Lyhyttukkaiset naiset
Sanokaapa, miksi lyhyttukkaisilla naisilla on kamala tarve ruotia pitkähiuksista naista.
Minulla on lapsesta asti ollut pitkät hiukset. Ne ovat tummat ja paksut ja hyväkuntoiset. Olen saanut kuulla siitä asti kun täytin 25, että kyllä sunkin täytyy leikata tukka lyhyeksi. Milloin on syynä käytetty, että tukka vanhentaa ja olisit nuoremman näköinen ja ei ole tapana aikuisella naisella olla pitkiä hiuksia ja se kyllä varmaan sopis sulle ja piristäis jne...
Leikkautin jossain vaiheessa, mutta en viihtynyt siinä kun olen tottunut pitkiin hiuksiin ja ne tuntuvat omilta.
Onko lyhyttukkaisuus jotenkin suorasanaisen naisen "merkki". Kun on lyhyt tukka ja ylipainoinen, saa ruotia pitkätukkaisen ja hoikan naisen ulkonäköä. Olen saanut kuulla olevani lauta ja anorektisen näköinen ja liian laiha ja tiukkapipo kun harrastan liikuntaa.
En todellakaan ole laiha, koska BMI on 22. Mutta saan kuulla työpaikalla näiltä lyhyttukkaisilta, ylipainoisilta naisilta kommentteja, kuinka naamakin kuihtuu kun on laiha ja vanhentaa ja pitkä tukka on minun ikäiselleni sopimaton ja ruma. Annat vaan itses lihoa ja hellitä jo liikkuminen ja ota pullaa ja leikkauta hiukses niin oot pirteämmän näköinen.
Mikä oikeus ylipainoisella, lyhyttukkaisella keski-ikäisellä naisella on ruotia toisten ulkonäköä. Harvoin olen kuullut hoikan ja pitkätukkaisen sanovan suoraan, että tuo sun lyhyt punainen kananpersetukka on kamala ja nuo jenkkakahvat hirveän näköiset, jättäisit sen pullan väliin.
Kiitos ja kumarrus kun sain purkautua. T. eräs, joka on tympääntynyt naispuolisiin työkavereihinsa
Kommentit (56)
pitkähiuksinen.
Johtuneeko sitten siitä että mulla on jo ne jenkkakahvat.
Mulla on ollut niin lyhyttä, pitkää kuin jos minkäkin mallista tukkaa, mutta ei ole kukaan kommentoinut, että joku vanhentaa/nuorentaa tms. Tällä hetkellä pitkä ja ikää 29. Ei ole kukaan sanonut, että nyt pitäisi leikata, enkä ole koskaan lyhyttukkaisena ajatellut, että kenenkään pitkät hiukset olis jotenkin mun ongelma, tai sen puoleen mitkään muutkaan hiukset.
Mutta kyllä ylipitkä tukka, olkoonkin hyväkuntoinen, on mun mielestä aika kauhee. Jos siinä ei oo mitään mallia ja vaan kasvatettu, niin en ihmettele, että kommentoivat ja kehottavat sua leikkaamaan. Ei aina ole kyse kateudesta. Mulla on ittella melko pitkä tukka, mutta tekis mieli leikkautta huomattavasti lyhyemmäksi, koska se sopis mulle luultavasti huomattavasti paremmin. Että kampaaja-aikaa varaamaan itsekukin vaan.
Kateus siellä takana loistaa. Se ajatus, että kaikkien naisten pitää leikata 30v kananpersetukka ja hommata laatikkosilmälasit ja värjätä rohkeasti punaiseksi.
Sitten kaksoisleuat heiluen ollaan niin kasvettu ihmisenä ja ollaan rohkeita ja heilutellaan oransseja crocseja.
Tiedän tän naistyypin.
Minulla on 62 v. työkaveri, kuka on hoikka ja kenellä on pitkä, puoleenselkään oleva tukka. Todella upean näköinen nainen ja on kuin piikki lihassa näille ylipainoisille kananpersetantoille. Olen huomannut ihan suoranaista kiusaamista ja porukasta ulosjättämistä ja ilkeilyä ja vittuilua.
Kateus siitä, että itse on läski ja mitäänsanomaton. Se siinä taustalla loistaa.
Mutta kyllä ylipitkä tukka, olkoonkin hyväkuntoinen, on mun mielestä aika kauhee. Jos siinä ei oo mitään mallia ja vaan kasvatettu, niin en ihmettele, että kommentoivat ja kehottavat sua leikkaamaan. Ei aina ole kyse kateudesta. Mulla on ittella melko pitkä tukka, mutta tekis mieli leikkautta huomattavasti lyhyemmäksi, koska se sopis mulle luultavasti huomattavasti paremmin. Että kampaaja-aikaa varaamaan itsekukin vaan.
vaikka itsekin olen pitkätukkainen ja ikääkin on lähemmäs neljäkymmentä. Kukaan ei ole koskaan kysynyt että enkö aio leikata hiuksiani, ei pitkä- eikä lyhyttukkaiset.
Mutta pidän kyllä huonotapaisena huomautella muiden ihmisten ulkonäöstä. Jos joku kehottaisi minua tekemään jotain hiuksilleni tai mille hyvänsä ulkonäköni osalle, pahoittaisin kyllä mieleni.
millaiset hiukset ihmisellä on. Se näkyy päälle päin viihtyykö niissä itse.
minullakin ikää jo yli 35 vuotta. Minkä alan työpaikoilla tuollaista esiintyy? Meillä ainakin ollaan sen verran "sivistyneitä" ettei päin naamaa mennä toisten ulkonäköä arvostelemaan puoliin tai toisin.
En ole ollenkaan törmännyt tuohon ilmiöön, vaikka itsekin olen pitkätukkainen ja ikääkin on lähemmäs neljäkymmentä. Kukaan ei ole koskaan kysynyt että enkö aio leikata hiuksiani, ei pitkä- eikä lyhyttukkaiset. Mutta pidän kyllä huonotapaisena huomautella muiden ihmisten ulkonäöstä. Jos joku kehottaisi minua tekemään jotain hiuksilleni tai mille hyvänsä ulkonäköni osalle, pahoittaisin kyllä mieleni.
tukka vanhemmalla naisella (+40) ainakin on ihan kauhean näköinen. Latvat hapsottaa minne sattuu kun on vaan annettu kasvaa ja mallikin on kadotettu jo aikapäiviä sitten. Pitkät hiukset ovat kyllä kauniit ja niin olisivat ne ylipitkätkin jos niiden kantajat raaskisivat antaa niistä vaikka 10-15cm leikata, että ohentuneet latvat veks vaan :) t.lyhyt tykkainen 23.v...ikinä en ole pitkiä hiuksia omistanut mutta en myöskään ole ylipainoinen :)
kommenttien kanssa. Hiuksesi ovat varmasti upeat ja työkaverisi vain kateellisia.
Henk. koht. olen sitä mieltä, että lyhyet hiukset ja ylipaino ovat aina huono yhdistelmä. Näyttävillä pitkillä hiuksilla taas saa pullea kiinnitettyä huomionsa pois makkaroista. Tai sitten voi olla rubenslaisen rehevä.
Hoikka pitkätukkainen taas saattaa oikeasti herättää tuplasti kateutta läskeissä kanaperseissä...
eikä koskaan ole ollut tarvetta ruotia toisten hiustyylejä muta itsellä ei ole paluuta pitkään malliin...ja tukan pituus nyt ei vielä tee kenestäkään naisellista tai epänaisellista :D esim mua on kyllä kilvan sanottu hyvin naiselliseksi naiseksi sillä tukka on tuuhea, kurvit kohdallaan ja osaan pukeutua naisellisesti...
lättänä ja roikkuva tukka on kamala eikä todellakaan tee kenestäkään naisellista jos kantaa sellaista reuhua
Jokainen sellaisen saa itselleen kasvatettua mutta kaikki eivät halua. Minusta tosi harvalla suomalaisella on todella kaunis pitkä tukka...yleensä on sellainen hiirenhäntä ei todellakaan kaunis ja sellaisestako pitäis olla kade?
no itsekään en tosin pidä sellaista lyhyeksi nirhattua poikatukkaa kivana mutta jollain toisella sekin on kaunis (Halley Perry)harvemmin pidän myöskään kovin pitkästä tukasta koska se enemmän tai vähemmän on luirun ja roikkuvan oloinen...makuja on monia sanoi koira kun pallejaan nuoli :D
varmaan aina ohi mennessäni... :D
Olen aina kaivannut takaisin pitkää ja paksua tukkaani joka lähti sairauden takia eikä takaisin tule... :/ On mulla nytkin pitkä ja paksu, mut se on peruukki... :)
Eihän tässä nyt ole kyse kateudesta, jos on jotain mieltä, että mikä tukka kellekin sopii. Mulla on ainakin ollut lyhyttä ja pitkää, tummaa ja vaaleeta ja aina sen mukaan mikä sopii ja mistä tykkää. Huvittavaa on tää, että aina lyhyttukkaiset on jotenkin kateellisia pitkätukkaisille. Ittellä on nyt lyhyt tukka, ei oo ylipainoa, enkä tod just nyt vaihtais pitkään tukkaan mistään hinnasta. Mikä tyyli nyt kenellekin sopii. Tosin harva taitaa tietää, että mikä sopii ja mikä ei - kun on kerran kasvatettu, niin ei voi leikata millään.
Hiukset ovat aina olleet alaselkään, ne ovat hyvin hoidetut, leikatut ja paksut, värjätty kolmella eri sävyisellä vaalealla ja ovat laitettuna miten milloinkin. Mun tukka kyllä kerää kommentteja, vahvan näköiset räpätädit, juuri nämä kananpersetukat ja räiskyvillä väreillä lettiään värjäilevät jaksavat aina jauhaa että leikkaa lyhyiksi ja laita räväkämpää väriä, etkö kyllästy tuohon (miks kyllästyisin, onhan heilläkin aina se sama lyhyt kuontalo?) kun taas luonnollisemman ulkomuodon omaavat, henkevämmät tyypit aina ihastelevat ja vannottavat etten leikkaa. No makuja on moneksi, en vaan itse kehtaisi ruotia toisen hiuksia.
sain sellaisesta kun olin lapsi ja nuorempi...nyt on polkkatukka ja kun on vahva hyvin vaalea tukka niin on kaunis ja kerää kehuja sekin :) mä muistan, että mua on kadehdittu hiusten väristä...se kun on ´poikkeuksellisen vaalea mutta ei värjätyn oloinen aito kun on.
juurihan ruodit ihmisten hiustyylejä, ja hyvin stereotyyppisesti. Toki se on helppoa täällä palstalla, kokeilepa avata suusi joskus ihan "päin naamaa", jos sua arvostelu noin kerran rasittaa.
Ei oo sulla sitten kauaa aikaa nauttia elämästä. 50v varmaan aiot jo hautapaikkaa itsellesi kaivaa.
Ehkä iän myötä huomaat, että ei ole kohteliasta ruotia toiselle päin naamaa hänen ulkonäköään jos se sinusta ei tunnu oikealta. Jos sinusta VANHEMPI nainen ei voi pitää 40 vuotiaana pitkää tukkaa niin pitäisin visusti mölyt mahassani, enkä näyttäisi typeryyttäni kertomalla sitä työkaverilleni.
Mutta kyllä sinäkin kasvat vielä aikuiseksi...toivottavasti
tukka vanhemmalla naisella (+40) ainakin on ihan kauhean näköinen. Latvat hapsottaa minne sattuu kun on vaan annettu kasvaa ja mallikin on kadotettu jo aikapäiviä sitten. Pitkät hiukset ovat kyllä kauniit ja niin olisivat ne ylipitkätkin jos niiden kantajat raaskisivat antaa niistä vaikka 10-15cm leikata, että ohentuneet latvat veks vaan :) t.lyhyt tykkainen 23.v...ikinä en ole pitkiä hiuksia omistanut mutta en myöskään ole ylipainoinen :)
Kun itse on antinaisellinen, se naisellinen nainen on kuin myrkkyä näille.