6kk ikäinen vauva hoitoon to-su,jättäisitkö?
Minä en...Tuttu vaan jätti ja läks lappiin miehensä kans!
Kommentit (30)
ole mitään ongelmaa jättää. niin pienet eivät todellakaan kaipaa äitiään. heille tärkeintä on ruoka, uni ja syli.he ovat tyytyväisiä kun joku nämä tarpeet tyydyttää. voi teidän lapsi raukkoja kun ne joskus 12v huutavat äitiään kun ovat isovanhemmilla yötä jos koskaan aiemmin ei uskalleta jättää. herätkää hyvät vanhemmat. ei se tee huonoa vanhempaa jos lapsi on 1-2 yötä tutulla hoidossa!!
Jos 6 kk ja 12 v on verrattavissa keskenään jonkun mielestä, niin on vähän vanhemmuus hakusessa!
Jos 6 kk ja 12 v on verrattavissa keskenään jonkun mielestä, niin on vähän vanhemmuus hakusessa!
[/quote]
aivan totta että lapsesta tulee vierastaja ja huutaja jos hän ei ole koskaan erossa vanhemmistaan. &kk ikäinen vauva ei todellakaan saa traumoja jos on tutulla yötä. Joku kirjoitti että lapsi huomaa heti kun hän on 10 min poissa ja itkee. Mutta jos vieressä olisi vaikka joku isovanhemmista niin lapsi ei huutaisi. jos isovanhempi lähtisi 10 min pois niin huutaisi lapsi hänenkin peräänsä.
isänsä ja todellakin huomaa niiden poissaolon. Jos puolivuotias ei vielä esim. varmista katsellaan välillä, missä äiti on, niin sittten lapsessa on tod.näk jotain häikkää.
jollekin läheiselle ihmiselle. Ei lapsi edes sen ikäisenä huomaa jos vanhemmat on pois. Eri asia yli 1-vuotiailla jotka osaavat jo kaivata vanhempiaan. Itsekin olin usein vauvana mummolla hoidossa vanhempien töiden takia eikä itselleni ole jäänyt traumaa.
aivan totta että lapsesta tulee vierastaja ja huutaja jos hän ei ole koskaan erossa vanhemmistaan. &kk ikäinen vauva ei todellakaan saa traumoja jos on tutulla yötä.
Luepas vähän vaikka kehityspsykologiaa. Vierastaminen on merkki lapsen normaalista kehityksestä ja kuuluu tiettyyn ikään. Vierastamista ei kehity ilman normaalia kiintymyssuhdetta lähimpään hoitajaan. Tämän huomaa usein esim. lastenkotiin vauvana (tai myöhemminkin) sijoitetuista pienistä lapsista, jotka kiipeävät kenen tahansa vastaantulijan syliin.
Minua on pyydetty viroon risteilylle ja olen sanonut etten lähde kun vauva on niin pieni. Tosin, esikoisen aikaan taisin olla jo noin aikaisin jopa tukholmassa. Uskon että tämäkin äiti kuitenkin tekee prahaansa, jotta saa kasvatettua lapsestaan hyvän ihmisen.
Saisi olla aika pakottava syy, että jättäisin minkään ikäisen vauvan noin moneksi päiväksi.
jättäisin.on jo tarpeeksi ikää olla pari päivää erossa.
En edes isälle... Saati läheiselle mummolle.
Hylkäämiskokemuksen traumat on kylmä tosiasia.....
Toki 6 kuinen ei pysty asiaa kertomaan eikä näyttämään joten helppo jättää....
Hylkäämiskokemuksen traumat on kylmä tosiasia.....
ei lapsi siitä kärsi!!!
En usko, että sinun vauvasi pysyty saamillaan geeneillä juuri edes kärsimään...
jollekin läheiselle ihmiselle. Ei lapsi edes sen ikäisenä huomaa jos vanhemmat on pois. Eri asia yli 1-vuotiailla jotka osaavat jo kaivata vanhempiaan. Itsekin olin usein vauvana mummolla hoidossa vanhempien töiden takia eikä itselleni ole jäänyt traumaa.
yöksi hoitoon. En muista tarkkaan minkä ikäinen, mutta ei kävellyt vielä. Itki ehkä kymmenen minuuttia kun vanhemmat lähti, sen jälkeen ei tuntunut tajuavan että me ei oltu sen isä ja äiskä. Ite oltiin lapsettomia. Hyvin meni se päivä, yö ja seuraava päivä. Vasta kun vanhemmat tuli sitä seuraavana iltapäivänä hakemaan, se oikein hätkähti kun tajus että hei, noihan ne mun vanhemmat olikin, ja sitten alkoi huuto. Mutta sekin loppui kohta kun pääsi äidin syliin.
Ja ihan normaali teini-ikäinen siitä on kehkeytynyt!
Juuri tätä nro 9 yritti kertoa,mutta heti tullaan haukkumaan huonoksi bilettäjä-äidiksi!!
Tyttö nyt 6kk 2vko, ja emme ole olleet erossa kuin muutaman kerran ja pisin aika oli 4 tuntia. Mies kyllä pyytää että lähdettäis viettään hotelliyö naapuri kaupunkiin ja tyttö jätettäis mummolle hoitoon, mutta en halua lähteä...
lapsi voi olla erossa vanhemmistaan yhden päivän per ikävuosi. 1 v=1 päivä, 2v = 2 päivää jne.
Millanenkohan kiintymyssuhde lapsella on, jos se ei huomaa vanhempien puuttumista? Kyllä pitää olla etäiset välit isään ja varsinkin äitiin, jos ei tajua eroa hoitajien välillä. Kyllä oma 3 kk lapseni huomaa jo, jos olen 10 minuuttia poissa maisemista!=D
jollei olisi ihan pakko (eli joutuisin vaikka itse sairaalaan tai jotain vastaavaa).
Ei montaa täysjärkistä kirjoittajaa ole... =( =( =(