Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti tätä elämää, mun sisko on hakattu...

Vierailija
29.01.2010 |

ja makaa nyt sairaalassa.

Mua aivan hengästyttää, olen niin perkeleen vihainen ja pelästynyt. Pakko purkaa jonnekin.

Tässä teille varoittava esimerkki!!!

Mun siskoni on siis naimisissa, ollut jo kuusi vuotta. Miehensä ei ole musta ollut koskaan mikään ihan fiksu tyyppi, mutta mikäpä minä olen arvostelemaan toisten elämää. Joulun alla sisko tuli kerran meille kun mies oli ruvennut riehumaan kotona ihan tyhjästä. Muuten kai ollut ihan seesteistä heidän elämä.

Nyt sitten tapahtui jotain, en tiedä tarkkaan vielä mitä. Mutta mun siskolta on silmät mustana ja yksi kylkiluu murtunut. Ranteissa sellaiset puristuksesta jääneet mustelmat.

Mä olen niin shokissa tästä etten meinaa muistaa hengittää. Niiden 2v tyttö tuodaan nyt meille. Mun koko pää on jotenkin raskas, tuntuu etten osaa edes kirjoittaa, kaameesti tulee virheitä ja saan korjata niitä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimattomana vierestä, kun rakasta äitiä lyödään (kuin että itse joutuisi kohteeksi). Se jättää myös pahat jäljet lapseen, etenkin jos jatkuu ja jatkuu vain ja tuntuu että kukaan ei välitä :( Ja on tosiaan omaa kokemusta.

Ei ne hakkaajat yleensä tai välttämättä lasta sentään lyö. Mutta lapsi näkee asiasta ja pelkään tosiaan pahaa, että tää ei ole eka kerta. Harva sitä kylkiluita murtaa ekalla kerralla vaan väkivalta raaistuu kerta toisensa jälkeen. Alkaa pienestä läpsimisestä, tönimisestä jne. Ero, ehdottomasti erottava tuollaisesta miehestä. Pelossa ei tarvi kenenkään aikuisenkaan elää ja vielä vähemmän pakottaa pientä lasta elämään pelossa. Voi ap, tekee pahaakin ajatella, että joku läheinen olisi tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
22/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soitti jälleen äsken ja kertoi poliisien olevan sairaalassa siskoani kuulemassa. Rikosilmoituksen sisko sanoi tekevänsä ja sanoin äidilleni siitä lähestymiskiellosta, että hakevat sitä myös nyt heti.

Häpeä. Niin varmasti, sitä se varmaan on. On niin vaikea käsittää koska siskoni on avoin ja iloinen persoona ja aina puhunut tyyliin "muahan ei kukaan lyö". Nyt juuri ajattelen, että ONNEKSI hän on elossa ja varmastikin toipuu.

En ole ihan varma miksi siskoni on makuullaan sairaalassa mutta ainakin äidin mukaan hänelle tehdään vielä joitakin tutkimuksia ja jokin kuvaus. Liekö sitten niitä odottaa.

En tajunnut pyytää äitiäni kysymään poliiseilta, että mitä sen miehen kanssa tehdään. Tietääkö teistä kukaan, että päästääkö ne sen hullun pois sieltä putkasta vapaalle jalalle heti? Ei kai? Mä ainakin kyllä alan sitten pelätä, että se tulee tänne riehumaan. Voiko sen lähestymiskiellon saada kattamaan myös meidät ja täällä meillä olevan tytön?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkuun. Onneksi hän tajusi lähteä siitä suhteesta.

Vierailija
24/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies jotenkin uhkaillut teitä?Täytyyhän lähestymiskiellolle joku peruste olla.Eikä tapaus myöskään tarkoita sitä, että mies lapselle olisi mitään pahaa tehnyt..eiköhän ihan aikuisten "parisuhdepeleistä" ole kysymys.

T. Mies,joka joskus kerran on lyönyt takaisin.

Vierailija
25/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies jotenkin uhkaillut teitä?Täytyyhän lähestymiskiellolle joku peruste olla.Eikä tapaus myöskään tarkoita sitä, että mies lapselle olisi mitään pahaa tehnyt..eiköhän ihan aikuisten "parisuhdepeleistä" ole kysymys.

T. Mies,joka joskus kerran on lyönyt takaisin.

Tottakai voi väkivaltaisen käyttäytymisen perusteella hakea lähestymiskieltoa, vai pitäisikö vain mennä takaisin kotiin ja olla niin kuin ei mitään?

Vierailija
26/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että voimmeko suojata tyttöä täällä näin alkuun jos lähestymiskielto koskisi tätä paikkaa -ei voisi tulla tänne tyttöä hakemaan tms...

Noh, selviäähän tuo kai sitten virallistakin tietä. Tyttö ja mieheni tulee pian kotiin ja tässä sitä sitten ollaan. Sairaalasta ei ole kuulunut mitään uutta mutta äitini päivystää siellä.

Itse menen siskoa katsomaan illalla jos vielä sairaalassa on.

ap *kiitollisena tuestanne*

Vierailija
27/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee oven taakse riehumaan. Jos teillä on omia lapsia, sanotte niille että ovea EI avata kenellekään. Sinuna soittaisin sosiaalitoimistoon ja kysyisin siskosi lapsen tilanteesta. Että onko pakko antaa lapsi isälleen jos tämä tulee sitä vaatimaan. Kerrot että mies on epäiltynä siskosi pahoinpitelystä ja sisko makaa tällä hetkellä sairaalassa. Osaavat varmaan antaa neuvoja miten toimia asian suhteen.

Vierailija
28/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei myöskään mainittu henkistä väkivaltaa,varastamista,toisen tavaroiden piilottamista,pettämistä(huoraamista),posti-ja kirjesalaisuuden rikkomista,uhkailua,kiristystä,perättömiä lausuntoja ja ilmiantoja..!Niitä kaikkia tarkoitin sillä parisuhdepelillä, jota ikävä kyllä aika monissa kodeissa käydään!Toki lapsetkin voivat osansa saada perheväkivallasta, mutta sen sorttisen väkivallan luulisi helpommin huomaavan jo sukulaiset ja naapuritkin;väkivaltaiset puheet ja luonteen!?

Jos tulee oven taakse (riehumaan) aina voi soittaa poliisin paikalle.

T:26

Vierailija
29/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei myöskään mainittu henkistä väkivaltaa,varastamista,toisen tavaroiden piilottamista,pettämistä(huoraamista),posti-ja kirjesalaisuuden rikkomista,uhkailua,kiristystä,perättömiä lausuntoja ja ilmiantoja..!Niitä kaikkia tarkoitin sillä parisuhdepelillä, jota ikävä kyllä aika monissa kodeissa käydään!Toki lapsetkin voivat osansa saada perheväkivallasta, mutta sen sorttisen väkivallan luulisi helpommin huomaavan jo sukulaiset ja naapuritkin;väkivaltaiset puheet ja luonteen!?

Jos tulee oven taakse (riehumaan) aina voi soittaa poliisin paikalle.

T:26

ja siitä liitosta voi lähteä läktimään jos toinen on muuttunut hulluksi.

Vierailija
30/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on poliisin huostassa ainakin niin kauan että on selvinnyt( jos siis ollut kännissä), sen jälkeen kuulustellaan ja sit on vapaa lähtemään jos asia on saatu selvitettyä ja mies esim. tunnustanut teon. Jos on vakavista vammojen aiheuttamisesta kyse, niin poliisi voi pitää kiinni pitempäänkin, pidätysajan puitteissa kaksi-kolme päivää.

Sillä välillä kannattaa laittaa perheen sisäinen lähestymiskielto vireille, siskon kannattaa siitä puhua poliisille, poliisi voi sen heti määrätä voimaan ja se voidaan antaa miehelle heti tiedoksi jos hän vielä poliisilla on.

Vierailija
31/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että kaikki tietävät, että väkivaltaan ei ole mitään oikeutusta. Kyse ei ole mistään aikuisten parisuhdepeleistä silloin, kun mies pahoinpitelee vaimonsa sairaalakuntoon.

Ja sinä - sinäkin olet lyönyt naista. Et todellakaan ole mikään mies.

Vierailija
32/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies pahoinpitelee vaimonsa sairaalakuntoon. Ja sinä - sinäkin olet lyönyt naista. Et todellakaan ole mikään mies.

[/quote]

Että nainen saa lyödä miestä? niinkö? Miehelläkö ei oikeutta puolustautautua vain siksi, että mies on mies?

Vierailija
33/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies löisi kerran ja asiaa lieventäisi jos olisin lyönyt ensin. Mutta jos mies hakkaa minut, niin ei siinä enää mikään auttaisi. En ottaisi riskiä, siinä on kuitenkin henki kyseessä. En väitä että mies haluaisi tappaa, mutta voi helposti kuolla jos on vähääkään huonoa tuuria mukana.

Vierailija
34/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän on kerran lyönyt takaisin, jotenka vaimohan se siinä suhteen väkivaltainen osapuoli on! Ei siitä tartte sitten heti sanoa, ettei mies ole enää mies. Höh.

Minä olen nainen ja suhteen väkivaltaisempi osapuoli, ja osaan oikeasti olla helvetinmoinen riesa miehelleni. Kerran hän tyrkkäsi minut kauemmas kun potkaisin häntä riidassa mahaan (ihan tavallinen riita, satun vain olemaan helposti tulistuvaa sorttia enkä osaa hallita itseäni silloin). Minusta on oikeutettua puolustautua jos toinen on väkivaltainen, ja varsinkin jos puolustautuu järjenmitoissa eli ei käy raivolla kimppuun itse.

Ja olen siis itse aiheuttanut miehelleni sentään vain pienehköjä vammoja, kuten puremahaavoja, raapaisunaarmoja ja pari mustelmaa. Ja inhoan itseäni sen vuoksi. Nyt en ole käynyt päälle vuoteen, ja toivon tosiaan että osaisin jatkossakin pitää itseni kurissa paremmin (luonteeni on nyttemmin tasoittunut, enkä ole suuttunut nyt vuoteen)

Vierailija
35/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa läpsinyt nykyistä aviomiestäni. Nämä tapahtuivat kolmen ensimmäisen vuoden aikana. Nyt olemme olleet liki 20 vuotta yhdessä joista 10 naimisissa.

Kolmannella litsarin yritys kerralla mieheni sai ranteestani kiinni ja sanoi "anna vittu olla viimeinen kerta". Ja tähän läpsiminen onneksi jäi. Siirryin tavaroiden heittelyyn, (kaukosäädintä tms. joka nyt ensimmäisenä osui käteen) tästäkin olen päässyt eroon.

Yleensähän pahoipitelyt ja muu väkivalta raaistuu kerta kerralta, mutta onneksi olen itse päässyt niistä eroon. Tilanteet ovat aina olleet sellaisia että sanat ovat loppuneet riidan yhteydessä kesken.

Keskustelimme asiasta mieheni kanssa, silloin joskus. Ja sanoin hänelle, että hänellä on täysi oikeus puolustautua jos päälle tulen. Mies on tosin fyysisiltä avuiltaa huomattavasti minua isompi ja vahvempi, joten en tiedä miten pahaa jälkeä tulisi jos minuna löisi. Varmasti pahaa.

Tsemppiä aplle ja apn siskolle.

Vierailija
36/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti asia menee näin:

Poliisit keskustelevat sisaresi kanssa tapahtuneesta ja pitävät miehen tallessa ainakin 24 tuntia. Toivottavasti sisaresi on älynnyt hakea väliaikaista lähestymiskieltoa sekä itseään että lasta kohtaan, sen voi poliisi määrätä ja antaa miehelle tiedoksi vielä kun hän on talteen otettuna.

Sitten vain viikon parin päästä oikeuteen, jossa määrätään yleensä vuoden voimassa oleva lähestymiskielto tai lyhyempi, perheen sisäinen lähestymiskielto. Jos mies ei ole ollut lastaan kohtaan väkivaltainen, ei yleensä lähestymiskieltoa määrätä jotta isä-lapsi suhdetta voisi ylläpitää.

Ole nyt ap sisaresi lähellä ja kuuntele ja tue häntä kaikin keinoin. Ota vaikka luoksesi asumaan. Sisaresi on voinut pitää kaikkea sisällään vuosi- tai kuukausikaupalla.

Vierailija
37/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vain, ettet pysty pitämään tyttöä teillä hirveän kauaa vaan sun on se annettava isälleen, ellei todeta, että tilanne on uhkaava. Suomen laki kun on siitä hieno, että jotain pitää aina tapahtua ennenkuin jotain voidaan tehdä, pelkkä uhka ei riitä.

Jos yhtään lohduttaa, niin tilannetta on siskosi ihan turha hävetä. Tätä tapahtuu Suomessa niin paljon, että ihan hirvittää. Silti naiset melkein aina palaavat suhteeseen takaisin. Sekin on surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi