Jos esikoinen kuuluu kirkkoon, pitääkö toinenkin kastaa?
Kommentit (7)
Mutta asiaan, miksi ette pyydä samoja kummeja kuin esikoiselle? Seurakuntakin kyllä järjestää kummit, jos kastaminen on siitä kiinni.
Parasta on pitää huolta myös siitä, että lapsilla on samat arvot, sillä tunnetusti Suomessa keskenään eri puolueita äänestävät susarukset tuomitaan sakkorangaistukseen.
Jos taas tuo kummien puute on ainoa ongelma, niin eiköhän siihen keino löydy. Esim. isovanhemmathan voivat olla kummeja.
sillä lapsi voi kuulua tai olla kuulumatta kirkkoon riippumatta vanhemmistaan tai sisaruksistaan. Viimeisimmän uskonnonvapauslain satoa.
Tiedän kirkossa olleen puhetta tästä kasvavasta kummiongelmasta, kun nuoret aikauiset aina harvemmin kuuluvat kirkkoon. Ratkaisusta en osaa tarkemmin sanoa.
Itse olen kirkosta eronnut ja pääsin sellaisenakin kummiksi. Ehkä kannattaa kysyä papilta, kelpaako kirkosta eronnut ihminen hänelle, jos kelpaa lapen vanhemmille.
Minua ei ole kastettu, 2 sisarta on.
Itse valitsin mennä rippileirille ja otin konfirmaation. Ennen konfirmaatiota pappi kastoi minut seurakunnan jäseneksi.
Minua ei ole kastettu, 2 sisarta on.
Itse valitsin mennä rippileirille ja otin konfirmaation. Ennen konfirmaatiota pappi kastoi minut seurakunnan jäseneksi.
Mutta jätit tästä pois nyt sen kohdan, jossa se kirkon poliisi kävi hakemassa sisaruksesi pois :(
Raivostuttaa, että pitää olla kaksi kummia.