Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko tammikuussa syntyneen paras mennä kouluun jo vuotta aiemmin? vrt joulukuussa syntynyt

Vierailija
27.01.2010 |

vuotta myöhemmin kouluun

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt lapsi ja hän menee ihan ajallaan kouluun. Mun mielestä lapsuutta on ihan turha ehdoin tahdoin lyhentää. Sitten olisi pitänyt mennä jo eskariinkin 5,5-vuotiaana.

Vastaavasti, jos minulla olisi joulukuussa syntynyt lapsi, niin harkitsisin vakavasti koulun aloituksen siirtämistä vuodella, jos lapsi yhtään vaikuttaisi siltä, että kaipaa lisää kypsymisaikaa.

Vierailija
2/5 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi tammikuussa syntynyt. Itse olen syntynyt marraskuussa ja olisin tarvinnut lapsena vuoden enemmän leikkimisaikaa.

Tietysti on paljon myös lapsen luonteesta kiinni tuo koulun aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja menin normaalisti ajallani kouluun. Vabhemmilleni oli ehdoteltu että menisin vuotta aiemmin. mutta he kaikessa viisaudessaan antoivat minun vielä kasvaa vuoden. Lapsuus on niin lyhyt, vuosikin kypsyttää ja ehtiis itä myöhemminkin. Elä pidä kiirettä.

Vierailija
4/5 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii tuohon koulunkäyntiin vähän vähemmälläkin hopulla.

Vierailija
5/5 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pojan joka on syntynyt aivan tammikuun alussa eikä siis 7,5-vuotiaana vielä ollut "koulukypsä". Poika aloitti koulun 8,5-vuotiaana ja osa luokkakavereista oli lähes kaksi vuotta nuorempia...