Miten hoidatte ihoa, jossa on sekä finnejä että ryppyjä?
Ahdistaa. Olen 30v ja finnit sekä mustapäät eivät suinkaan ole vieläkään kadonneet. Lisäksi on vaan tullut jo ryppyjä (kaulalla pari poikittaista ja silmien alla sekä suupielten juonteen on syventyneet).
Olen tähän saakka:
- pessyt aamuin illoin, puhdistusmaito sopinut parhaiten
- kuorinta kuorinta-aineella kotona 2-3 krt/vko
- tea tree oilia finneille
- silmänympärysvoide aamulla ja illalla
- yövoidetta illalla ainakin kaulalle, myös muualle jos tuntuu kuivalta
- kevyttä päivävoidetta meikin alle
- meikkinä Lumenen meikkipuuteri
Ahdistaa kun tuntuu että ihoni on takuulla ihan sieltä surkeimmasta päästä ja saa minut näyttämään epäsiistiltä ja ikäistäni vanhemmalta :(
Kommentit (4)
lisätä että itsellä finnit johtuu liiallisesta hoitamisesta ja liian kuivasta ihosta vaikka ei uskoisi. Mustapäät ei katoa minnekään, ne pitää vain puhdistuttaa säännöllisesti ja kotona olla tuotteet jotta pysyvätkin puhtaina. Esim mutanaamio ja entsyymikuorinta on ihan ylivetoja mutta max kerran viikossa niitäkin, talviaikaan käytän vain kerran kuussa. Kosteutusta vaan jotta epäpuhtaudet pääsevät kuivan pinnan ohi eivätkä jää sinne alle muhimaan.
Ja testaa, olisiko siitä sinulle apua.
Mulla sama ongelma kuin ap:lla. Kävin just ihotautilääkärillä ja sain tetrasykliinikuurin + jotain tosi kuivattavaa pesuainetta ja litkua. Nyt sitten naama hilseilee :( kun aloin liian tiheästi tuljaamaan niillä...
Ainakin tuo kuorinta noin usein ei kuulosta kovin hyvältä, itsellä ainakin pintakuivalle sekaiholle se kiellettiin kokonaan. No entsyymikuorinta käy mutta ei mikään rakeinen. Mutta tuo määrä viikossa on liikaa, ei ihme että iho kukkii. Ja voi olla että jos iho on pintakuiva vaikkakin rasvainen niin mikään kevyt voide ei riitä, pitäisi olla hyvä yksi voide mikä käy aamuin illoin. Meikkipuuterit ovat myös aika tukkivia, itse käytän vain korjailuun ja muuten käytössä on enempi ihoystävällinen nestemäinen meikkivoide.