Mitä mun pitäis tehdä? Raskaana väkivaltaiselle miehelle...
Tilanne lyhyesti on siis tällainen: Olen 6. kuulla raskaana miehelle, joka on osoittautunut tämän raskauden aikana väkivaltaiseksi ja suorastaan psykopaattiseksi. Emme ole enää yhdessä, mutta minulla on suuri huoli vauvan ja itseni tulevaisuudesta. Mies on erittäin omistushaluinen ja on jo ilmoittanut ottavansa lapsen itselleen. Raskauteni tajusin vasta hyvin myöhään ja lapsen isältä en tajunnut asiaa salata. Nyt tuntuu, että se olisi ollut helpoin tie. Salata raskaus ja häipyä mahdollisimman kauas.
Mitä siis tekisin? Haenko lähestymiskieltoa ja turvakieltoa ja vaihdan paikkakuntaa? Onko miehellä mahdollisuus saada yhteishuoltajuus, vaikka olen hänestä tehnytkin rikosilmoituksen fyysisestä väkivallasta ja uhkailusta. Hankalaksi asian tekee se, että mies on paikkakunnalla tunnettu ja pidetty. Hänellä on myös taloudellisesti hyvin vahva tilanne, eikä kukaan ulkopuolinen voi edes kuvitella, kuinka hirveä ja pelottava hän osaa olla. En minäkään osannut ja nyt sitä sitten kadun katkerasti loppuikäni.
Kommentit (25)
jonkun toisen kanssa, silloin mies ei voi vaatia isyyden vahvistamista, vaan lapsi on automaattisesti aviomiehen lapsi. Olisko ketään hyvää kaveria, joka suostuisi?
Ainakin meillä isoveljen isä tuli pariinkin otteeseen olohuoneen ikkunasta läpi.
Eikä ainakaa tuolloin 10 v sitten poliisi voinut mitään etukäteen tehdä kuin harmitella. Saapuivat sitten kyllä kun ikkunat helisi ja soitettiin hätänumeroon.
Selvittelin näitä juttuja tänään ja pistin hakemuksen turvakieltoon (kaikissa rekistereissä on tietojen luovutuskielto) sekä tilasin ajan lastenvalvojalle. Puhelimen vaihdoin salaiseksi jo aikaisemmin. Asuntoa en haluaisi myydä, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei taida olla...:(
Tosi pahalta ja sekavalta tämä elämä nyt tuntuu. Ikinä en olisi itseäni tällaiseen tilanteeseen kuvitellut. Onneksi lapsi sinänsä on ihan tervetullut. Miten ihminen voi olla näin tyhmä ja vielä huonotuurinenkin... Pelottaa, että tästä miehestä en tule koskaan pääsemään kokonaan eroon.
Kiitos kaikille tuesta!
silloin hän saa tunnustaa lapsensa.
menekö hän siihen?
Muuta toiselle paikkakunnalle mieluiten isoon paikkakuntaan ja laita sun tiedot salaisiksi.