Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden lapsilla yli 10 v ikäeroa?

Vierailija
30.01.2010 |

Mitä hyviä tai huonoja puolia? Tai jos olet itse kokenut yli 10 v:n ikäeron sisaruksesi kanssa: millaista on ollut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen tyttö.

hyvää:

- eivät tappele, vaikka nuorempi saattaa joskus yrittää hiukan kiusaa. Vanhempi vaan nätisti kieltää ja ottaa varovaisesti tavaran pois kädestä.

- tykkäävät toisistaan tosissaan ja nuorempi ihailee vanhempaa suunnattomasti. Toisaalta vanhempi on lempeä ja kiltti pikkuiselle. Joskus pienen tytön hellyydenosoitukset (halit, suukot, syliin tuleminen) aiheuttavat vähän nolostunutta ilmettä, mutta näkee pojan kuitenkin tavallaan nauttivan siitä, että tietää olevansa pikkusiskon idoli.

- reissussa vanhemmasta on apua ja pystyy hetken vahtimaankin pienempää.

Huonoa:

-eivät leiki keskenään, joskus pelaavat jotain peliä tosin. Kaverit on hommattava erikseen.

- sisaruussuhde on vähän vieraskorea kuitenkin ja sellainen todellinen läheisyys puuttuu.

Niin, ja poika on meillä joka toinen viikko eli elää paljon arkeakin tässä.

Vierailija
2/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä 8- ja 1-vuotiaat pojat. Hyvä puoli on se että mä mä saa olla nuorimman kanssa muutamia tunteja aina kahden ja sitten ottaa vanhemmat lapset kotiin kun tulevat koulusta.

Hyvä puoli on myös se että meidän tyttö sanoi että ei todellakaan halua vauvaa pitkään aikaan :)

Tykkää toki veljestää mutta on huomannut mitä pieni vauva vaatii, että ei tässä tartte ainakaa teiniraskautta pelätä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko susta, että pystyt keskittymään jokaiseen lapseen ja ikävaiheeseen vai tuntuuko että joku kolmesta jää vähemmälle?

Itse ajattelen, että helposti joko se pienin tai ne isommat jäisi hieman taka-alalle.

ap

Vierailija
4/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on nyt siis 12-vuotias. Ollaan suunnilleen parhaita kavereita. :D Itselläni kun ei vielä ole omia lapsia, niin vien sitten häntä mielelläni huvipuistoihin, uimaan jne. Kyllä hänestä huomaa, että pitää siitä kun on aikuinen sisko, joka kuuntelee ja ymmärtääkin vähän enemmän kuin oman ikäiset kaverit. Eihän tuon ikäinen kehtaa vanhemmillekaan enää kaikkea kertoa.

Vierailija
5/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä jotain puolia

+ sain paljon jakamatonta huomiota vanhemmiltani

+ oli hienoa kun oli vanhempi veli joka opetti mulle kaikkea

+ nyt aikuisiällä ikäerolla ei ole paljon merkitystä. Ei olla paljon tekemisissä mutta sillä ei ole mitään tekemistä ikäeron kanssa, olen varma siitä ettei oltaisi muutenkaan

- yksinäinen lapsuus

- ei se vanhempien huomio aina niin kivaa ollut, oli rasittavaa olla "silmätikkuna"

- lapsillani ei ole samanikäisiä serkkuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme