Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mä täys paska kummi vai kummilapsen äiti liian vaativa?

Vierailija
27.01.2010 |

Kummilapsen äidin mielestä mä laiminlyön täysin velvollisuuteni, kun en tapaa 9v kummilasta viikottain. Hänellä on 2 muutakin lasta (7v ja 11v) ja työkseen hän on iltapäiväohjaaja koulun kerhossa.

Mulla on 2 lasta (4v ja 5v) joiden hoitopävää me yritetään saada sumplittua miehen kanssa töitä porrastamalla mahdollisimman lyhyeksi. Mulla menee töihin matkoineen joka päivä vähintään 11 tuntia. Olen asiantuntijatehtävissä enkä voi välttämättä lyödä hanskoja tiskiin, kun 7,5h tulee täyteen. Itseasiassa olen ylempi toimihekilö liukuvalla työajalla.

Kummilapsen äidistä olen itsekäs paska ja viikottaiset tapaamiset olisivat vaan ihan mun järjestelyhaluista ja tärkeysjärjestyksistä kiinni.

Laitan kyllä lapselle todella usein tekstareita tai kortteja, soittelen ja muistan jotenkin pienesti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae se muksu sunnuntaisin kirkkoon, kato mitä sit sanoo, sehän se kummin tarkotus olisi.

Vierailija
2/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kummin velvollisuuksiin todellakaan kuulu jokaviikkoinen tapaaminen. Mä oon onnekas jos nään niin edes kahdesti vuodessa, vanhemmat kun eivät kovasti käytä aikaa ja energiaa järjestääkseen esim synttäreitä tai tullakseen kutsuttuna mun luo. Kun kato lahjat voi lähettää postillakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään tuntuu olevan aivan ihmeellisiä vaatimuksia kummeille.

Vierailija
4/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota huomioon että sinulla on omakin elämä. Jos hänellä on kummilapsia, tapaako hän itse heitä viikoittain?! Minun mielestä on törkeää vaatia tuollaista.

Vierailija
5/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kummius keksintö oli tyhmä. Siksipä meidän lapsella ei ole kummia. Eikä kyllä kiinnosta kummilapsia paapoa sen jälkeen kun on oma lapsi.

Vierailija
6/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan siis että on kastettu?

Vierailija
7/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tänä päivänä pidä vaatia mitään kummeilta, hyvä jos lapsi tietää kuka se on. Kummius on ihan muinaisjäänne eikä sillä ole mitään merkitystä enää.

Itse olin vain yli-iloinen kun sain kummit lapsilleni ja olen ilmoittanut heille heti, ettei meillä ole mitään odotuksia. Jos haluavat muistaa synttärikortilla tai tulla kutsuille, niin hyvä, mutta mitään paineita ei saa olla!

Vierailija
8/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiukan eri pyörittää koululaisten arkea kuin pikkulapsiarkea, varsinkin jollain alle 30 viikotyötunnilla kontra 55 viikkotytunnilla!

Vierailija
9/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän ap tuntuu pitävän yhteyttä kummilapseen, jos kerran lähettää tekstareita tms. Mä tapaan kummilastani ehkä kerran kaksi kuussa, jos sattuu olemaan kotona kun menen kylään. Enkä lähetä tekstareita ja postikorteissakin olen huono.

Ja kasteeseen tarvitaan kaksi kummia edelleen. Meillä tosin esikoisen kummit eivät pidä mitään yhteyksiä(:

Vierailija
10/10 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mun sisko (ei muita sisaruksia) on kummina molemmille ja miehen vanhempi sisko esikolle ja nuorempi tosikolle (kuopukselle).

Ristiäisten jälkeen ei olla mitenkään korosteltu kummiuiden merkitystä.

Tämä siksi, että kaikki lähipiirin kummisuhteet on jossain vaiheessa menneet ristiin, elleivät ole sukulaisuussuhteita.