Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄLÄ ainakaan tee tätä työhaastattelussa!

Vierailija
28.01.2010 |

Älä sullo työtodistuksia Minigrip-pussiin kaiken maailman muiden harrastustodistustesi kanssa kuten yksi mun juttusilla käynyt muuten ihan fiksun ja pätevän oloinen rekrytoitava!

Enpä viitsinyt niitä alkaa sieltä pussista repimään, olivat liian tiiviisti ja hankalasti siellä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muita hyviä... No ehkä nämä, jotka tulevat haastatteluun myöhässä ja sitten sanovat, että eivät oikeastaan edes halua paikkaa. WTF? Luuleeko ne, että se psykologisesti toimii ja mä riemusta kiljuen haluan heidän suuret persoonansa meille heti ja hinnalla millä hyvänsä? Vai miksi vaivautuu paikalle tuhlaamaan mun aikaa, jos ei oikeesti halua paikkaa?

on niitä työkkärin pakottamia.

Vierailija
22/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime syksystä asti kotona. Irtisanoin itseni hyvästä työpaikasta koska lapsellani oli vakavia koulunkäyntiongelmia joiden ratkaisua helpotti ja nopeutti se, että pystyin täysin panostamaan aikani häneen.

Kerronko tämän syyn kun olen haastattelussa nyt kun ongelmat on hoidettu ja voin hyvällä omallatunnolla taas palata työelämään vai keksinkö hatusta jotain ei perheeseen liittyvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olet valmis taas täysipäiväiseen työskentelyyn

Vierailija
24/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmönen möläytys työhaastattelussa ku haastattelija kysyi että onko ongelmia alkoholin kans? No minähän sukkelana vastasin että ei oo, hyvin on maistanu tähän asti. Jooh en saanu paikkaa....

Vierailija
25/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyyn (ja OLEN) polttamatta työpäivän, vaikka moni työkaveri käy tupakalla.

Kyllä, minä tupakoin. Mutta tupakoimiseni rajoittuu muutamaan savukkeeseen/päivä (joskus aamulla ennen töitä/töiden jälkeen, yleensä vasta kotona 1-3/tupakkaa/päivässä +jos otan alkoholia niin viikonloppuisin enemmän)

Eli on väärä kuvitelma että jokainen joka polttaa vetää sen askin päivässä...!!! Moni on kaltaiseni ja polttaa 1-3 päivässä, joskus juhliessa enemmän. TIEDÄN että joidenkin on pakko päästä tupakalle kerran tunnissa, mutta on PALJON ihmisiä jotka polttavat mutta joilla ei ole tarvetta päästä tupakalle kesken päivän.

Vierailija
26/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en polta töissä, iltasella kotona kyllä tupakin tai pari, aina en sitäkään.

Mutta asiaan: hiljattain meille haki töihin nainen, joka oli toistaiseksi hoitovapaalla lapsen kanssa. Hän oli vaihtamassa alaa, oppisopimuspaikkaa etsimässä, ja tuumasi siinä sitten: "Kun on tuo pieni lapsi, niin mitään sellaista täysipäiväistä opiskelupaikkaa ei oikein voi edes miettiä". Sanoin että tuota, kyllähän se tämä työkin aika täysipäiväistä on, ja tällä alalla vielä vuorotyötä.. johon haastateltava iloisesti "niin niin mutta tarkoitin sitä, että töistä on paljon helpompi olla pois kun koulusta" :S Juu, ei meillä ollut hälle paikkaa tarjota :D

Vierailija
27/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin joskus kohteliaisuudesta jonkun tomusokerilla kuorrutetun leivonnaisen. Ehdin haukata siitä kerran, koska koko ajan täytyi tietysti puhua ja kertoa itsestä. Lisäksi sain ne tomusokerit ripoteltua kivasti omalle jakulleni. :D

Vierailija
28/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon, etten polta, jos kysytään. En polta työpäivien aikana ja en ole selitysvelvollinen iltajutuista.

Vierailija
29/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rehvastelun arvoista. Kaikkialla näkee kuinka työpaikat ovat pullollaan kaiken mailman ääliöitä jotka eivät tunnu tajuavan mistään mitään ja aiheuttavat päivittäin työnantajalleen rahallista vahinkoa sekä pilaavat tämän maineen täysin. Jonkunhan on joskus täytynyt nämäkin "ruudinkeksijät" palkata.

Vierailija
30/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyttö kysyi voiko ottaa poikaystävänsä mukaan haastatteluun. Sanoin, ok. Siinä he sitten söpösti istuivat käsi kädessä koko haastattelun ajan. Poika toki aivan hiljaa.

Ei tullut kovin hyvä kuva hakijasta. Ei kyllä puheidensakaan perusteella.

Vierailija
31/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyttö kysyi voiko ottaa poikaystävänsä mukaan haastatteluun. Sanoin, ok. Siinä he sitten söpösti istuivat käsi kädessä koko haastattelun ajan. Poika toki aivan hiljaa.

Ei tullut kovin hyvä kuva hakijasta. Ei kyllä puheidensakaan perusteella.

Kuin vanha tää tyttö oikein oli???

Vierailija
32/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain joskus viitisen vuotta sitten vakituista työpaikkaa, joka oli siis osapäivätyö. Sen oli tarkoitus olla opiskelujen ohessa oleva työ, ja lopettaisin siellä kunhan valmistuisin. Olin oikeasti niin tyhmä, että kerroin sen haastattelijalle... Tajusin tuon mokan vasta kotiin päästyäni ja olin jo aivan varma, ettei sieltä kuulu enää mitään. Olin kyllä todella yllättynyt, kun minulle soitettiin parin päivän päästä ja kysyttiin, milloin voin aloittaa :)

Mitä tästä siis opimme? Ei se muuten hyvä yleiskuva kaadu välttämättä siihen yhteen mokaan.

Vierailija
33/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pullakin lienee alakohtaista...

Tiedän erään leipomon, jonka työhaastettluissa AINA tarjotaan pullaa/leivonnainen, ja jos sanoo kiitos ei niin se on sama kun hei-hei työpaikka! ;)

Vierailija
34/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoija miettii joka tapauksessa motiiveja ja aina ei hänen arvailut mene oikein (tai ole eduksi työnhakijalle).

Hain joskus viitisen vuotta sitten vakituista työpaikkaa, joka oli siis osapäivätyö. Sen oli tarkoitus olla opiskelujen ohessa oleva työ, ja lopettaisin siellä kunhan valmistuisin. Olin oikeasti niin tyhmä, että kerroin sen haastattelijalle... Tajusin tuon mokan vasta kotiin päästyäni ja olin jo aivan varma, ettei sieltä kuulu enää mitään. Olin kyllä todella yllättynyt, kun minulle soitettiin parin päivän päästä ja kysyttiin, milloin voin aloittaa :)

Mitä tästä siis opimme? Ei se muuten hyvä yleiskuva kaadu välttämättä siihen yhteen mokaan.

Vierailija
35/35 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo pullakin lienee alakohtaista...

Tiedän erään leipomon, jonka työhaastettluissa AINA tarjotaan pullaa/leivonnainen, ja jos sanoo kiitos ei niin se on sama kun hei-hei työpaikka! ;)

No sen varmaan jotenkin ymmärtää, jos leipomoon haet :)