VITALIS! Muistatteko voiteen?
Tuli se tuoksu elävästi mieleen ja haluaisin ostaa sitä ihan sen ihanan tuoksun takia. Mutta, mihin sitä oikein käytetään? Muistelen, että lapsena äiti sipaisi sitä pakkasella poskiin, mutta muistelen, että nykyään sitä ei nimenomaan suositella pakkasrasvaksi. Muistanko oikein? Ja mihin sitä voisi laittaa? Huulirasvaksi?
Kommentit (22)
posket menevät ihan kamalan näköisiksi kuivasta ulkoilmasta. Toimii ihan hyvin myös huulirasvana, jos ei laita kauhean paljon.
Olen nähnyt etelän lomilla, jengi käyttää sitä aurinkorasvana!!!!!
vaikka kuiviin poskiin ihan sisällä. Näkyi olevan vielä myynnissä, liekö saman tuoksuista kuin silloin ennen?
ap
ja juuri tuoksun vuoksi..
Tykkään siitä huulillani. Ja tehokasta voidetta.
Pakkaseen ei saa laittaa rasvaa jossa vettä seassa.
Ja toisaalta taas kovin tehokas pakkassuoja vaan estää kylmän tunteen, jolloin ulkoilee liikaa kun ei tunne että iho voi jo vilposesti, mutta tuskin lyhyt aika ulkona suojattuna nyt haittaa tekee, ellei tosiaan suoja sisällä vettä joka jäätyy.
kun äiti laittaa siihen vitalista.
Eiks sedän äiti vois laittaa sedän naamaan kanssa?"
Talkkarin setä: "Voihan Vitalis!"
t. Nimim. "Mainonnan uhri"
Ekassa oikeassa työpaikassani olin sitä valmistamassa ja vieläkin se haju oksettaa. En enää ikinä käyttänyt moista tököttiä kun näin miten sitä tehdään, ei mitemkään kovin hygienisesti... Ja työpäivän jälkeen haisi tukkaa myöten sille sonnalle...
Ja toisaalta taas kovin tehokas pakkassuoja vaan estää kylmän tunteen, jolloin ulkoilee liikaa kun ei tunne että iho voi jo vilposesti, mutta tuskin lyhyt aika ulkona suojattuna nyt haittaa tekee, ellei tosiaan suoja sisällä vettä joka jäätyy.
oli, että on vedetön voide!
ja käytän sitä huulirasvana! :) pienenä mulle kans laitettiin aina poskiin sitä.
Mut tällee pakkasilla mun huulet kuivuu niin paljon et ne rohtuu koko ajan, ni iltaisin mä laitan vitalista kunnon kerroksen huuliin.. ja aamulla on taas helpottunut olo.. :)
Minä käytin vitalista lapsilla vaippaihottumaan ,auttoi.Lastenlapsille PAKKASPUIKKOA, TOSI HYVÄÄ HUULILEJA IHOTTUMAAN.En tiedä saako sitä enää.
Silloin auttaa ihoa palautumaan paakkasesta. Ennen ulosmenoa ei kannata laittaa mitään voidetta.
"vedetön Vitalis" oli kaikilla kun oltiin ala-asteella. Sitten tuli se iso tutkimus suomen armeijasta, jossa pakkasvoiteen käyttö lisäsi paleltumia, ja näin ollen isot kampanjat pakkasvoiteteiden käyttöä vastaan. Voide sinänsä ei lisännyt paleltumia, mutta ihminen ei huomannut poskiensa paleltuvan sitä käyttäessään, eli ei tajunnut hakeutua lämpimään ajoissa. Lopputuloksena kuitenkin enemmän paleltumia voidetta käyttäneillä kuin voiteettomilla.
ja löytyy kaapista punakeltainen peltipurkki :) Muistoja herättävä tuoksu, tulee sipaistua silloin tällöin muksujen poskiin (hyvissä ajoin) ennen pakkasilla ulosmenoa.
Vitalis huulirasvasta tuli järkyttävä ihottuma huulten ympärille ja silmät rupesivat punoittamaan ja kutiamaan hetikun vaihdoin huulirasvan huomasin että rupesi helpottamaan ja ihottuma lähti paranemaan. Ikinä en ole saanut näin pahaa ihottumaa huulten ympärille kuin mitä sain vitalis tuotteesta en suosittele kellekkään myrkkyjä täynnä koko rasva!
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta taas kovin tehokas pakkassuoja vaan estää kylmän tunteen, jolloin ulkoilee liikaa kun ei tunne että iho voi jo vilposesti, mutta tuskin lyhyt aika ulkona suojattuna nyt haittaa tekee, ellei tosiaan suoja sisällä vettä joka jäätyy.oli, että on vedetön voide!
amuistan lapsuudesta että siinä luki ”vedetön vattenfri”. Ihmettelin tekstiä silloin ja voiteen paksuhkoa koostumusta (samanlainen koostumus kuin jogurttirahkassa nykyään).
Ei kannata ostaa, siis ainakaan pelkästään tuon ihanan tuoksun takia, koska ei vitalis enää tuoksu samalta.
Peppuun laitettiin ja sitten kuumemittari perään.En kaipaa.
Kyllä vitalis om paras huulivoide sekä pakkasenpuremille poskille. Harmi kun saa sitä vaan Suomesta. Tuoksukin parempi kuin kalleilla hajuvesille. Nautin sen tuoksusta ja toimiviitosta.
sellainen ihana peltinen pakkaus. En tiedä mihin sitänyt käyttäisi,huulissa ei maistunut hyvälle...