Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti tätä elämää, mun sisko on hakattu...

Vierailija
29.01.2010 |

ja makaa nyt sairaalassa.

Mua aivan hengästyttää, olen niin perkeleen vihainen ja pelästynyt. Pakko purkaa jonnekin.

Tässä teille varoittava esimerkki!!!

Mun siskoni on siis naimisissa, ollut jo kuusi vuotta. Miehensä ei ole musta ollut koskaan mikään ihan fiksu tyyppi, mutta mikäpä minä olen arvostelemaan toisten elämää. Joulun alla sisko tuli kerran meille kun mies oli ruvennut riehumaan kotona ihan tyhjästä. Muuten kai ollut ihan seesteistä heidän elämä.

Nyt sitten tapahtui jotain, en tiedä tarkkaan vielä mitä. Mutta mun siskolta on silmät mustana ja yksi kylkiluu murtunut. Ranteissa sellaiset puristuksesta jääneet mustelmat.

Mä olen niin shokissa tästä etten meinaa muistaa hengittää. Niiden 2v tyttö tuodaan nyt meille. Mun koko pää on jotenkin raskas, tuntuu etten osaa edes kirjoittaa, kaameesti tulee virheitä ja saan korjata niitä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat kaiken apusi ja tukesi! Et anna siskon enää olla ko miehen kanssa, vaikka kuinka uskoisi ettei mies enää tee tuollaista!

Vierailija
2/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aivan oksettaa ajatella, että mitä sisko on joutunut kestämään. Onko tätä jatkunut pidempään eikä hän ole uskaltanut sanoa, kertoa kellekään????

Entä tuo pieni tyttö, eikai tuo hullu ole häneen kajonnut???

Tää on ihan sairasta. Niin sitä aattelin, että eihän nyt meille/meidän lähipiirille tällaista satu... :o(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän pääsi sairaalaan? Missä ukko nyt on?

Vierailija
4/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä sinä hänen puoliaan ja murehdi, ettei isänsä kanssa jousu olemaan.. Onko tämä mies nyt missä?

Vierailija
5/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin äitini sekavasta puheesta, että mies on poliisin huostassa, putkassa siis kai. Ainakin poliisit sen oli vieneet.

Siskoni oli päässyt naapurissa asuvan kaverinsa luo soittamaan apua, tai kai se kaveri soitti poliisille kun siskoni meni sinne avojaloin tyttö kainalossa.

Pitäsköhän ottaa kohta jotain rauhottavaa, ittellä kädet tärisee ja ahdistaa ihan hirveästi... Ainakin on pakko koota itsensä nyt, mieheni tuo tytön meille kun tulee töistä tuossa puolen päivän jälkeen.

ap

Vierailija
6/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä oli ainakin hoitaja käsittääkseni jututtanut tyttöä. Ei siis ainakaan mitään näkyviä merkkejä tytössä ole, hiukki pelästynyt vaan ja itkeskeli aamulla ennenkuin mummi tuli sinne.

ap

Vierailija
7/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään lyö. Mutta lapsi näkee asiasta ja pelkään tosiaan pahaa, että tää ei ole eka kerta. Harva sitä kylkiluita murtaa ekalla kerralla vaan väkivalta raaistuu kerta toisensa jälkeen. Alkaa pienestä läpsimisestä, tönimisestä jne.

Ero, ehdottomasti erottava tuollaisesta miehestä. Pelossa ei tarvi kenenkään aikuisenkaan elää ja vielä vähemmän pakottaa pientä lasta elämään pelossa. Voi ap, tekee pahaakin ajatella, että joku läheinen olisi tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
8/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä rupea mitään rauhottavia napsimaan.

Kukaan ei makaa sairaalassa murtuneen kylkiluun ja mustan silmän takia, jotain vakavampaa täytyy olla tai sitten sitä vasta tutkitaan.

Olet siskosi tukena ja kuuntelet häntä etkä mene mestaroimaan toisen elämää, jokainen aikuinen tekee omat päätöksensä.

Vierailija
9/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen miehen kanssa ei kannata jäädä käkkimään, harvoin ne tuosta miksikään muuttuu ja lapselle tuollainen ympäristö ja aikuinen ei ole hyväksi.

Vierailija
10/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tulette tarvitsemaan. tuntuu ihan pahalta ajatella kuinka joku voi noin tehdä, ymmärrän vihasi. toivottavasti selviätte ja siskosi pääsee uuteen alkuun ja eroon miehestään. toivon myös sydämmeni pohjasta että mies saa ansionsa mukaan

Vierailija
11/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet siskoasi niin, että pääsee eroon tuosta miehestä. Ja ehdottomasti siskosi pitää tehdä tästä rikosjuttu. Tosin taitaa tulla rikosjuttu automaattisesti, eikö se laki muuttunut joskus 1990-luvun alussa.

Tärkeintä on kuitenkin päästä eron tuosta miehestä. Nyt miehen kynnys lyödä uudestaan on paljon alhaisempi.

Vierailija
12/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siskon kanssa tosi läheisiä, ikäeroakin vaan hieman reilu vuosi. Paljon tekemisissä ja juuri siksi mua sattuu lähes kuin olis itseäni lyöty.

Miksi siskoni ei ole avautunut mulle, että tällaista on ilmassa JOS tätä on pidempään jatkunut? Lähes kaikesta kun puhutaan....

Miten tästä eteenpäin...voi mä en kestä edes aatella. Osaisiko joku ihan selkeästi nyt neuvoa mitä me läheiset voidaan tehdä nyt?

Jos se äijä tulee tänne tyttöä hakemaan? Voidaanko kieltäytyä antamasta? Voidaanko saada pikana jostain joku lähestymiskielto?

ap

Vierailija
14/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hakea lähestymiskieltoa. Kysykää poliisilta tuosta asiasta, tarvitseeko lasta luovuttaa. Joutuuko siskosi jäämään sairaalaan?

Vierailija
15/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se läheisyys ole mikään tae sille, että kerrotaan kaikista asioista. Siskosi todennäköisesti häpeää niin paljon, että on jättänyt kertomatta. Tietää sisimmissään, että olisit painostanut eroon ja hän ei siihen todennäköisesti ollut valmis. Mies on voinut myös uhkailla tekevänsä lapselle jotain pahaa tai hakkaavansa vielä pahemmin, jos siskosi inahtaakaan kenellekään.

Kun näet siskosi, ole vahva ja varma. Sanot, että kaikki järjestyy ja olette tukena. Älä ala tenttaamaan siskoltasi, miksi ei ole kertonut aiemmin tms. Kyllä hän kertoo, kun on valmis. Nyt on tärkeintä lapsi ja se, että siskosi saa teiltä tukea ja varmuutta elämän jatkumiseen.

Voimia!

Vierailija
16/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse aikoinaan kun jouduin nyt jo ex-miehen pahoinpitelemäksi, makasin sairaalassa kolme päivää odotellen pääsyä pään kerroskuvaukseen. Ruhjeita ja mustelmia oli siellä täälllä ja puoli päätä turvoksissa, olisin toki kotonakin pärjännyt mutta mut oli pumpattu kipulääkkein ja olin hiukan sekava ja tosiaan tuota kerroskuvausta joutui odottelemaan muutaman päivän. Toinen puoli kasvoista oli murtunut korvasta posken kautta silmänpohjaan, joka sitten pienellä korjausleikkauksella korjattiin.

Vierailija
17/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein hakattu palaa puolisonsa luo joka katuu syvästi ja lupaa ettei koskaan enää... Jos siskosi aikoo niin tehdä, niin kysy mitä hän ajattelisi jos se olisikin sinä joka makaat sairaalassa puolisosi hakkaamisen jälkeen. Sano että hänen on tehtävä raskas päätös hänen lapsensa takia. Jos lapselta kysytään aikuisena olisiko tilanteessa pitänyt erota niin hän on varmasti sitä mieltä että ero olisi ollut paljon parempi.

Vierailija
18/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla voi käydä niin että lapsi jää äidittömäksi. Sen ei tarvitse olla kuin yksi isku jossa jokin menee vikaan. Tönäisykin voi riittää jos kaatuu pahasti jotain päin ja kuolee tai halvaantuu tms.

Vierailija
19/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mitä koet, Mun siskoni aikoinaan löydettiin tajuttomana ja alasti rappukäytävästä.. Vietiin sairaalaan ja kuoli virallisesti keuhkokuumeeseen, kun oli oksennusta vetänyt keuhkoihin tajuttomana. Hänet oli siis hakattu. Mies oli kuulusteluissa, mutta mitään ei kuulemma voitu todistaa... no siinä jäin 2 pientä äidittömäksi olivat silloin 3 ja 2 vuotiaat. Mutta lasten kannalta kävi sinänsä hyvin, että isä ei heitä saanut vaan menivät todella hyvään siaisperheeseen.

Mutta nyt sun tarvitsee tosiaan olla siskosi tukena saada hänet ottamaan ero, ottaa lapsi ja pyytää laaja lähestymiskielto ( mikä ei kyllä takaa mitään) ja vaihtaa maisemaa. Niin ja lapselle yksinhuoltajuus. meinaan perhehelvetti jättää jälkensä lapseen... Ja kamala sanoa näin, mutta jos siskosi ei tee mitään niin tuo on myös lastensuojelu asia vaikkei fyysistä väkivaltaa lapseen olekkaan niin sen näkeminen on psyykkistä ja sitäkautta lastensuojelullinen asia.

Vierailija
20/37 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene että mies hakkaa useasti jos kerran hakkaa. Minun ystävällä oli suhde toiseen mieheen ja sen seurauksena sen oma mies hakkasi. Ihan kamala juttu. Lapset näkivät osan tapahtumasta eli oli tosi likainen, inhottava asia.

Mies meni heti hakemaan apua lyömätön linja tms palvelusta. Olivat vuoden erillään, mutta kävivät terapiassa.

Nyt elävät normaalia elämää ja tapahtuneesta on jo monta vuotta. Ovat saaneet vielä yhden lapsen.

Ei ihminen ole läpeensä paha jos kerran käyttää maailman hirveintä keinoa... Ystävälläni on ehjä perhe ja minusta on hienoa ettei ystävä uskonut niitä "jos kerran lyö niin lyö uudelleen"-varoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi