Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebook kaverien määrä. Kuinka paljon on sopivasti?

Vierailija
26.01.2010 |

Liityin pari kuukautta sitten muutaman ystävän kehoi tuksestanaamakirjaan ja nyt sitten ihmetyttää tuo ihmisten kavereiden määrä.

Monilla on tuolla jopa 500 "kaveria". Mistä ihmeessa joku 20 vuotias voi tuntea niin montaa? Onko sinne tarkoitus kerätä kaikki yhden kerran bileissä nähdyt "kaverit", vai mistä niitä sitten tulee? Jotain pätemistä kaveripiirin laajuudella vai mitä? Esitetään kenties jotain muuta mitä oikeasti ollaan?

Itselläni on tällähetkellä 90 kaveria ja siinäkin on niitä joiden kanssa olen tekemisissä ehkä pari kertaa vuodessa. Ehkä kiltteyttäni ne kaverikseni hyväksyin. Omat ystävät/kaverit ja miehen kaverit tekee ehkä 25 henkeä, työkaverit ja sukulaiset ehkä 40, entiset koulukaverit ehkä noin 30 henk, loput sitten muita "hyvänpäivän-tuttuja".

Minulla on ihan oikea ystäväpiiri ja olen luonteeltani avoin ja sosiaalinen. Asun pääkaupunkiseudulla ja olen 28 vuotias ja yksi lapsi.

Vaikka tapaan paljon erilaisia ihmisiä töissäni ja erilaisia bileitä ja muuta sosiaalista elämää on riittävästi, tuntuu hurjalta että saisin vaikkapa 200 kaveria naamakirjaan. Olenko jollain lailla sosiaalisesti kuollut vai muuten vain tylsä? :)

En ole katkera tai mitään sellaista, vaan ainoastaan puhtaan utelias. :)

Te joilla on 300 kaveria, onko ne oikeasti kavereita vai "kavereita"?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden n. 20 varsinaisen kaverin lisäksi

-kaikki mahdolliset koulukaverit, näistä jo tulee helposti 100 jos kaikki ala-asteen, yläasteen, lukion/amiksen tutut otetaan. Sitten kaikki serkut ja pikkuserkut puolisoinen ja mieluiten vielä kumppaninkin serkut ym. -> 100. Kaikki työkaverit, harrastuskaverit, naapurit, vanhat opettajat jne. ->100.

Vierailija
2/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on kavereina ihmisiä, joita ei ole ikinä edes nähnyt. esim. näiden sinkku/(treffaus -sovelluksien kautta tulee kaveripyyntöjä harva se tunti. Olenkin ottanut nämä pois käytöstä. JOKA päivä useita ulkomaalaisia naisia laittoi kaveripyyntöjä, vaikka ei oltu ikinä edes juteltu netissä.

Et sellaisia nämä "kaverit" jollain. Itsellä n.150 kaveria, ja olen pitänyt sellaisen linja, että kaikki on sellaisia joita voisin moikata ja jutella jos näkisin kadulla. Eli tälläisiä hyvänpäivän tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kenellä on älyttömät määrät kavereita ovat sellaisia jotka tapaavat todella paljon ihmisiä, vaikkapa työn kautta (baarimikkoja yms) tai mukana kunnallispoliitiikassa tai muussa järjestötoiminnassa mistä kauheasti tulee noita puolituttuja. En usko että se on mitään pätemistä, tai toki joillekin sitäkin mutta en koe että se olisi mikään menestyksen mittari montako kaveria siellä on. Mihin tarkoitukseen kukakin sitä tykkää käyttää.

Vierailija
4/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata "kaveria" sinne listallesi mieti tätä:

- Facebook on kuin huutaisit ihmisjoukossa yksityisasioitasi julki. Mieti, kuinka suurelle joukolle haluat itsestäsi henk.koht. asioita paljastaa.

Kannattaa ajatella asia niinpäin, että mitä isompi joukko ihmisiä on facebookissa lukemassa seinäkirjoituksiasi, sitä vähemmän voit tuntojasi paljastaa. Jos haluat että facebook on oikea ystävien välinen viestintäväline, valitset sinne ystäviksi vain ne läheisimmät joille muutenkin kerrot elämästäsi ja joiden kanssa jaat ilot ja surut.

Jos taas haluat käyttää facebookia nimilistana, voit kerätä sinne ystävälistallesi oikeiden ystävien lisäksi sukulaiset, koulukaverit, työkaverit, naapurit, sekä tuntemattomia ja puolituttuja.

Itse olen kans mukana facebookissa ja facebookilaiset voi jakaa karkeasti kahteen luokkaan:

- ne jotka keräävät pitkän listan kavereita (esim. 70 - 300), mutta joiden seinäkirjoituksessa on enimmäkseen tyhjää tai merkityksettömiä asioita kuten pelien pelaamista tai sellaista minkä voisi paljastaa töissä asiakkaille

- ja ne jotka keräävät lyhyen ystävälistan (muutamia kymmeniä) ja kirjoittavat heille tärkeistä sydämellään olevista asioista joita nyt yleensä lähimmille ystäville kerrotaan

Vierailija
5/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on 200 kaveria, joista vain noin 30 näkee ne minun päivitykset, valokuvat yms. En ole haalinut ihmisiä kaverikseni, mutta koska tunnen paljon ihmisiä, on niitä kavereitakin vain kertynyt. En yleensä kieltäydy kaveripyynnöistä. Saatan siis näyttäytyä sellaisena kaverinhaalijana, mutta oikeasti kerron asioistani vain kohtuullisen harvoille ja harkituille tyypeille.

Vierailija
6/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne on kyllä rajattu päivitystem yms. ulkopuolelle.

Vierailija
7/7 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaa ystävälistalle mutta ei näytä seinäkirjoituksiaan? Hmmm...eihän se ole sitten oikea ystävä.