Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu avoimessa yliopistossa.

Vierailija
25.01.2010 |

Olis kivaa vähän opiskella ja katselin noita avoimen yliopiston sivuja.

En kuitenkaa saanut selville, opiskellaanko sielä sitä tiettyä opintokokonaisuutta joka päivä ja jos on iltakursseja, niin onko ne sitten 5 iltaa viikossa sen lukukauden ajan?

Kiitos, jos viitsit jakaa tietosi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kymmenen oppimistehtävää ja palauttanut ne omaan tahtiin vuoden aikana. Joulukuussa palautin kaksi tehtävää,mutta kesän aikana en yhtään.

En ole siis osallistunut lainkaan lähiopetukseen, joten siitä ei ole tietoa. Oppimistehtävät sopivat minulle mainiosti, vaikka auditiivisena oppijana olisin mielelläni istunut luennoilla.

Intoa opintoihin!

Vierailija
2/3 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo opiskelutapa sopisi minullekin erittäin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu kovasti siitä opiskeltavasta aineesta, mutta peruskuvio on se, että kaikki arki-illat ei ole kiinni. Esimerkiksi mun Helsingin avoimessa opiskelemani aine on sellainen, että syksyllä oli koko syksyn ajan tiistaisin ja torstaisin luennot. Syksyn aikana ehti olla kaksi kurssia, eli kun toinen loppui niin toinen alkoi siihen perään. Joillain kursseilla taas on opetusta lauantaipäivisin. Ja niin kuin kakkonen sanoik, jotkut kokonaisuudet on verkkokursseja jotka suoritetaan etäopiskeluna niin, ettei tarvitse osallistua paikan päällä laionkaan.

Kannattaa tutustua niihin opintokokonaisuuksien opetussuunnitelmiin. Niissä on ainakin parin seuraavan kuukauden ajalle sanottu opetusajat. Mutta kyllä siinä siis ehtii muutakin tehdä kuin istua luennoilla.

Hirveän hauska harrastus tämä kyllä on, suosittelen lämpimästi ihan kiinnostuksenkin takia. Ja jos suunnitelmissa on hakea yliopistoon myöhemmin, preppauskurssina ihan lyömätön, ja mikä parasta, opinnot saa hyväksytettyä sisään päästyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi