Huolestuttaa kamalasti, kun mun reidessä on kuoppa. Apua?
Mulla on vasemman polven yläpuolella ollut reidessä jo 1,5 v sellainen iso pahkura mikä on erottunut selkästi sivulta katsottaessa ja tunnustellessa. Patti on ultrattu ja oli ihan pelkkää rasvaa kasautuneena. Sitä ei voi poistaa. Nyt pahkura tuntuu pienenneen, mutta reiden lihaksen ulkosyrjään polven yläpuolelle on tullut kuoppa. Toisessa jalassa sellaista ei ole. En tajua mikä se voi olla. Pelottaa, että on vakavaa.
Kommentit (9)
..sitä tutkittiin keskussairaalan neurologian klinikalla asti. Hermopinnettä epäiltiin mutta hermot toimivat normaalisti. Kirurgi sanoi että jos tietty hermo (?) on vähän puristuksissa peffassa niin se voi näkyä sillä lailla, että reidessä lihas surkastuu paikallisesti. Hän opetti venytyksen, jossa se kuoppajalka viedään toisen jalan yli sivulle ja polvea kiskotaan vartaloa kohti niin, että takamuksen lihakset venyvät. Muutama kerta tätä venytystä päivittäin niin kuoppa alkoi tasoittua ja enää sitä ei ole.
Mulla on vasemman polven yläpuolella ollut reidessä jo 1,5 v sellainen iso pahkura mikä on erottunut selkästi sivulta katsottaessa ja tunnustellessa. Patti on ultrattu ja oli ihan pelkkää rasvaa kasautuneena. Sitä ei voi poistaa. Nyt pahkura tuntuu pienenneen, mutta reiden lihaksen ulkosyrjään polven yläpuolelle on tullut kuoppa. Toisessa jalassa sellaista ei ole. En tajua mikä se voi olla. Pelottaa, että on vakavaa.
Tuli ihan yllättäen ja lähti samoin ihan yhtäkkiä..en käyny lääkäris näyttämäs mut omituinen se oli..
oli huulessa reikä ja polvessa patti. Ootteko kuullu miten sen kävi? Oliko vakavaa lopulta?
trauman jälkiseurausta ja lihas on revennyt. Tai sitten jotain ihan muuta.
Minulla on oikean polven yläpuolelle tullut kuoppa ja nyt tullut myös vasemman. Sisarvainaallani oli lihastauti (mitokondrio) ja pelkään sitä nyt itselläni. Reisissä ei ole mitään kipuja, vaan ainoastaan nämä kuopat. Olen hiihtänyt tänä talvena melko paljon ja myös silloin tällöin polkenut kuntopyörällä. Jalkakyykkyjä olen nyt korona-aikana tehnyt lähes päivittäin. Itse yritän etsiä netistä tietoa, kun korona-aikaan yritän pitkittää lääkärille menoa, mutta nyt epävarmuus rassaa kovasti. Onko kenelläkään ollut vastaavaa?
En ole lihava, vaan hoikka ja niinkuin aikaisemmin kerroin olen nyt tänä talvena hiihtänyt useamman kilometrin päivässä kolmen kuukauden ajan sekä tehnyt jalkaliikkeitä mm.kyykkyjä. Aikaisemmin ennen koronaa olen harrastanut lavatansseja n. kolme - neljä kertaa viikossa.
Ihmettelin myös kun jonki aikaa siiten reidessäni näin pehmeän patin/ja kuopan noin puolivälissä. 90asteen kulmassa oleva. Parille lääkärillekki näyttänyt. Ei ole sanonut juuri mitään. Joka haveri lapsena käynyt.. entäs jos ei olekkaan. ja nyt meni töissä saman jalan polvi. Vaikka joo rakennusallalla ja raskas työ. Polvi vihotellut jonki aikaa ja liike rajoitusta ja välillä ohi. Nyt tulehtu polvilumpion yläpuolella mutta myös ijmetelty jonki aikaa että sivuttain lumpion yllä kiinteä kuin paksu kuminauha polven yllä ja tänään jalka koukussa myös kuoppa. Ei kuulosta hyvältä. Lääkärit kun ei tutki ja ota tosissaan. Itse varmaan menen magneettikuvaukseen pois sulkien vakavat syyt.. onko muilla samanlaista polvikipuisella?
epäsymmetrisyyttä jaloissa?