Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:nukutko vapaa-aamuna kauemmin (jos lapsilta siis voi)

Vierailija
30.01.2010 |

Jos lapset jo sen verran isompia että katselevat esim itsekseen lastenohjelmia aamusta niin nukutko vapaa-aamuna kauemmin ja kuinka paljon?

Minulla venähtää näin talvi-aikaan viikonloppuna jopa puoli yhteentoista, en välttämättä edes nuku mutta torkun ja nautin sängyssä lojumisesta. Noskus harmittaa että päivä on puolessa ennen kuin ehtii tehdä mitään, mutta jos ei ohjelmaa niin mitäpä tuo haittaa. Rytmi vaan sitten keikahtaa vähän joka viikonloppu kun vastaavasti tulee valvottua liikaa illalla... periaatteessa olisi kai helpompi ja parempi jos pitäisi kiinni tasaisesta unirytmistä mutta en vaan pysty.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina noin kahteentoista, jos lapsiltani pysty. Olen aamu-uninen.

Vierailija
2/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herään kuitenkin viimeistään yhdeksältä. Onhan se kuitenkin 3 tuntia pitemään kuin arkiaamuina jolloin kello soi kuudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppuisin nukun pitkään jopa 8.30 saakka

:))

Vierailija
4/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin, viikolla herään 06.15

Vierailija
5/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuopus antaa nukkua. En tosin juuri koskaan ysiä pitempään nuku, mutta arkisin herään kuudelta.

Normi viikonloppuna kuopus herää 7-9 välillä, lomilla nukkuu helposi ysiin joka aamu.

Vierailija
6/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräävät suht aikaisin ja virkeinä. Keskimmäinen (6 v.) ja minä ihan toivottomia: aamu-unisia ja hitaasti herääviä. Arkisin mies hoitaa aamu- ja minä iltatoimet. Vapaa-aamuina keskimmäinen ja minä kellitään pitkään sillä välin kun mut puuhaavat mitä puuhaavat.

Taas kerran pisti vastauksissa silmään, että on kuin monissa perheissä ei olisi miestä ollenkaan.

Vierailija
7/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti lauauntai- ja sunnuntaiaamuisin nukumme pidempään kuin arkisin, kun ei tarvitse viedä esikoista kouluun (koulumatka 2km, jonka toki voisi jo mennä itsekin, mutta ei haluasi vielä).

Musta on ihana olla puolinukuksissa kun seitsemän maissa heräävät tenavat ovat aloittaneet leikkinsä, joka saattaa jatkua tunnin-parikin ennen kuin aamupalan tarve yllättää. Sen haluan laittaa heille, vaikka periaatteessa itsekin osaisivat sen jo järkätä. Meillä ei ole toista vanhempaa, joten tämä käytäntö meillä vakio.

Vierailija
8/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla joudun heräämään tosi aikaisin. Viikonloppuisin otan iltaisin omaa aikaa.

Lapsilla on viikonloppuisin sama rytmi kuin viikolla, eli heräävät aikaisin, mutta ovat jo onneksi siinä iässä, että osaavat leikkiä keskenään. Nousen antamaan heille aamupalaa, laitan sen jälkeen lastenohjelmat päälle ja menen takaisin nukkumaan. Lapset katsovat lastenohjelmia rauhassa keskenään, kunnes mies nousee.

Vierailija
9/9 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on aamulastenohjelmat ja kuopuskin malttaa niitä jo katsoa! :0)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan