onko kellään kokemusta sekä tutkijan työstä että viranomaistehtävistä?
Onko toisessa selvästi kiireempi? Mulla on vähän molemmista kokemusta ja sellainen tunne, että tutkijoiden maailma on enemmän sellainen, että luodaan se kiire. Kyllähän maailmassa viranomaispuolen hommaakin riittää, mutta sitä ei tehdä niin valtavalla kiireellä.
Kommentit (6)
ja totta puhut, tutkijan maailma on selkeästi tahdiltaan "leppoisampi" ;-).
Kokemusta on molemmista ja tutkijana työtahti oli senlainen kuin itse tutkimusaikatauluun väsäsi. Viranomaispuolella kiire on useammin ja sen muodostumiseen ei juuri itse voi vaikuttaa.
riippuu missä oot tutkijana ja mitä sillä nimikkeellä teet. jos päätyy jonkun ison eu hankkeen vetäjäksi niin se on aika hanurista, ei siinä kovin leppoisasti "tutkiskella"
yhy-yhyy
Ihan ehdottomasti mulla ollut näin. Myös vastuuta huomattavasti enemmän kuin tutkimushommissa oli.
Tämä tietysti riippuu ihan siitä, että missä töissä olet. Tutukimustöissäkin sai kyllä stressiä kerättyä, etenkin kun rahoitus oli jatkuvasti epävarmaa. Ei ollut kuitenkaan niin hektistä kuin nykyisin.
ite olin todella löysässä ja todella tiukassa viranomaistyöpaikassa. Mieheni taas oli todella tiukan proffan alaisena tutkijana.
hep