Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

naisen ja miehen näkökulma samaan asiaan

Vierailija
26.01.2010 |

Miehelle tuli tänään keikka, jossa hänen pitäisi laittaa asiakkaalle laminaatit. Hinta oli sovittu ja kysyin sitten mieheltä, että oliko mitään puhetta listojen laittamisesta. Ei kuulemma ollut ollut ja mies lisäsi vielä, ettei ole hänen asiansa kysellä listoista, kun puhe on ollut vain lattioista. Nyt meillä riita päällä, kun minä ajattelin asiaa asiakkaan kannalta, ja sanoin, että listat kyllä viimeistevät lattiat ja sen vuoksi asiaa kannattaa tiedustella, varsinkin kun ne eivät kuulu lattioiden hintaan. Miehen mielestä minä taas puutun asioihin, joista en tiedä mitään ja riita sen kun syvenee. Onko tässä nyt klassinen näkemysero naisen ja miehen välillä vai puutunko todella asioihin turhaan. Tyhmä syy muutenkin riidellä, kun ei edes liity meihin suoranaisesti.. Mitä mieltä olette?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asennus on yks helpoimmista asioista.

Vierailija
2/26 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietää, haluuaako asiakas esim. ne vanhat listat ja kynnykset takaisin.

Mutta bisnestä tekevä tietysti kysyy, olisiko sillekin hommalle tarvetta. En ymmärrä, miten tuosta saa riidan aikaan, jos ei sitten jää jankuttamaan siitä, kuuluuko listoitus automaattisesti tuollaiseen remonttiin vain ei (ei tietenkään kuulu ilman sopimista, sen verran on mullakin kokemusta noista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niinku kehys. joku epäili peittely yritykseksi.

Vierailija
4/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tapana. jos puhutaan laminaatin laitosta,se sitten on vaan se.

T.nainen 27v

Vierailija
5/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä toi asia sulle kuuluu? Ehdotteleeko sunkin miehesi sulle, mitä voisit tehdä töissäsi eri tavalla?

Vierailija
6/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teetimme lattiat, ja yllättyneenä sitten tajusin että listat tai myöskään kynnykset eivät olleet tulleet puheeksi. Tietenkin tarvitsen sekä kynnykset että listat, ja olisin ollut niistä valmis myös maksamaan, mutta remppamies ei vain ollut missään vaiheessa muistuttanut niistä. Nyt varmaan teemme sitten itse... Oma vika meidän kannaltamme, mutta tässä vaiheessa tuntuu silti helpommalta tehdä itse kuin palkata se remppahemmo tänne uudelleen, ja uudelleen sopia aikataulut molemmille sopiviksi.

Vierailija
7/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minä sitten todella taidan puuttua asioihin liikaa`). Vilpittömästi ajattelin sitä asiakasta, mutta taitaa olla meikäläiselle tyypillistä ajatella liikaa muiden puolesta. Kiitos kommenteista, tämä oli aikas "herättävää."

Vierailija
8/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi olisi tullut kysyä / ehdottaa / tarjota listojen laittoa. Siis myydä palveluitaan lisää. Siinä mielessä olet oikealla asialla, mutta kyllä sinun vain täytyy antaa ukkosi hoitaa oma duuninsa kuten tapanaan on puuttumatta siihen.

Vierailija
9/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lattioita laitattaisin, niin kysyttäisiin myös niistä listoista. Varmaan saattaisin olettaa että ne kuuluu "pakettiin". Ainakin hyvää asiakaspalveua olisi jo remppamies noita tarjoaisi.

Vierailija
10/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehesihän on tosi törppö, jos ei osaa myydä omaa työtään. Lisäksi tekee asiakkaalle mahdollisesti huonon vaikutelman, jos asiakas ei (omaa tyhmyyttään) ole osannut asiaa pyytää, mutta ei kuitenkaan ole välttämättä huolehtinyt asiasta. Huonoa asiakaspalvelua olla kysymättä asiakkailta työn viimeistelystä. Minulle ainakin jäisi asiakkaana vähän paska maku suuhun, harmittelisin, että "miksi en hoksannut kysyä", mutta samalla manaisin tulisesti sitä, että ammattimiehen olisi pitänyt ymmärtää minulta asiasta kysyä!

Vierailija
11/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raksamiesten toiminnalta. Ei mitään vastuuta mistään ja ei lainkaan ajatella kokonaisuutta asiakkaan kannalta. Tottakai asiasta pitäisi mainita myös asiakkaalle... Ja saahan sitä sitten lisärahaa. Jos joku ei osaa/viitsi laittaa laminaattia itse, niin ei se kyllä viitsi listoittaakaan.

Vierailija
12/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai miehesi ammattilaisena ja asiakaspalvelijana PITÄÄ ottaa huomioon kysyä asiakkaan tarpeet!

Vähän kun jos auto myytäisiin ilman jarruja. Pitäisihän myyjän tiedustella kokemattomalta asiakkaalta haluaako tämä jarrut...

Ja eihän ne suosittele sun miestä edelleen jollei se yhtään yritäkään palvella vaan olla pelkästään vittumainen.

Vierailija
13/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu myyntimies(remppamies) olisi tietenkin kysynyt asiakkaalta, että miten on listojen laiton kanssa. Tai fiksu asiakas olisi kysynyt, että asennatko listatkin...

Mutta toisaalta voihan olla että asiakkaalla ei ole varaa/halua maksaa niistä ja ne on kuitenkin aika helppo laittaa itsekin, jos vähänkin osaa rempata.

Pyydä siis anteeksi mieheltäsi, että puutuit asiaan joka ei kuulunut sinulle.

Vierailija
14/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä löytyy ymmärrystä kummallekin ajattelutavalle. Itse nimenomaan ajattelin sitä, että tajuaako asiakas, ettei listat kuulu pakettiin ja olisi hyvää palvelua puhua listoista myös. Tajuan myös nyt selvästi sen, kuinka paljon miestäni ärsyttää, kun puutun asiaan. Tosiasia on se, että en itsekään pidä siitä, jos työhöni puututaan, niin minun täytyy muuttaa vähän omia käytöstapojani. Oppia ikä kaikki!

Vierailija
15/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin maalaamaan kuisti ja kaiteet. Jostain kumman syystä jätti kuistin rapistuneet portaat (2 askelmaa) maalaamatta, vaikka maalia olisi hyvin riittänyt. Vastasi ihmettelyyni, että kun niitä ei erikseen pyydetty maalaamaan.

Vierailija
16/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis ollut hyvää palvelua kysyä, että mitenkäs on listojen laita. Voi olla, että asiakas ei ole edes ajatellut koko asiaa, ja olisi tyytyväinen, kun oma-aloitteisesti otetaan asia puheeksi. Voi olla myös, että asia on hoidossa, jolloin asia jää sikseen.

Vierailija
17/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoksannut moista ;-) Tässä tulee hyvin esille tuo naisen ja miehen ero ajattelutavassa; nainen ajattelee homman loppuun asti ja haluaa vilpittömästi tehdä homman kunnolla ja viimeisen päälle. mies tekee vain sen välttämättömän -ei yhtään enempää.

Vrt. pyykin laitto;

Nainen laittaa pyykit kuivumaan, kauluspaidat ehkä henkariin ja saattaa jopa silittää valmiiksi jotta olisi sitten mukavampi laittaa päälle silitetty, puhdas paita. Sukat laitetaan heti jo pareittain, jotta on nopeampi ne sitten laittaa pareiksi kun ovat kuivuneet.

Mies laittaa pyykit kuivumaan samalla kun katsoo telkkaria. Ei sillä niin väliä putoileeko niitä samalla lattialle vai ei, kauluspaidat voi ihan hyvin laittaa narulle - ei kai niitä nyt silittää tarvitse, puhehan oli vain ripustamisesta. Sukat voi laittaa johonkin siihen narulle tai vaikka toiselle narulle, parithan voi sitten _joku_ etsiä kun ovat kuivuneet.

Vierailija
18/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi asentaa lattioita. Listoja on kymmeniä, jopa satoja vaihtoehtoja (joista jokainen saa lattian näyttämään erilaiselta), lattiat on valinnut asiakas, miehesi sen on asentanut ja asiakkaan mahdollisuus niin halutessaan on valita myös listat.

T. Lattia-asentaja ei päätä meidän sisustuselementeistä

Vierailija
19/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun äitinikin aikanaan hämmästyi kun lattian mukana ei tullut listoja.

miehesi asentaa lattioita. Listoja on kymmeniä, jopa satoja vaihtoehtoja (joista jokainen saa lattian näyttämään erilaiselta), lattiat on valinnut asiakas, miehesi sen on asentanut ja asiakkaan mahdollisuus niin halutessaan on valita myös listat. T. Lattia-asentaja ei päätä meidän sisustuselementeistä

Vierailija
20/26 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin äkkiseltään itse jos olisin jonkun palkannut laittamaan lattiat, niin listat olettaisin ilman muuta kuuluvan siihen. Ei tulisi edes mieleeni etteivät kuuluisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi