Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Limatulpasta (ja valkovuodosta..) asiaa..!!

Vierailija
27.01.2010 |

Rv 39 menossa ja eilen lähti limatulppa; rusehtavan verestävä klöntti joka tuli ulos kahdessa erässä aamun aikana. Sisätutkimus tehty edellisenä päivänä, jolloin lääkäri ronkki aika lailla että saisi jotain tapahtumaan kohsunsuulle. Esikoisen aikaan limatulppa lähti samoihin aikoihin, mutta oli todella kirkas "tulppa" jossa sisällä veriviiru.

Mitään muita oireita synnytyksen lähenemisestä ei ole ollut, esikoinen tuli kaksi päivää limatulpan irtoamisen jälkeen. Tässä toisessa raskaudessa minulla on ollut todella paljon valkovuotoa, kellertävää, miltei vihertävää ja pahalle eltaaltuneelle voille haisevaa. Lääkärissä siitä on puhuttu monta kertaa ja näytteet otettu--> puhtaat. Nyt eilisen limatulpan jälkeen odottelin kovasti mitä tänä aamuna seuraa; taas sitä iljettävää kellertävää valkovuotoa! Miksei edes rusehtavaa tai veristä jos limatulppa on kerran lähtenyt?!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin koko ajan oli riski synnytyksen alkamisesta jo viikosta 31, eli olisi se ehkä saattanut jotain kypsymisen merkkiä ollakin. Lapsi syntyi 40+3.

Niin ja ne oli isoja ja kiinteitä, välillä verisiä. Just kuin limatulppaa kuvaillaan. Eli voisin siis uskoa ketjun kätilöä.

Vierailija
2/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta aikaisemmasta se on tullut paperiin pyyhkimällä pari päivää ennen synnytystä ja on ollut juurikin sellainen paksu limakorkki - tulppa.

Minulle kätilö sanoi, että se irtoaa silloin kun kohdunsuu on pari senttiä auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tulppaa. Tästä ei usein jakseta puhua, koska usko siihen istuu niin lujassa. Mutta lähestyvä synnytys aiheuttaa limaneritystä, joka voi olla koostumukseltaan lähes mitä tahansa. Toivottavasti pääset tositoimiin pian! Klö

Vierailija
4/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla yksi tai useampi klöntti limaa, mutta se ei tarkoita yhtään mitään synytyksen käynnistymisen kannalta.

Vierailija
5/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri kysyy viimeisillä kerroilla "onko limatulppa lähtenyt?" jos sitä ei ole olemassakaan?

Ei se kaikilta irtoa kun synnytyksen yhteydessä, ehkä sinulla kakkonen ei ole limatulpasta kokemusta, mutta se ei tarkoita etteikö sitä olisi olemassa.

Oletko synnytyslääkäri?

Vierailija
6/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en jaksa kiistellä asiasta. Tiedän tämän olevan varsin sitkeässä istuva käsitys, mutta olen koulutuksessani oppinut sen olevan vain uskomus. Vastasin ap:n viestiin, että klönttienkin jälkeen lima voi olla minkälaista tahansa, eikä niillä klönteillä ole mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. 2

Vierailija
7/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, en jaksa kiistellä asiasta. Tiedän tämän olevan varsin sitkeässä istuva käsitys, mutta olen koulutuksessani oppinut sen olevan vain uskomus. Vastasin ap:n viestiin, että klönttienkin jälkeen lima voi olla minkälaista tahansa, eikä niillä klönteillä ole mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen. 2

Jännästi ne muut kätilöt väittää ihan eriä.

Vierailija
8/8 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdetään korjaamaa. Vähän kaduttaa, että sanoin taas mitään. Yleensä välttelen aihetta, mutta olin jotenkin reippaalla tuulella :) Istukoon uskomus sitkeässä, ei se nyt ole minulta pois. Nyt lähden töihin metsästämään niitä limatulppia ;) 2