Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on naisellinen nainen? ov

Vierailija
29.01.2010 |

onko jotkut perusjutut mitä pitää naisellisella naisella olla?

=)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu " enemmän on vähemmän " periaatteella eli vartalonmyötäisiin ja hyvin istuviin vaatteisiin jotka eivät paljasta kaikkea, kenkiin joissa vähän korkoa - ei siis mitään hirveitä reisisaappaita tai 9cm piikkareita.

Hiukset ovat puolipitkät/pitkät ja nätisti laitetut

eli esim vähän laineita ( mielestäni seksikästä ) tai kiharoita. Jos hiukset kiinni niin sekin tilanteen mukaan.

Sopivasti meikkiä eli värejä jotka sopivat ja korostavat niitä parhaita puolia, vähän hajuvettä. Hillitysti koruja ja mielellään sellaisia mitkä sopivat kulloiseen asuun myös.

Puhuu pehmeästi eikä kiroile, omaa hyvän ryhdin ja osaa kävellä, käyttäytyy muutenkin hillitysti, ei särpi kaljaa eikä istu selkä lyyhyssä ja jalat harallaan rööki suussa.

Sitä joko on naisellinen ja sädehtivä tai sitten ei - mielestäni se lähtee sisältäpäin ja joillakin sitä on ja joillakin ei ole, mutta toki sitä voi harjoitella. Eli unohda ne marimekko ym junttivaatteet/ säkit ja isot kassialma laukut.

Ja mä olen naisellinen ja se on ihan synnynnäistä.

Siitä säteilystä kyllä samaa mieltä, se tulee sisältä. Mutta tuo kuvailu kuulostaa niin siltä että tällainen on kunnollinen nainen - miten säteilee kaikessa kunnollisuudessaan? Minusta supernaisellisessa naisessa pitää olla lisäksi vähän jotain kahlitsematonta, alkukantaista naarasta. Sellaista joka uskaltaa raivota ja kirkua ja raastaa pitkillä kynsillään vaikka kampaus menisikin sekaisin.

Naisellisuus pursuaa sisältä, ja pukeutumistyyli ei minusta liity siihen. Kunhan naisesta paistaa ulospäin että rakastaa naiseuttaan ja on siitä ylpeä.

Miesten seurassa naisellinen nainen on sellainen jonka seurassa miehet tuntevat itsensä ritariksi. Eli ei päästele mitään "saan kyllä itsekin oven auki" tms. yleiskuohivia kommentteja vaan mukautuu rooliinsa soidinleikissa ;-)

Vierailija
22/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösiä vastauksia tuli

-isot tissit

-pehmeä

-kurvikas

-perse pitää erottua selästä

-äidillinen

-hoitaa mielellään lapset ja kodin

-pitkä tukka

Nuista kaikki olivat yksimielisiä. Lisäksi yks sanoi, että

-pukeutuu johonki muuhun kuin verkkareihin

-ei kiroile ja puhu muutenki äijämäisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en edes halua olla naisellinen, jos ei saa kiroilla..ei nyt missään virallisissa yhteyksissä ja lasten kuullen, mutta kyllä mä kavereiden kesken kiroilen. Nuo muut ominaisuudet on ihan ok.

Vierailija
24/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösiä vastauksia tuli -isot tissit -pehmeä -kurvikas -perse pitää erottua selästä -äidillinen -hoitaa mielellään lapset ja kodin -pitkä tukka Nuista kaikki olivat yksimielisiä. Lisäksi yks sanoi, että -pukeutuu johonki muuhun kuin verkkareihin -ei kiroile ja puhu muutenki äijämäisesti

Lapset voi olla sitä mieltä, mies pitäkööt naisellisena, ei äidillisenä.

Vierailija
25/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

''nainen joka kiroilee''

Martina ei kyllä ola sit kovinkaan naisellinen ;))

Vierailija
26/40 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

''nainen joka kiroilee'' Martina ei kyllä ola sit kovinkaan naisellinen ;))

Seksikäs se on kyllä.

Vierailija
27/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen joka minulle tulee naisellisuudesta mieleen, on maria sid. jopa farkuissa hän jotenkin säteilee naisellisuutta.

http://www.kata.bz/uploaded_images/maria-sid2-746383.jpg

Vierailija
28/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan brutaali ja ällö

Vierailija
29/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liian pitkä (hongankolistelija), omaa pitkät hiukset ja muotoja. Saa mielellään olla hieman pyöreä (ei luuviulu eikä läski).

Vierailija
30/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- on ainakin omasta mielestään Suomen naisellisin nainen.

Vierailija
31/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituuteen ja ulkonäköön katsomatta. Se on semmoinen pilke silmäkulmassa, hyvä ryhti, hiven itsetietoisuutta. Mun mielestäni naisellisuuteen ei tarvita isoja tissejä ja korkokenkiä ;-)

Vierailija
32/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen voi olla iso ja pitkä nainen ja toisaalta sirompi ja pienempi nainen, pitkä-tai lyhythiuksinen, ei mitään väliä. Mun mielestä naisellista on lantion keinahtelu kävellessä, naisellista on tietty tietynlainen pukeutuminen (esim. korkeat korot, hame, korut, punainen huulipuna jne.) mutta naisellinen nainen on naisellinen meikittä ja vaikka tuulipuvussa ja kumisaappaissa.

Joku täällä piti siroutta ja kikattelua jne. naisellisena, minusta ne taas liittyisivät paremminkin tyttömäisyyteen. Naisellisuudessa on jotain kypsää ja voi olla äidillistäkin, sellaista perinaiseutta. Tulee mieleen yksi maatalon emäntä, lyhythiuksinen, meikitön jne.mutta olemuksessa on 100% naisellisuutta.

Tyttömäinen on sitten useimmiten pieni tai ainakin hyvin siro, kropaltaan jopa poikamainen, voi olla urheilullinen ja reipas tai keijumainen kuten joku Keira Knightley.

Vierailija
33/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ulkonäöllisesti ja olemukseltaan. Hollywoodista voisi listata Halle Berryn tai Eva Longorian. Tai Kylien.

Luonteena minä liitän naisellisuuteen jonkinasteista pehmeyttä (ei heikkoutta) ja sumeaa logiikkaa.

Ja se, että ei ole perinteisen naisellinen ei tarkoita, että olisi äijänäinen tai ruma tai kova. Onneksi naiselle on muitakin hyväksyttäviä olemuksia...

Esimerkkejä ei-naisellisista mutta silti kauniista/komeista/vaikuttavista/seksikkäistä naisista voisi olla Merja Larivaara, Jodie Foster, Sinkkuelämästä Miranda jne.

Vierailija
34/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Lynette Täydellisistä naisista ei ole kovin naisellinen, mutta silti vaikuttava. Samoin Katja Ståhl.

Calista Flockhart, Evan Rachel Wood, Kate Hudson, Julia Roberts ja Keira Knightley ovat tyttömäisiä, Audrey Hepburn oli tyttömäinen. Lisa Nicole Carson ja Satu Silvo amatsoneja. Kylie on tyttömäisen ja naisellisen välimaastossa. Madonna taas on amatsoni koostaan huolimatta ja Sophia Lorenkin oli amatsoninainen. Juliette Binoche on naisellinen, samoin Scarlett Johansson, Penelope Cruz ja Salma Hayek, samoin Kate Winslet ja Rachel Weisz. Grace Kelly ja Marilyn Monroe olivat naisellisia.

Tilda Swinton ja Katherine Moennig eivät ole naisellisia, tyttömäisiä tai amatsoneja, mutta viehättäviä ja vaikuttavia ovat.

Sen sijaan Dita Von teesen naisellisuus on minusta päälleliimattua, samoin Nicollette Sheridan täydellisistä naisista oli päälleliimattu kliseisillä naisellisilla ominaisuuksilla olematta silti naisellinen.

Ainakin ulkonäöllisesti ja olemukseltaan. Hollywoodista voisi listata Halle Berryn tai Eva Longorian. Tai Kylien.

Luonteena minä liitän naisellisuuteen jonkinasteista pehmeyttä (ei heikkoutta) ja sumeaa logiikkaa.

Ja se, että ei ole perinteisen naisellinen ei tarkoita, että olisi äijänäinen tai ruma tai kova. Onneksi naiselle on muitakin hyväksyttäviä olemuksia...

Esimerkkejä ei-naisellisista mutta silti kauniista/komeista/vaikuttavista/seksikkäistä naisista voisi olla Merja Larivaara, Jodie Foster, Sinkkuelämästä Miranda jne.

Vierailija
35/40 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan täällä on jo ehdityy pohtia mistä näkökulmasta naisellisuutta katsotaan, kulttuurin määrittelemän naisellisuuden vai oman sisäisen kokemuksen. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän koen olevani nainen ja sitä enemmän ihminen. Voin määritellä itse itseäni yhä enemmän ilman muiden asettamia rajoja.

Vierailija
36/40 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellista on kaikki, mikä ei ole miehekästä.

- pippelittömyys

- parrattomuus ja muutenkin vähäinen ihokarvoitus

- kapeat hartiat

- miestä lyhyempi

- leveä lantio suhteessa vyötäröön

- rinnat

- pehmeys (eli rasvaprosentti korkeampi kuin miehillä)

- korkea ääni (matala ääni voi olla naisellakin toki seksikäs, mutta se on myös selkeästi miehekäs ominaisuus)

- fyysinen heikkous (miehet luonnostaan voimakkaampia)

- hoivavietti (elintärkeää jälkikasvun selviämiselle)

Nuo ovat siis perusbiologisia naisellisuusasioita. Lisäksi osin kulttuurisista syistä naisellisuuteen lisätään muitakin ominaisuuksia.

- koristautumishalu (liittyy siihen, että nainen on objekti)

- typeryys (mies haluaa olla se viisaampi osapuoli, joten naisellinen nainen on typeärmpi kuin mies)

-> typeryyttä voi osoittaa monin tavoin, esim turhalla kikattelulla, neuroottisilla höpinöillä, avuttomuudella lampunvaihdossa ym ym.

- alistuvuus, luonteen pehmeys, iloisuus

Vierailija
37/40 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein naiselliseksi, tai oikeastaan kuulen enemmän termiä femme vaikka en lesbopiireissä liikukaan..

Mulla on puolipitkät vaaleat kiharat, olen tiimalasivartaloinen ja siro, keskipituinen, hoikka. Pukeudun usein hameisiin tai mekkoihin, käytän juhlissa aina korkoja ja muutenkin välillä. Olen taitava meikkaamaan ja käytän usein huulipunaa (se on joku juttu, aika harvat kuitenkin käyttävät ihan punaa)...

Toisaalta olen tosi älykäs ja sivistynyt, en pelkää tuoda mielipiteitäni esille ja viedä tilaa. En puhu "naisille sopivia" juttuja vaan ihan mitä tahansa, olen julkifeministi, kiroilen, juon olutta ja juodessani saatan polttaakin, en kuuntele sovinnaisuussääntöjä saati tottele niitä, tarvittaessa olen todella tiukka ja päämäärätietoinen, melkein mielipuolisuuteen asti...

Mutta pelkään hyönteisiä, olen todella herkkä, olen huono matematiikassa (tosin looginen ajattelu ja avaruudellinen hahmotuskyky on ihan huippua, vain numerot on vaikeita mulle!), itken ja nauran helposti ja julkisesti, osoitan rakkautta näkyvästi, olen äidillinen..

Nämä on hauskoja juttuja, eihän pelkkä ulkonäkö tai luonne tee naisellista naista...ja kyllä naisellisuuteenkin mahtuu vaikka mitä. Vältän tiukkaa karsinointia ja stereotypioita.

Vierailija
38/40 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 179 cm, hoikka ja erittäin naiselliseksi usein kuvailtu.

Hyvin lyhyt nainen on usein tyttömäinen, ei naisellinen. Lukuunottamatta tietysti sellaisia tulisia ja muodokkaita taskuvenuksia kuin esim. Salma Hayek, joka on ihan selkeästi naisellinen, ei lainkaan tyttömäinen. Naisellisuuten EI mielestäni kuulu haavellisus ja viattomuus, jotka ovat tyttömäisiä ominaisuksia, enemmänkin rehevä, itsevarma seksikkyys ja hyvä itsetunto.

Vierailija
39/40 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mä en pidä siroja naisia naisellisina. Ennemminkin muodokkaat, hyväryhtiset ja hyvän itsetunnon omaavat ovat naisellisia.

Vierailija
40/40 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mä en pidä siroja naisia naisellisina. Ennemminkin muodokkaat, hyväryhtiset ja hyvän itsetunnon omaavat ovat naisellisia.

sulje siroutta pois??? Esim. itse olen 90-60-90, 52 kg ja 165 cm, eli muodokas JA siro.. Mittani tuskin poistavat myöskään ryhtiä tai itsetuntoa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi