Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä 9 kk vauvan yövieroitukseen?

Vierailija
29.01.2010 |

Minulla on yhdeksän kuukauden ikäinen vauva ja olen suunnitellut vieroittavani hänet yöimetyksestä. Tarkoitus olisi muutenkin alkaa vähitellen vähentää imetystä kuitenkin niin, että tuossa vuoden kieppeillä sitten vasta lopettelisin kokonaan. Olen katsellut netistä tassu-unikouluohjeita, mutta tuntuu, etteivät ne olisi välttämättä niin toimivia meidän tilanteeseemme. Tilanne on siis se, että vauva heräilee yöllä muutaman kerran, mutta nukahtaa muuten ihan helposti tuttia antamalla paitsi tuossa klo 12-1 aikaan, jolloin on tottunut saamaan rintaa. Silloin vetää aina reilut määrät maitoa. En tiedä tarkkoja määriä, mutta arvelisin noin 2 desiä. Olen joskus yrittänyt pidentää syöttöä antamalla silloinkin tuttia, mutta lapsemme ei tähän tyydy, vaan alkaa itkeä vaativasti.

Vaikka lapsi syökin paljon tuo kerran yöllä uskoisin kyseen olevan enemmäkin tavasta kuin tarpeesta, koska ihan pienenä pelkällä maidolla ollessaan nukkui tuonne neljään saakka, jolloin vasta söi. Nykyään syö reippaasti kiinteitäkin.

En haluaisi pientä itkettää, mutta mielelläni haluaisin tuon yösyötön pois ja jossain vaiheessahan se kuitenkin pitäisi lopettaa. Tuo herääminen häiritsee nukkumistani aika lailla, että se sijoittuu niin, että olen itse ehtinyt juuri n. tunti sitten nukahtaa. Nykyään en sitten saakaan useinmiten unta ennen tuota syöttöä ja tällä tavalla yöunet jäävät lyhyiksi. Onko teillä muilla siis kokemuksia tassuttelusta ja muusta toimivasta tavasta yövieroitukseen? Vinkkejä, miten kannattaisi toimia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen nukkumaanmenoa. Minä olen nukkunut tuon ikäisten kanssa ja lopettanut vaan silittelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme