Hyviä italialaisia ravintoloita Helsingissä?
Haen nyt jotain muuta kuin jotain s-ryhmän tms paikkoja. Siis semmoista aidonoloista.
Kommentit (17)
Villetta Töölössä Ruusulankadulla. Suosittelen lämpimästi!
Töölössä Ruusulankadulla: www.villetta.fi
Italialaisten pitämä, mahtava tunnelma ja hyvä ruoka. Helsingissä ei enää paljon aidommaksi mene.
WTC-talossa, eli ihan ydinkeskustassa. Ehkä keskihintainen, mutta harvoin käytynä mielestäni hintansa arvoinen. Ihania valkosipulietanoita alkupaloissa (ainakin kun itse olen viimeksi käynyt). Mielestäni myös tunnelmallinen. Jos tekee pöytävarauksen (kannattaa!), niin muistaakseni loossit oli kivoja!
Papa Giovanni on ihan hyvä paikka. Haluaisin löytää jonkun uuden paikan mihin veisin miehen synttäri-illalliselle. Tykkää kovasti italialaisesta ruoasta ja viinistä.
kampin kauppakeskuksessa on sellainen pieni paikka nimeä en muista, mutta siinä alimmassa kerroksessa cafe picnicin vieressä.
kaupugin paras hinta-laatusuhde. Vaikkapa rucola-mozzerella on todella hyvää.
Vaikka en kyllä "jotain erityistä" kaipaavalle suosittelisi sijainnin vuoksi - vaikka pitäjät ovat saaneet sähkötalon kellarista hämmentävän viityisän, se on silti sähkötalon kellari. Mutta arkipizzalle oikea paikka. Pastoja en ole vielä maistanut, koska pizzat ovat niin hyviä.
autenttisen pizzan ystävälle on siis sähkötalon puolella pohjakerroksessa, EI Kampin keskusken "ravintolamaailmassa". Vaikka saahan sieltäkin ihan säädyllistä pastaa.
kampin kauppakeskuksessa on sellainen pieni paikka nimeä en muista, mutta siinä alimmassa kerroksessa cafe picnicin vieressä.
Ton paikan pizzoissa on todennäköisesti kaupugin paras hinta-laatusuhde. Vaikkapa rucola-mozzerella on todella hyvää.
Vaikka en kyllä "jotain erityistä" kaipaavalle suosittelisi sijainnin vuoksi - vaikka pitäjät ovat saaneet sähkötalon kellarista hämmentävän viityisän, se on silti sähkötalon kellari. Mutta arkipizzalle oikea paikka. Pastoja en ole vielä maistanut, koska pizzat ovat niin hyviä.
Etelä-Espalla kadun toisella puolella Teatterista katsoen
Jos haluatte joskus harrastaa maaseutumatkailua niin kannattaa käydä syömässä Järvenpäässä casa Toscanassa; ihan mielettömän hyvät ruoat, tuovat itse viinejä Italiasta ja palvelu on todella hyvää.
Mun italialaiselle miehelle kelpaa tämän paikan ruuat, on aika nirso mikä "aitoa" italialaista ruokaa muuten.
Kaikki työntekijät italialaisia ja ruoka hyvää.
Villetta Töölössä Ruusulankadulla. Suosittelen lämpimästi!
Helsingistä Toscanini oli oikein tunnelmallinen ja ruoka tosi hyvää.
ja hyvä ruoka. Tosin aina aivan täynnä. Pitää varata pöytä ainakin viikkoa ennen.
esim. Vaelsa on hyvä. TUnnelmassa häviää kyllä monelle ravintolalle, ruoassa ei.
nimeä en muista, mutta siinä alimmassa kerroksessa cafe picnicin vieressä.
Dagmarinkatu 5, Etu-Töölö, Helsinki
Avoinna:
ma - pe 11 - 23
la - su 12 - 22
p. (09) 492 322
Lounasaikaan erilliset listat, normilistalta sitten fantastico hyvät pizzat ja muut...
Ja Benkun tiramisu on kaupungin paras. Syntisen hyvää.