Thaimaan-matkaajat!
Mitä ostit reissullasi? Mitkä olivat kivoimmat matkamuistot? Mikä oli erityisen halpaa?
Nimim. 2,5 vkoa omaan ensimmäiseen reissuun :-D
Kommentit (27)
2aik ja 3 lasta. Rahaa meni kaikkinensa sellaiset 2000€ ja missään ei tarvinnut pihistellä. Kerroin tuolla ylempänä että teetettiin vaatteita, hiustenpidennys jen. Mukavaa lomaa!
maksoi 180€ ja laadukas; kampaamossa laitettu ei kojussa tms. Ostettu on lapsille shortseja, t-paitoja, vanhin poika hamstrasi bändipaitoja. Mies teetti villakangastakin, puvun, 5 paitapuseroa, itse teetin jakkupuvun; ovat kaikki olleet käytössä hyviä ja hyvin tehtyjä.
eli lähdette jonnekin pääasiallisesti sen takia että siellä on halpaa? Ensin maksatte useita tonneja matkasta että pääsette sitten ostamaan halvalla? Jotenkin en tajua tätä yhtälöä... Mikäs siinä, jos tykkää Thaimaasta ja haluaa siellä lomailla noin ylipäätään, mutta kun moni kuitenkin laittaa pääkriteeriksi sen että siellä on niin halpaa ja lähtee sen takia sinne... Kyllähän sillä matkan hinnalla shoppailisi vaikka kuinka täällä suomessakin.
eli lähdette jonnekin pääasiallisesti sen takia että siellä on halpaa? Ensin maksatte useita tonneja matkasta että pääsette sitten ostamaan halvalla? Jotenkin en tajua tätä yhtälöä... Mikäs siinä, jos tykkää Thaimaasta ja haluaa siellä lomailla noin ylipäätään, mutta kun moni kuitenkin laittaa pääkriteeriksi sen että siellä on niin halpaa ja lähtee sen takia sinne... Kyllähän sillä matkan hinnalla shoppailisi vaikka kuinka täällä suomessakin.
Teettää just jotain pukuja jne. Ihan tuttavapiiristä tiedän sekä sitten kun lukee keskustelupalstoilta näitä kriteerejä, miksi lähtee Thaimaahan. Kyllä se halpa hinta siellä keikkuu aina lähes pääsyiden joukossa.
...niin lienee ihan fiksua teettää vaikka joku puku ja paitoja, jos niille on kotimaassa käyttöä. Kyllä me ainakin miehen kanssa mielellämme käydään Thaimaassa räätälissä.
Me emme siis lähde Thaimaahan halpojen shoppailuhintojen takia, siinä ei olisi meidän kannalta mitään järkeä. Ymmärrän toki, jos joku tekee näin.
Muita tekemiäni löytöjä ovat olleet mm. sisustustuotteet Bangkokista ja Thannin kosmetiikka. Myös CD:t ja lastenvaatteet (ihan aidot, ei siis mitään piraattikopioita) ovat Bangkokissa edullisia.
Tympäsee siellä myytävät halpakopiot. Isosta ostoskeskuksesta ostin aitoja Hello Kitty tavaroita ja vaatteita, kun tyttö on ihan hulluna niihin. Markkinoilta paikallisten tekemiä hiuspantoja. Hieronnassa käytiin useammastikin, samoin käsi- ja jalkahoidoissa.
Itselle se, että Thaimaassa on halpaa, tarkoittaa sitä, että siellä eläminen on tosi edullista. 2-3 viikon matka maksaa toki enemmän kuin Välimerelle tai Kanarialle, mutta kokonaiskustannukset ruoan kanssa menee jo aika lailla tasoihin.
Niin ja tykkään Thaimaasta lomakohteena, varsinkin kun olen välttänyt pahimmat turistirysäkohteet.
Teettää just jotain pukuja jne. Ihan tuttavapiiristä tiedän sekä sitten kun lukee keskustelupalstoilta näitä kriteerejä, miksi lähtee Thaimaahan. Kyllä se halpa hinta siellä keikkuu aina lähes pääsyiden joukossa.
jos kerran on jo paikanpäällä ja kertoa sitten hyviä vinkkejä? Ja jos siellä nyt muutenkin tosi halpaa lomailla, plussaahan se vaan on.
jos kerran on jo paikanpäällä ja kertoa sitten hyviä vinkkejä? Ja jos siellä nyt muutenkin tosi halpaa lomailla, plussaahan se vaan on.
matkakohteeksi sen vuoksi, että siellä voi sitten shoppailla halvalla. Mutta, mä itse inhoan shoppailua enkä muutenkaan juokse "halvan hinnan" perässä, ja senpä vuoksi kohteen hintatasolla ei ole mulle niin merkitystä, mulla on matkakohteen valinnassa kriteerinä ihan muut jutut.
Siis mikä on paras Thaimaan-kohde, jos meillä on mukana lapset 8, 9 ja 11-v. (poikia, jotka tietysti rakastavat toimintaa) sekä taapero?
Siis mikä on paras Thaimaan-kohde, jos meillä on mukana lapset 8, 9 ja 11-v. (poikia, jotka tietysti rakastavat toimintaa) sekä taapero?
kannata mennä ja varsinkaan Patongille, mutta itse olen tykännyt siitä juuri sen vuoksi, että siellä on tekemistä vähän kaikenikäisille. Meillä lapset olivat viime reissulla 5v, 6v ja 14v. Käytiin mm,ratsastamassa norsuilla, käärme-showssa, snorklaamassa saariretkellä, kokeiltiin sellaista veneen perässä vedettävää varjoliitoa, vuokrattiin taksi päiväksi ja kierreltiin Phuketin ympärisötä, tutustuttiin temppeleihin, käytiin viidakko-kävelyllä jne. Ja syötiin hyvin! Phuketissa on toki rauhallisempiakin rantoja, jos sellaista etsii. Me seuraavalla Thaimaan-reissulla reissulla lähdetään ilmeisesti Hua Hiniin ja saatetaan pistäytyä parin päivän reissu Bangkokissa samalla.
eli jos haluaa sitä rauhaa niin uskaltaako sinne mennä, vaikka onkin aika lähellä Kataa - ja varsinkin kun on kuitenkin Phuketissa :).
ja pääseehän sielät sitten Patongilla vaikka shoppailemaan jos haluaa käydä :)
käyty Bangkokissa, Hua Hinissä ja Koh Samuilla. Ja räätälit ja kankaat on edullisia.
Eli jos haluaa oikeasti sitä rauhallisuutta, hiljaisuutta, katsella vaan merelle ja kuunnella aaltoja ja lintujen laulua... Ei varmaan Phuket silloin ole oikea kohde?
Eli jos haluaa oikeasti sitä rauhallisuutta, hiljaisuutta, katsella vaan merelle ja kuunnella aaltoja ja lintujen laulua... Ei varmaan Phuket silloin ole oikea kohde?
niin sitten oikea osoite on varmaan Rayong. Ajattelin vain kun ap:n lapset kaipaavat toimintaa :)
Thaimaa valittiin kohteeksi takuulämmön takia. Kanarialla saattaa olla illat viileitä ja muutenkin sää epävakainen. Pari v sitten oltiin 10 pv Lanzarotella. Nyt menemme 2 viikoksi Phuketiin Karon Beachille. Matka tulee varmasti maksamaan kaikkineen saman verran, koska Kanarialla on Suomen hintataso kaupoissa ja ravintoloissa nykyään.
rantakadun basaareista, joissa pyydettiin vaikka farkuista 20 Euroa, tinkauksen jälkeen sai kympillä. Yhtenä päivänä seikkailtiin paikallisten markkinoille (ei ollut turisteja lainkaan) ja siellä oli tasan samat sälät myynnissä ja ihan kiinteällä 4 euron hinnalla. Siis ne samat farkkumallit, joista olin kovalla hommalla tingannut rantakadulla 10 Euroa pois. Ostin aivan mielettömän läjän lasten asuja (housut + paita, hame + paita jne.) ja kaikki olivat tosi edullisia. En tiedä, olisiko sielläkin pitänyt vielä tingata, mutta ei oikein enää tuntunut kivalta, kun hinnat oli valmiiksi murto-osa turistialueen hinnoista ja tavara samaa.
rantakadun basaareista, joissa pyydettiin vaikka farkuista 20 Euroa, tinkauksen jälkeen sai kympillä. Yhtenä päivänä seikkailtiin paikallisten markkinoille (ei ollut turisteja lainkaan) ja siellä oli tasan samat sälät myynnissä ja ihan kiinteällä 4 euron hinnalla. Siis ne samat farkkumallit, joista olin kovalla hommalla tingannut rantakadulla 10 Euroa pois. Ostin aivan mielettömän läjän lasten asuja (housut + paita, hame + paita jne.) ja kaikki olivat tosi edullisia. En tiedä, olisiko sielläkin pitänyt vielä tingata, mutta ei oikein enää tuntunut kivalta, kun hinnat oli valmiiksi murto-osa turistialueen hinnoista ja tavara samaa.
t. Viikon päästä reissuun :)