Miksi paino ei putoa kovasta liikkumisesta huolimatta???
Liiku paljon. Juoksen 20-30 km viikossa, käyn salilla ohjatuissa jumpissa ym. Paino vain ei laske. Syön normaalisti ja imetän. Haluaisin pudottaa 5kg niin juoksu olisi helpompaa ja raskauskilot häviäisi!!
Kommentit (20)
Mulla imetys piti tiukasti kilot "kasassa" ja vasta, kun lopetin imetyksen, hujahti viitisen kiloa hetkessä pois. Näin on ollut monella ystävällänikin, joten sekin voisi olla yksi vaihtoehto. Muistathan muutenkin, että kaikkea kohtuudella! :o)
Itseäni imetys laihdutti niin, että 3 viikkoa synnytyksestä olin laihtunut 18 kg, siis 14 raskauskilon päälle vielä 4 ylimääräistä kiloa. Ja lisää laihduin, kun imetin kaikkiaan vuoden verran. Söin normaalisti, enkä harrastanut muuta liikuntaa, kuin vaunukävelyjä joka päivä noin tunnin ajan, joten imetyksestä se laihtuminen suureksi osaksi johtui.
vaan yksilöllisesti reagoivia ihmisiä. Monella imetys laihduttaa, mutta monella myös lihottaa. Kroppa pitää kiloista kiinni tiukasti, ja varmistaa siten, että vauvalle riittää ravintoa.
polttaa aika tehokkaasti kaloreita.
aina kun mulla on ollut tuollaisia hyviä kausia aineenvaihdunnan muutokosen huomaa.
hyväkuntoisella se ei vaan näy vaa'assa, koska sulla ehkä kuitenkin kova ruokahalu ja nuo jumpat kasvattavat lihasta. juoksukin kasvattaa tiettyjä lihaksia, kun juoksee tarpeeksi.
Ite vaan huomasin, että en saanut painoa millään alle 60 kg kun olin maratonmoodissa. koko oli 38-36, tutut sanoivat että vaatteet roikkuvat mun päällä (ei omasta mielestäni). mut tosiaan, vaaka ei vaan hievahtanut alaspäin. et mikä sit on "normaali" syöminen.... itsekullekin
oletko itse huomannut vaatteissa löystymistä?
mut alle tuon 60 kg en siis ole päässyt urheilemalla.
sit oli kausi nuorena, jolloin olin syömättä, en urheillut askeltakaan. silloin paino laski 57:ääm.
"syödä normaalisti" Its eolen ollut erittäin treenattu 51kg ja erittäin huonokuntoinen 69kg ja tieädn mikä niissä on eron tehnyt. Ja pituus 169cm
Sulle on kasvanut lihakset. Toisaalta jos sulla ei vieläkään näy vatsalihakset niin syöt väärin. Kun imetät niin elä yritä laihduttaa se on hölmöä. Voit laihduttaa kun imetys loppuu. Pidä silti itsesi kunnossa ja syö kuten nyt niin et menetä painoa.
Myöhemmin voit karsia ruokailua puoleen nykyisesti kun et enää imetä eli noin vuoden päästä.
Ihminen pärjää vähällä ravinnolla kunhan lautasen antimista puolet on proteiinia eli lihaa. 1/4 hiilihydraatteja eli riisiä,makaroonia,perunaa. 1/4 tuoreita vihanneksia. Niitä saa syödä lisääkin jos ei nälkä lähde vaikka 2 lautasellista. Itse syön kattilallisen vihanneksia per ruokailu ja 3 pihviä.
Muista nyt tämä. Nyrkkisääntö on. Jos vatsalihakset ei näy olet lihava ja ruokavalio syyniin. Syö luultavasti liikaa riisiä, makaroonia, perunaa. Lihaa enemmän ja vihanneksia. Sokeri vittuun kahvista, ei makeita, ei leivoksia ei paskaa. Ajattele myös mitä paskaa siitä siirtyy lapseen. Lisäaineita ja sokereita ja sitä paskaa.
Ihminen on sitä mitä syö.
Hei haloo naiset. Sillä kuluu vain 300kcal.
Mää vedän viikon pitkänä lenkkinä jo 30km ja sen lisäksi päälle 3 muuta lenkkiä pituudet 7km-15km ja pari lihaskuntoharjoitusta päälle.
Kuntosali ei kuluta myöskään kovin paljoa kaloreita. Tuo on vain selittelyä kun sanotaan, että sulle on kasvanut lihakset ja siksi paino ei tipu tai nousee. Ihan pienillä määrillä se lihas ei kasva niin paljoa, että vaikuttaisi painoon.
Mää vedän viikon pitkänä lenkkinä jo 30km ja sen lisäksi päälle 3 muuta lenkkiä pituudet 7km-15km ja pari lihaskuntoharjoitusta päälle.Kuntosali ei kuluta myöskään kovin paljoa kaloreita. Tuo on vain selittelyä kun sanotaan, että sulle on kasvanut lihakset ja siksi paino ei tipu tai nousee. Ihan pienillä määrillä se lihas ei kasva niin paljoa, että vaikuttaisi painoon.
lenkillä viikossa kuluttaa 4000kaloria ja sillä laihtuu hups noin vaan..
Mää vedän viikon pitkänä lenkkinä jo 30km ja sen lisäksi päälle 3 muuta lenkkiä pituudet 7km-15km ja pari lihaskuntoharjoitusta päälle.Kuntosali ei kuluta myöskään kovin paljoa kaloreita. Tuo on vain selittelyä kun sanotaan, että sulle on kasvanut lihakset ja siksi paino ei tipu tai nousee. Ihan pienillä määrillä se lihas ei kasva niin paljoa, että vaikuttaisi painoon.
Tiedän tapauksen joka aloitti elämässään ensimmäisen kerran painonnostelun. Ennen sitä oli tehnyt tavallista jumppaa ja pilates tyyppistä harjoittelua kropan omalla painolla noin 30 vuoden ajan.
Hänellä kasvoi massa painoharjoittelulla 15 kg 3kk aikana. Lihaskasvu oli silmiinnähtävää. Tämä vain 3kk! No hän oli kuitenkin perehtynyt asiantuntija. Kyllä se lihas kasvaa kun on hyvä kasvualusta. Mitään mömmöjä hän ei vetänyt. Aloitti heti imetyksen jälkeen. Hänellä oli kyllä hyvä pohja. Mitä ei teistä monista voi sanoa. Muistan kun veti 77 leukaa kylmiltään ennen puntti harjoituksia (lämmittelyksi) Suomen ennätyksestä en tiedä mutta veti kalpeaksi tälläisen perus kuntoilijan joka lenkkeilee viikossa tuon 40 km, ja käy puntilla 3x viikko.
Tiedän tapauksen joka aloitti elämässään ensimmäisen kerran painonnostelun. Ennen sitä oli tehnyt tavallista jumppaa ja pilates tyyppistä harjoittelua kropan omalla painolla noin 30 vuoden ajan.Hänellä kasvoi massa painoharjoittelulla 15 kg 3kk aikana. Lihaskasvu oli silmiinnähtävää. Tämä vain 3kk! No hän oli kuitenkin perehtynyt asiantuntija. Kyllä se lihas kasvaa kun on hyvä kasvualusta. Mitään mömmöjä hän ei vetänyt. Aloitti heti imetyksen jälkeen. Hänellä oli kyllä hyvä pohja. Mitä ei teistä monista voi sanoa. Muistan kun veti 77 leukaa kylmiltään ennen puntti harjoituksia (lämmittelyksi) Suomen ennätyksestä en tiedä mutta veti kalpeaksi tälläisen perus kuntoilijan joka lenkkeilee viikossa tuon 40 km, ja käy puntilla 3x viikko.
Tulevat vanhoissa verkkareissa ja tekevät kylmiltään hirmu juttuja. Alkaa nolottaa uusissa kamppeissa ja välineissä. Sellasilta pitäisi kieltää pääsy salille!
Tiedän tapauksen joka aloitti elämässään ensimmäisen kerran painonnostelun. Ennen sitä oli tehnyt tavallista jumppaa ja pilates tyyppistä harjoittelua kropan omalla painolla noin 30 vuoden ajan.Hänellä kasvoi massa painoharjoittelulla 15 kg 3kk aikana. Lihaskasvu oli silmiinnähtävää. Tämä vain 3kk! No hän oli kuitenkin perehtynyt asiantuntija. Kyllä se lihas kasvaa kun on hyvä kasvualusta. Mitään mömmöjä hän ei vetänyt. Aloitti heti imetyksen jälkeen. Hänellä oli kyllä hyvä pohja. Mitä ei teistä monista voi sanoa. Muistan kun veti 77 leukaa kylmiltään ennen puntti harjoituksia (lämmittelyksi) Suomen ennätyksestä en tiedä mutta veti kalpeaksi tälläisen perus kuntoilijan joka lenkkeilee viikossa tuon 40 km, ja käy puntilla 3x viikko.
Tulevat vanhoissa verkkareissa ja tekevät kylmiltään hirmu juttuja. Alkaa nolottaa uusissa kamppeissa ja välineissä. Sellasilta pitäisi kieltää pääsy salille!
pakertaa hulluna salilla jotta saa väähn isompia painoja nostella ja sitten tulee murkkupoikia testohöyryissään ja päihittävät tämän mamman mennen tulleen :D
Liikut ja syöt hyvin. Mieti laihtumista myöhemmin.
Tuli mieleen kun aloitin joogan (jonka keskeytin kuten monen muunkin lajin) niin mukana oli juuri tuollainen vanhat verkkarit tyyppinen sankari.
Hän osasi jokaisen joga liikkeen paremmin kuin ohjaaja. Näki kuinka ohjaajaa harmitti olla se joka selittää ja sitten oli tämä joka näytti kuinka liikkeet tehdään. Oli kyllä notkea tapaus.
Kuulemma kirjasta oli oppinut liikkeet. En tiedä mitä nykyään kuuluu. Tuskin sai mitään irti siltä kurssilta.
paloi mittarin mukaan 1500 kaloria! 10km kun vedän vähän lujempaa palaa 750 kaloria. Kuulostaa oudolta kun joku kirjoitti että lenkeillä palaa vaan 400 kaloria!
Kyllä vaatteet jonkun verran on löystynyt ja istuu paremmin päällä.
Sitähän olen itsekkin miettinyt miten vähän pitäis syödä jos haluais saada painon alas.
Mitat siis 162/59 ja haluaisin päästä 54kg
Liikun 4 kertaa viikossa. 2 x juoksu. joista 1 kerta 15-21km ja toinen 10-13km. 1 kerta body pump ja 1 kerran sähly
"jos vatsalihakset ei näy syöt väärin" "jos vatsalihakset ei näy olet lihava"
Mihinköhän nuo väitteet perustuvat?
Minun 30 vuotisen liikunta urani aikana voin sanoa, että vatsalihakset näkyvät harvoilla naisilla. Silloin täytyy olla treenannut pitkään lihaskuntoa ja/tai täytyy olla aika kuiva, että sikspäkki näkyy naisella.
mutta 2 keisarinleikkauksen jälkeen (joista toinen 9kk sitten) on ollut vaikeaa saada mahaa treenattua samaan kuosiin!!!!!
t.ap ja 19 myös ap
Liiku paljon. Juoksen 20-30 km viikossa, käyn salilla ohjatuissa jumpissa ym. Paino vain ei laske. Syön normaalisti ja imetän. Haluaisin pudottaa 5kg niin juoksu olisi helpompaa ja raskauskilot häviäisi!!
syitä:
- lihas painaa enemmän kuin läski!!!
- syöt enemmän kuin kulutat
- syöt liikaa hiilihydraatteja, rasvaa ja makeaa
- syöt liikaa suolaista (nostaa painoa: suola kerää nestettä kehoon)
- juot kahvia liikaa
- et mene nälkäisenä nukkumaan
- liian isot ruoka-annokset
- napostelet huomaamattasi
- et urheile tarpeeksi monipuolisesti ja rankasti
Mulla kiloja kertyi raskauden aikana ideaali. En syönyt kahden edestä, vaan normaalisti ja terveellisesti. Laitokselta lähdin tasan niissä lukemissa, missä olin painavimmillani raskaana. MITÄÄN ei jäänyt pois laitoksella.
Grammaakaan ei ole tippunut imettäessä. Ei vaikka lenkitän koiraa lapsi kantoliinassa, harrastan tanssia ja kodissamme on portaita. En käytä sokeria, enkä vehnäjauhoja. Kokeilin nyt hyväkarpata, mutta raskauden aikana tullut on ja pysyy.
Puoli vuotta olen ollut tässä painossa. Turhauttaa ihan hirveästi, koska joka neuvolakäynnillä joudun puolustautumaan. Millä sitä todistaa, etten ole syönyt viinereitä tai sipsejä aamupalaksi? Miten todistaa, että ruokavalioni on hyvin terveellinen?
Liikkumalla ei kannata painoa pudottaa, ruokavalio ensin kuntoon ja liikunta tukee sitä. Mutta ole varovainen jos haluat imettää, jottei maidontuotanto lopu ennen kuin haluat itse lopettaa.
Ruokapäiväkirja on hyvä aloitus. Siitä näet itse syotkö säännöllisesti 3-4h välein kunnon välipalat ja ateriat, jottei napostelua ole "huomaamattasi". Ja tosiaankin jos syöt liian vähän, elimistösi aineenvaihdunta hidastuu, jolloin syömättömyydestä on vain haittaa. (+ imetys) Kun ruokavalion perusteen on kunnossa, ja liikut säännöllisesti, paino tippuu hitaasti mutta varmasti. :-)
HUOM! Kun käyt salilla ja ohjatuilla tunneilla joissa tehdään lihasvoimaharjoittelua, painosi saattaa jopa nousta lihasten kehittyessä! (mikä on vain hyvä asia painonhallintaa ajatellen..) Oletko kokeillut mitata vyötärön ja lantion ympärystä? Ne ja peili kertoo sinulle paremmin kuin vaaka, onko rasvaa lähtenyt. Tsemppiä!