Luottaisitteko vaistoihinne ja miten paljon?
Mieheni on ollut työttömänä tässä puolisen vuotta. Nyt hän sai sitten työn, jonka pitäisi alkaa huomenna. Katselin kyseisen yrityksen ilmoituksia eri foorumeilla ja minua alkoi joku nimeämätön asia niissä kaivelemaan, tai tuli omituinen fiilis. Otin eilen sitten vähän yrityksen vastuuhenkilöistä selvää ja kappas, linnassa istuneita talousrikollisia sieltä löytyi. Taustalla mm. pyramidihuijauksia ja valelaskutusta.
Mitä siis nyt? Voiko työkkäriin ilmoittaa näistä huomioista ja välttää karenssin? En ainakaan haluaisi, että mieheni menisi moiseen duuniin. Ammattihuijareista kun ei ikinä tiedä. Meidän talous on surkealla pohjalla ja tämä duuni olisi tullut todella tarpeeseen. Kysynkin nyt ilmestyisittekö itse aamulla kyseiselle työpaikalle?
Kommentit (11)
Eräs ystäväni oli menossa työhaastatteluun, kun huomasi samantapaisen jutun, onneksi oli tosiaan ennen työhaastattelua. Sanoisin, että kannattaa nyt ainakin mennä paikalle, mutta soittaa ehdottomasti työkkäriin ja keskustella asiasta. Ei mulla ainakaan olisi kovin paljon luottoa tuollaisii työnantajiin.
kyseiseen yritykseen. Mikähän on myyjän vastuu, jos touhu onkin täyttä kusetusta? Mua pelottaa se, että JOS hommassa on jotain mätää, mieheni ryvettyy samassa sopassa, eikä sen jälkeen saa enää ikinä töitä. Voi hemmetti, tieto todella lisää tuskaa.
ap
Millainen työtehtävä miehelläsi kyseessä? Mitään hämärää ei toki pidä tehdä. Ongelmia voi toki tulla vaikkei itse mitään väärää tekisikään: palkat tai työnantajamaksut voi jäädä maksamatta. Näissä kannattaa olla tosi tarkkana!
huomenna sanoa, mitä tuossa kannattaa tehdä. Ei nyt ainakaan yhden päivän aikana voi tapahtua mitään!
Jos tuli niin ilman muuta keskustelisin siellä asiasta.
Töihin menisin joka tapauksessa, mutta jos ymmärtäisin työssäni joutuvani huijaamaan ihmisiä niin lopettaisin homman välittömästi. Karenssin välttämiseksi olisi hyvä käydä nuo keskustelut työkkärin kanssa sitä ennen.
vaan mieheni vastasi ilmoitukseen ja sai työn.
Toinen yrityksen vastuuhenkilöistä on päässyt viime vuoden loppupuoliskolla linnasta ja samoin tein on pantu tämä yritys pystyyn. Toimiala edellyttää mielestäni kaiken järjen mukaan lakialan osaamista, jota kummallakaan hepulla ei ole (voihan sellainen olla palkkalistoilla silti, en tiedä). Netistä löytyy googlettamalla kaikenlaista sontaa näistä kahdesta hepusta ja YouTubesta jopa joku ajankohtaisohjelma, jossa kerrotaan kuinka he narahtivat edellisellä kerralla.
ap
omiini luottaisi ja päättäisi asiaan vaan mies ihan itse saisi katsoa ja ratkaista asian. Ei aikuisen ihmisen tuollaiset päätökset mene vaimon vaistolla.. Mun mielestä.
vai mitä mieltä miehesi on...
Kuulostaa vaan tosi pahalle.
ja hän saa itse päättää asiansa. Hän on tällä hetkellä kallistunut siihen suuntaan, että myyjän pitäisi vastuunsa tietää ja olla myymättä palvelua, johon saattaa liittyä riski, että asiakasta huijataan. Ja millä se varmistetaan, ettei niin tapahdu? Jos taustalla on valelaskutusta, sitä voi olla mukana nytkin, mahdollisuus sellaiseen on erittäin hyvä kyseisellä toimialalla.
ap
Ilman muuta kannattaa mennä huomenna töihin. Ja tietysti kannattaa tutkia ja selvittää asioita siellä firmassa. En ole koskaan ollut vilunkipelifirmassa töissä, mutta voisi kuvitella sen olevan aika ilmeistä jos vaivautuu ajattelemaan.
Jos myy asiakkaallista viallista tuotetta tai palvelua, niin eikö se nyt paljastu jo itselle siinä myyntivaiheessa? Siis pitää ottaa selvää mitä on myymässä.
Jos sitten on vilunkipeliä, niin tuolla tavalla on todisteet, jota kautta asiaa pystyy hoitamaan.
En tietenkään suostuisi tekemään mitään rikollista töissä, mutta en minä etukäteen ketään rupeaisi tuomitsemaan.