Pikkurilli aina jääkylmä! Mikä vikana?
Onko ääreisverenkiertoni huono, vai mitä, kun vasemman käden pikkurilli on usein "jääss". Nytkin kaikki muut sormet on ihan lämpimät, mutta pikkurilli on aivan kylmä. Tunto muutoksia ei ole.
Mistä joshtuu? Mikä avuksi?
Kommentit (8)
hartiat jumissa? Usein käsien puutumiset ja säryt lähtee hartioista. Näin mulla.
Mutta mitää puutumisia ei ole. Ja se on vaan tuo yksi sormi, jota paleltaa koko ajan. ap
puutumista ja joskus just toi pikkusormi kylmää, ja hartiat jumissa. Etenkin oikeassa kädessä, olen siis oikeakätinen. Samasta asiasta kyse, verenkiertohäiriöstä.
Usein muuten käsien ongelmat johtuu niskasta. Mulla ainakin rannesärkykin helpottaa, kun niskajumi on poissa.
Kolmone
Mutta vaiva siis vas. pikkurillissä. ap
67 mulla oikeen käden pikkurilli aina kylmä vaikka olis hikikin
Itsellä jumit rintarangan alueella aikoinaan aiheutti vasemman pikkurillin kylmyyden, muutaman kerran siis tapahtui. Joka kerta pari käyntiä fyssarilla auttoi. Nyt ei olekaan ollut moista vuosiin..
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jumit rintarangan alueella aikoinaan aiheutti vasemman pikkurillin kylmyyden, muutaman kerran siis tapahtui. Joka kerta pari käyntiä fyssarilla auttoi. Nyt ei olekaan ollut moista vuosiin..
Tämä. Ja yleensä niitä jumeja on hartioissa ja niskassa, jos rintaranka jumittaa. AP kysyy neuvoa, vaan ei usko nyt tätä. Joten mitäpä tässä aiheesta enemmän jauhamaan. Pitäköön kylmän pikkurillinsä.
mutta mulla sama ongelma