Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan vaatteet

Vierailija
25.01.2010 |

Minkälaisiin vaatteisiin yläasteen/lukion opettajan tulisi pukeutua, ja mitä pitäisi välttää, ettei ainakaan niiden vuoksi tule ylenmäärin vittuilua tai muuta huomiota? Olen 27-v ja multa kysytään aina papereita ja muutenkin veikkaillaan parikymppiseksi, joten en ainakaan teiniltä varmaan halua näyttää. Olen myös pienikokoinen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä monenmoista, kuutisenkymmentä opettajaa. On näitä mummomallin tyyppejä, jotka jäävät kohta eläkkeelle (papiljottikiharat, hame puolisääreen ja paitapusero), sitten on nuorekkaita viisikymppisiä suorine housuineen, tyylikkäine kenkineen ja laukkuineen, sitten on homssuisia viisikymppisiä karvaisine ja nukkaisine fleecepaitoineen ja reisitasku/tuulihousuineen.

Itse edustan nuorempaa kastia. Pukeudun farkkuihin, farkkuhameeseen, tunikoihin, pillifarkkuihin tai suoriin housuihin. Onpas mulla jopa Iloinen takkikin :) Neuleita, raitapaitaa, neulepooloja, neuletakkeja, trikoita (eri värisiä vaikka päällekäin). Kengät mulla on persoonallisia, punaisia, vihreitä, oransseja, violetteja... Toki mustia ja ruskeitakin. Laukut joskus samaa väriä, usein kuitenkin Marimekon Arkkitehti monipuolisen käytettävyytensä vuoksi. Tykkään myös koruista, Aarikkaa, helmiä ja yksinkertaisia Kalevala koruja.

Olen saanut työkavereilta kehuja, oppilailta en, mutta enpä ole niitä kaivannutkaan ;) Jokohan joku tunnisti :)

Jokainen tyylillään. Itse olen kuitenkin huomannut, että samaa värimaailmaa kun ostaa, on aina käytettävissä paljon yhdistelmiä. Ja sulle vastasin nyt naisten pukeutumisesta, oletuksella, että olet nainen.

Vierailija
2/2 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän(kin) koulussa on todella monenlaista pukeutujaa. On tosiaan niitä jakkupukuihmisiä (tosin aika vähän). Sit on niitä farkut+neule ihmisiä. Fleece+reisitasku/tuulihousu linjallakin vetää muutama. Sit on jokunen erikoisuus, joilla on jotain jippoa pukeutumisessa. Itse olen iältäni himpun verran alle kolmekymppinen ja tykkään vaatetuksessa monipuolisuudesta. Tyypillisiä vaatteita mulla on leggarit/sukkahousut, lyhyt hame, neule/tunika. Tai sit farkut, joku kiva värikäs paita ja saappaat. Suosin aika paljon perusvärejä kuten musta ja valkoinen, joihin sit yhdistän jotain piristävää esim. punaista, petroolia tms. Kenkiin olen hulluna, joten niitä löytyy monen näköisiä, mallisia ja värisiä.

Mun mielestä sun kannattaa pukeutua silleen, ku sulle sopii. Ei siis kannata kauheesti yrittää jotain ja käyttää sellasia vaatteita,joissa on epämukava olla. Sit olo on jotenki vaivautunu koko päivän, jos on pukenu päälleen jotain sellaista, mikä ei tunnu omalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi