen matkan, jos haluaa. Lastenvalvojan mukaan asia oli ok, vaikka siinä sopimusrikkomus olikin. Isäkään ei sitten vienyt asiaa oikeuteen, vaikka uhkasi. :) LApsi kun kuitenkin halusi lähteä ja isä sai itse asiassa kolme ylimääräistä tapaamispäivää.