Kuinka suuri asuntolaina teillä on?
Kuinka suuria asuntolainoja perheellisillä on yhteensä tai miten ne on jaettu? Tai yksinasuvilla? Minulla yksin 90t, en tiedä onko se paljon vai vähän.
Kommentit (52)
Rivarikolmio maksoi 6v sitten 48 000. Susirajalla asumisen hyviä puolia, asunnot sikahalpoja:) Nykyarvo jotain päälle 50 000. Ja yksin maksan, hiljallensa. Jääpä rahhaa reissata ja muuta kivaa.
Kaksikerroksinen, 220 neliöinen, isolla tontilla vm. -80 oleva talo
Laina-aika riittävän pitkä, vähän alle puolet kk tuloista menee makuun, eli ihan hyvin pärjätään. Mielummin sitä omaansa maksaa, kuin laittaa vastaavan summan kuukausittain vuokraan. (Ja asuu kuitenkin mukavammin)
siis tuore laina 300 000.
t. 57 (?)
2002 valmistunut/rakennettu OKT 6000 neliön tontilla ihan Oulun naapurissa n.25km.
Varusteena ulkosauna,latomallin liiteri, leikkimökki ja kota!
Lainaa jäljellä nyt noin 4000 euroa....
Meitähän on muuten 2+3....
Kovasti on tullut makseltua, mutta kohta hellittää...ainaskin vähäksi aikaa:)
meillä on mökki, ja juuri valmistumassa uusi talo johon päästään muuttamaan kuukauden sisällä. Lainaa meillä on nyt yhteensä 40 000e. Perheeseen kuuluu kolmikymppinen pariskunta ja kolme lasta. Ja tällä hetkellä vielä molemmat ollaan työttöminä... Mut ei huoleta, ihanata!
Jos ap tienaa 6000t/kk, on tuo laina ihan kohtuullinen, eikä tule aiheuttamaan ongelmia.
Meillä pitkä laina 200 000t puoliksi miehen kanssa, yhteiset tulot vähän yli kymppitonnin brutto.
Jos ap tienaa 6000t/kk, on tuo laina ihan kohtuullinen, eikä tule aiheuttamaan ongelmia.
Meillä pitkä laina 200 000t puoliksi miehen kanssa, yhteiset tulot vähän yli kymppitonnin brutto.
Kuinka suuria asuntolainoja perheellisillä on yhteensä tai miten ne on jaettu? Tai yksinasuvilla? Minulla yksin 90t, en tiedä onko se paljon vai vähän.
Myös siihen asunnon arvoon voit suhteuttaa.
Minulla lainaa noin 65% asunnonarvosta 120 000€. Olen yksinhuoltaja ja maksan lainaa ja yhtiövastiketta yhteensä noin 1100€. Minun tuloille se ei ole paljon vaan sopivasti. Jää vähän säästöönkin ja pääse silti matkustelemaan ym.
sillä silloinhan mies hyötyisi korkovähennysten myötä verotuksessa kun kerran maksaakin. Aika hassua laittaa puolet vaimon nimiin jolla ei pienituloisena ole niin merkitystä sillä saako veroprosenttia pienemmäksi korkojen takia.
meillä tehty omat velkakirjat eli mä lyhennän omalla lyhennyksellä velkaa 1/3 osan ja mies suurituloisempana 2/3 osan. Se on mielestäni reilu ratkaisu. Samoin asunnon omistussuhteet on merkitty samalla periaatteella eli suurituloinen omistaa enemmän.
Laina-aika 10 vuotta.