Thaimaan-matkaajat!
Mitä ostit reissullasi? Mitkä olivat kivoimmat matkamuistot? Mikä oli erityisen halpaa?
Nimim. 2,5 vkoa omaan ensimmäiseen reissuun :-D
Kommentit (27)
en ole kova shoppailemaan joten ostin lähinnä joitakin siellä käytettäviä rantavaatteita sekä sharonkeja, niille on käyttöä suomessakin kesällä, uimavilttinä, vauvan aurinkosuojana ym. Puisia keittiövälineitä, kauhoja, morttelim puisia koriste-esineitä mm joku norsu ym olemme ostaneet. Myös silkkituotteet ovat edullisia ja kauniita, olen ostanut kotiin ihania silkkisiä tyynynpäällisiä. Samoin itselleni ja tuliaisiksi silkkihuiveja (sellaisia pashminan tyyppisiä mutta silkkiä), ovat lähes ilmaisia ja niistä tykkää kaikki. Kengät ovat edullisia, sieltä saa ihania sandaaleja, mutta koot ovat pienehköjä, loppuu ehkä kokoon 39. En ole ikinä löytänyt itselle sopivia, kokoni on 40. Mausteita ja muuta ruuanlaittoon liittyvää mm keittokirjoja olemme ostelleet paljonkin kaikilla reissuilla. Phuketissa on Big One shopping mall jossa on iso market tyyppinen ruokakauppa, sieltä saa vaikka mitä mausteseoksia ym. Kiva tehdä kotona esim satay-vartaita tai green currya paikallisilla mausteilla. Suomesta ei saa yhtä hyviä. Kyllähän sieltä saa vaikka mitä turistikrääsää mutta en halua ostaa sellaista mille ei kotona ole käyttöä.
karonilla olen kerran ollut mutta aikaa siitä jo 10 vuotta, on kuulemma kovasti kasvanut ja vilkastunut sen jälkeen. Itse pidän vähän rauhallisemmista paikoista. HuaHin ja ChaAm myös lasten kanssa kivoja mutta Phuket mielestäni parempi, siellä on paljon tekemistä ja ihana ranta. Pohjoisessa rannalla on meduusoja ja rannat myös melko likaisia, myös enemmän kaupustelijoita rannoilla. Kata Noi rannoista rauhallisin sillä puolen saarta. Panwa rauhallisin Phuketissa, liiankin. Siellä ei ole kuin ranta, kaikki aktiviteetit ja ostosmahdollisuudet kauempana.
Teettää just jotain pukuja jne. Ihan tuttavapiiristä tiedän sekä sitten kun lukee keskustelupalstoilta näitä kriteerejä, miksi lähtee Thaimaahan. Kyllä se halpa hinta siellä keikkuu aina lähes pääsyiden joukossa.
Ne ihmiset on muutenkin lähdössä lämpimään ja kun miettivät erikohteita niin hintataso ratkaiseen kahden muuten yhtä hyvän kohteen välillä.
kun joku täällä kirjoitti että hetkutetaan kun halpaa ostamaan mutta matkat maksaa tonneja.
Mutta ei se noin ole.Se riippuu mistä/miten ostaa matkan.Me ollaan ostetu aina ns omin päin mennään niin tulee paljon halvemmaksi.Ja ei pelkästään mennä että on halpaa.Siellä on niin paljon muutakin.Nuo snorklaus retket on ihania.Viime vuonna otin ihania kuvia sieltä saarilta ja nyt otan ne kuvat ja joku sitten siellä maalaa niistä taulun ja se on halpaa.
Teettää just jotain pukuja jne. Ihan tuttavapiiristä tiedän sekä sitten kun lukee keskustelupalstoilta näitä kriteerejä, miksi lähtee Thaimaahan. Kyllä se halpa hinta siellä keikkuu aina lähes pääsyiden joukossa.
Ne ihmiset on muutenkin lähdössä lämpimään ja kun miettivät erikohteita niin hintataso ratkaiseen kahden muuten yhtä hyvän kohteen välillä.
ja sen mukaan ihmiset tekee päätöksiä. Ja sitä en itse henk.koht. ymmärrä. Mun mielestä muut asiat on tärkeitä, hintatasolla ei ole lomalla väliä. Mutta toki ihmiset arvostaa eri asioita.
ja sen mukaan ihmiset tekee päätöksiä. Ja sitä en itse henk.koht. ymmärrä. Mun mielestä muut asiat on tärkeitä, hintatasolla ei ole lomalla väliä. Mutta toki ihmiset arvostaa eri asioita.
budjettia? Paljonko sä olisit noin suunnilleen valmis laittamaan ruokailuun loman aikana?
budjettia? Paljonko sä olisit noin suunnilleen valmis laittamaan ruokailuun loman aikana?
rahaa menee mitä menee. Yleensä meillä menee viikon matkan aikana rahaa ehkä n. 1500-2000e (2 aik+2 lasta). Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta se ei ole siis se kriteeri minkä mukaan valitaan lomakohdetta. Jos on pari samanarvoista kohdetta noin muuten niin sitten yleensä hotelli ratkaisee meillä (kummassa kivemman oloinen hotelli ja kumpi saanut paremmat arvostelut). Sillä ei ole väliä että kumman matkan saisi halvemmalla tai kummassa eläisi halvemmalla, muut seikat ratkaisee. Näin meillä :).
Pari viikkoa viellä odottamista!
Tosiaan kolmas kera on kun mennään ja Patongille.
Lapset on myös tykännyt.Teemme retkiä muille saarille ja rannoille.No isompi tykkäs enemmän patongin rannasta kun oli enemmän noita jetskejä ja muita vesiaktiviteettejä.Olemme reissuilla ostaneet vähän kaikkea.