Jn oli vittumainen kouuterveydenhoitaja tytöllä :(
Kiva, kun 13v tuli vihaisena ja tuohtuneena kotiin.
Tämä terveydenhoitaja oli valittanut ihan joka asiasta ja tyttö oli näemmä lyhentynytkin sitten viime vuoden.....aika mielenkiintoista.
Oli haukkunut tyttöä väsyneen näköiseksi ja ihmetellyt miksen minä ollut siellä tarkastuksessa mukana ! Oli sanonut ettei vanhemmat vissiin kauheasti hänen peräänsä katso muutenkaan ja , että työn pitäisi syödä enemmän, nukkua enemmän ja hararstaa enemmän jotakin.
Kommentit (62)
Tiesin vain sen, että minun silmiini näyttää hoikalta ja sutjakalta tytöltä, mutta ei missään nimessä tosiaankaan miltään anorektikolta. Tällä palstalla kun aika usein haukutaan hoikkiakin anorektikoiksi. Ap
No nuo mitat olisi aikuiselle naiselle aika hälyttävän hoikat, mutta kasvavalle teinille ihan hyvät. (akuisellakin hyvin hetorakenteinen ja pitkäraajainen voi ola ihan normaali rasvaprosentiltaan).
Tuossa vaiheessa pituutta tulee paljon nopeammin kuin massaa ja lihaksia, varsinkin pojille.
Onko lapsi ensimmäinen murkkusi? Jos on, niin voin kertoa, että esimerkiksi opettajissa on 99% tietyn ikäisten mielestä käpyjä, valittajia, epäreiluja, ärsyttäviä, hulluja tai muuten vaan omituisia, jos on yhtään mitään sanottavaa teinille.
Terveydenhoitaja on voinut puhella ihan asiallisesti ruokailusta, kysellyt syömistottumuksista, ehkä "lyheneminen" on mainittu pilkettä silmäkulmassa (mitä teini ei tuohtuneena ymmärrä tai muista)...
Ainakin itse suodatan suurimman osan valituksista turhana narinana ja jos on oikeasti aihetta, kyselen tarkemmin mistä on kyse.
Jos asia vaivaa, soitapa terveydenhoitajalle ja kerro huolesi, voit saada ihan eri näkökulman asiaan.