Järkyttävää säästämistä
Hyvä ystäväni vetää Wc pöntön vain 2x päivässä.
Tuulettaa käsipyyhkeitä tai pakastaa ne että bakteerit kuolevat. Nyt pakkasten aikana on tuuletellut lakanat tms.
Lapsille uusiokäyttää pillimehutölkit eli pullottaa mehua niiden sisään.
Nami vanukkaita tekee itse, laittaa seoksen vanukaspurkkiin(kaupan)muuten lapset eivät söisi niitä.Ostanut joskus laadukasta shampoota, nyt täyttää ne halvimmalla aineella.
Ei käytä pesuaineita, etikkaa, soodaa, pesukoneessa pesupallot ja 15 asteinen vesi.
Tässä vain osa, onko jo mennyt överiksi...vai kuvittelenko niin
Kommentit (2)
Tässä jotain mun outouksia: ostan viiliä vaan kerran viikossa kauppapäivänä purkin tai pari, loppuviikon lapset syövät siitä itse hapatettua viiliä.
Käytän aamuista teepussia vielä iltateessäni.
En vedä vessaa joka pissan jälkeen.
Leivon leivät itse kun se tulee halvemmaksi.
Hamstraan pakkaseen tarjouslihoja.
Käytän kaikkeen siivoukseen vain yhtä halpaa pirkan yleispuhdistusainetta, pyykinpesuainetta laitan tosi vähän koneeseen, samoin konetiskitabletit puolitan.
Teen vanukasta itse, en tosin tarjoa sitä kaupan vanukaskiposta:D lakanoita tms. en kyllä tuulettele että en kai ihan toivoton (vielä) ole;)
Melkosta.. varmaan teepussitkin voi käyttää muutaman kerran uudelleen.
Kyllä pyykkien tuuletus ja pakastaminen menee mulla yli ymmärryksen. Jos tuulettaa kerran kans päällä olleen paidan tai housut niin sehän on ihan fiksuakin jos ei varsinaisesti likaisia ole, mut lakanat ja pyyhkeet on eri juttu. Ja onhan se ällöä jos vessaa ei raaski vetää yhtään useammin, vaikka se vettä kuluttaakin.
Vähemmillä pesuaineille pärjää kyllä, varmaan tiskiaine se tärkein, etikka ja sooda kans hyviä tiettyihin putsauksiin. Mut itse en tuollaiseen kykenisi. Ja tuleekohan niillä palloilla pyykistä oikeasti puhdasta?
Tuota en ymmärrä miksi omatekemät ruuat/juomat pitäisi pakkaa uudelleen käytettyihin purkkeihin vain siksi että kelpaisi lapsille. Jos ei mehu ja vanukas lapselle maistu, niin mun mielestä voi olla sitten ihan kokonaan ilmankin.