Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin synnytysvalmennuksessa ja synnytyskammon

Vierailija
25.01.2010 |

Tuon tilaisuuden piti olla rohkaiseva ja kannustava. Mä oon ainakin enemmän paniikissa kuin ennen.

Kuulemma kätilöt voi pakottaa synnyttämään makuuasennossa, vaikka äiti haluaisi synnyttää esim. kyykyssä. Onko näin oikeasti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin jos olisi jotain vaara tilanteita tuosta kyykyssä synnyttämisessä niin siksi täytyisi synnyttää makuultaan.. :)

Älä huoli. Itsellä se pelko oli kans mutta kävin pelkopolilla myös ja nyt kohta pitäs olla synnytys alkamassa ja hävisi pelot.

Oletko itse käynyt juttelemassa pelkopolilla kahden kätilön kanssa?

Minulle siitä oli apua

Vierailija
2/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kätilöt voi pakottaa synnyttämään makuuasennossa, vaikka äiti haluaisi synnyttää esim. kyykyssä. Onko näin oikeasti?

Tuskinpa näin tapahtuisi ilman hyvää syytä, esimerkiksi että lapsen vointi vaatisi makuuasentoa (ehkä tarkoittaa kuitenkin puoli-istuvaa, eikä varsinaista makuuasentoa?). Yhden lapsen puoli-istuvassa asennossa synnyttäneenä voin sanoa, ettei sekään mitenkään hankalaa ollut. Jos synnytys etenee rauhallisesti ja synnyttäjä on hyvävointinen, voi asentoja kokeilla erilaisiakin tilanteen ja omien tuntemusten mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syy se, että kätilö voi olla selkävaivainen, eikä hän oikeasti pysty avustamaan esim. jakkarasynnytystä.

Vierailija
4/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sänkyä, tai sitä synnytyspetiä, kallistettiin pääpuolta alaspäin, kun vauvan sydänäänet heikot. Tuo pää "alaspäin" makoilu auttoi, vauva sai tilaa? äänet parani, syntyi lopulta terveenä, ei tarvinnut leikata. Kyllähän sitä vauvan vuoksi tosiaan seisoisi vaikka päällään.

Ota isä mukaan, sanomaan mitä toivot, jos oot itse liian heikko/väsynyt/kivulias.

Vierailija
5/5 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyykyssä ponnistaessa repeäisi helpommin peräsuoleen asti..

jos on pysty synnytysasento niin kudokset (väliliha) venyttyy tasaisemmin ja pysty synnytysasento on anatomisesti "parempi"

Paljon tsemppiä synnytykseen.. uskon että se menee hyvin ja jos et voi itse ponnistusasentoa valita niin kätilön tulee se sinulle perustella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän