Miksi kukaan maksaa esim Finnmatkojen, Tjäreborgin tmv matkoista?
Katsellut tänään halpalentoyhtiöiden sivustoja, esim Ryanair, ja sieltä sais 4-henkiselle perheellemme liput Lontooseen 350e+1vkon lasketteluhotellipaketin Salzburgiin yht.alle 700e eli kaikkinensa riittäis 1000e.
Etelänlomia vielä edes katsonut, kokemuksia perhe-etelänlomista muiden kuin ekana mainitsemieni matakatoimistojen kautta??
Kommentit (25)
en jaksa kaivaa netistä niitä halvimpia lentoja ja edullisinta hotellia jne. Kaiken saa helposti yhdestä paikasta niin mikäs siinä.
itseltä mitään. Siitä juuri maksan sen ylimääräisen tonnin, ettei itse tarvi vaivautua.
pakettimatkoja, mutta jos haluaa jonnekin sellaiseen paikkaan, johon ei ole reittilentoja, niin silloin pakettimatka on edullisempi. Olen useasti tämän todennut, me kun matkataan paljon esim. Kreikan eri saarille, joissa asuu miehen sukulaisia (mies kreikkalainen). Toki usein olisi edullista lentää Ateenaan ja jatkaa matkaa autolla, mutta jos lomaa on mahd. viettää vain viikko, niin jätetään mielummin kuuma automatka väliin. Lisäksi monet halpalennot lennetään ihan idioottiin aikaan... Olen mm. seisonut Ateenan kentällä kello 03 yöllä nukkuva lapsi sylissäni ja taistellut taksikuskin kanssa ei-turisti-hintaista matkaa naapurikaupunkiin...silloin olisin voinut vannoa Tjäreborgin hotellibussin nimeen. ;)
vaivattomampaa. Kun katsos kaikilla se ei ole rahasta kiinni...
itseltä mitään. Siitä juuri maksan sen ylimääräisen tonnin, ettei itse tarvi vaivautua.
oletko ihan tyhmä? maksat tonnin kun et viitsi paria klikkausta tehdä enemmän??? siis ei helvetti, jos noin tyhmiä ihmisiä on niin taidan perustaa oman matkatoimiston, osaaminenkin löytyis siihen hommaan.
Totta kai kaupunkimatkalle mennään halvalla reittilennolla ja hotelli varataan erikseen itse, mutta just esim. Kreikan saarille ei reittilentoja mene. Ateenasta ensin metrolla, sitten laivalla ja vielä ehkä bussilla ja sama takaisin tullessa ei oikein lasten kanssa houkuta eikä 1-2 vko matka edes riittäisi siihen.
Mieluusti maksan, jos joku ammattilainen tekee valmiiksi "matkan kaikkinenssa" meidän puolesta ja me vaan mennään ihanalle ja helpolle lomalle. Ja varsinkin lasten kanssa, ennen heitä ja joskus "köyhempinä" aikoina toki haettiin edullisempia, nyt ei ole onneksi tarvis.
nurin kuin minä lopettaisin matkustelun perheeni kanssa nyky tyyliin.
ovat menneet paremmin kun olen vertaillut molemmilla tavoilla matkustamista.
Toinen mikä on hyväksi havaittu, on se, että jos lennot ovat perillä yöllä, niin matkatoimiston bussilla on mukavampaa mennä kaupunkiin.
Toinen vaihtoehto mennä esim. yöllä kaupunkien välisellä junalla, joka vastaa metroa, ei paljon kiinnosta..
Jos lähden ns. rantalomalle, varaan matkan matkatoimiston kautta ja maksan sitten vaikka vähän enemmän. Jos esim. halua taatusti tietyn tasoisen hotellin jossa joku tietyn kokkoinen huoneisto yms.
Sitten taas esim. kaupunkilomat varaan aina itse netistä, lennot ja hotellit ja tutkailen paljon mm. Trip Advisoria.
Nyt on taas suunnitteilla ensi kesäksi kaupunki/rantaloma omatoimisesti, eli lennot lentoyhtiön pisteillä ja vuokralle loma-asunto/huvila ja auto vuokralle.
Yksi josta en ole valmis maksamaan seuramatkalisää, on reissu Alpeille, koska niissä pystyy itse netistä varailemalla ja reittilentoja hyväksi käyttämällä säästämään niiiiiin paljon verattuna noihin sp:n mainitsemiin matkatoimistoihin ja paikat on aika tuttuja. Lapset on vaan vielä niin pieniä ettei ole järkeä lähteä Alpeille.
viisihenkinen perheemme, niin tottahan se on helpommaa asioida matkatoimiston kautta. Miehen kanssa kaksin kun liikutaan, niin joko miehen firman käyttämä matkatoimisto hoitaa järjestelyt tai sitten itse varaillaan. Itse en jaksaa kauhean paljon vertailla lentojen hintoja, tehdä välilaskuja halvemman hinnan vuoksi tms. MOnesti matkatoimisto varaa kohteesta niin paljon huoneita, että saavat paljouslannuksen ja hinnat ovat näin halvempia kuin jos itse varaisi.
oletko ihan tyhmä? maksat tonnin kun et viitsi paria klikkausta tehdä enemmän??? siis ei helvetti, jos noin tyhmiä ihmisiä on niin taidan perustaa oman matkatoimiston, osaaminenkin löytyis siihen hommaan.
taidat olla itse pahvi. kun ryanairilta ostaa lennot, koko loma voi mennä perseelleen ilman että saat korvauksia. koko lento saatetaan vaikka perua - ja parhaassa tapauksessa saat euron hintaiset lentosi takaisin, mutta entäpä perillä odottava vuokra-auto ja hotelli? mahdollisista jatkoyhteyksistä puhumattakaan. olen lopettanut ryanairilla ja easyjetillä lentämisen, jos on pakko pysyä aikataulussa. ja varsinkin jos reissaan lasten kanssa.
kun ostaa pakettimatkan, saa majoituksenkin yleensä halvemmalla (ei päde kaupunkikohteissa mutta rantalomakohteissa ainakin). monet aurinkomatkojen ja vastaavien hotellit esim. espanjan rantalomakohteissa veloittaa kolminkertaisia summia, jos varaat hotellin vasta paikan päällä.
Aurinkolomakohteisiin menen perheen kanssa pakettimatkalle (lennot, lentokenttäkuljetus, majoitus), kaupunkilomille kavereiden kanssa varaan liput ja majoituksen neistä erikseen, työmatkoille lennän mieluiten finskillä (sihteerit varaa matkan ja majoituksen).
Onhan näitä halpoja lentoja ollut jo ikuisuuden, mutta meillä myös vannotaan perhelomilla helppouden ja vaivattomuuden nimeen!
Miehen kanssa ollaankn sitten käytetty näitä halpoja yhteyksiä nimenomaan kaupunkilomilla...
Mulle yksi tonni sinne tai tänne ei tosiaankaan ole mikään iso raha, joten yhtä hyvin maksan sen ja vältän itseltäni vaivan.
Suorat lennot ja hyvälaatuinen majoitus turistilomakohteissa maksaa 400-700€/vko.
- ei tarvitse osata kieliä
- ei tarvitse laittaa luottokortin numeroa nettiin
- ei tarvitse itse suunnitella ja etsiä matkoja netistä
- "pääsee" matkalle muiden suomalaisten kanssa ja saa oppaan palvelut.
Nuo minä siis keksin ja noita paruesteluja omat tuttuni käyttävät. Itse en ole koskaan valmismatkaa ostanut, vaan varaamme aina netistä omatoimisesti ja matkustamme PALJON.
Mutta ei se omatoimimatkakaan nyt ihan niin yksinkertainen ole, että katsotaan mikä on Ryanairin tarjoushinta ja varataan se. Ensinnäkään niitä tarjoushintaisia lentoja ei ole kovinkaan paljon ja ne on varattava tiettyyn aikaan ja tiettyyn kohteeseen. Halpalentoyhtiöllä lennettäessä lentoja ei ketjuteta, vaan ostetaan erillisiä lentoja, joten seuraavalle lennolle ehtiminen ja matkatavaroiden siirto on ihan omissa käsissä, lasten kanssa ja tottumattomalle se voi olla hankalaa. Lisäksi halpalentoyhtiöt lentävät monilta eri kentiltä ja ruuhka-aikojen ulkopuolella, mikä saattaa tarkoittaa paljon ylimääräistä vaivaa, ehkä myös yöpymisiä välilaskukentillä, mikä ei enää välttämättä ole niin halpaa. Ainakin itse olemme lähestulkoon aina päätyneet ns. normaaliyhtiöiden lennoille lopulta, joko halpalentoyhtiö olisi tullut lopulta kalliimmaksi tai sillä lentäminen olisi ollut niin vaivalloista ettemme viitsineet sitä lasten kanssa tehdä.
Lentojen lisäksi omatoimimatkalla pitää itse varata majoitus ja kuljetukset, siis vuokra-asunto, hotelli, vuokra-auto tai kulkea julkisilla. Siihen kaikkeen tarvitaan aikaa ja kielitaitoa, joita ei välttämättä kaikilta löydy.
Itse kannatan ja harrastan siis omatoimimatkailua, mutta minulle sopii ihan hyvin, että ne, jotka haluavat matkustaa valmismatkoilla tekevät niin. Aika monesti ihmiset kyllä ovat yllättyneitä siitä, kuinka paljon matkatoimistot "vetävät välistä", eli kuinka paljon halvemmaksi omatoimimatkailu tulee. Meidänkin perheen matkusteluamme moni pitää ökyilynä, kun käymme niin paljon ulkomailla joka vuosi, mutta loppujen lopuksi kun rupeaa laskemaan, niin emme käytä matkusteluun juurikaan enempää rahaa kuin muutkaan, matkustamme vain edullisesti.
nyt kun lainasit tekstiäni (se ketä aluksi haukuttiin tyhmäksi) niin kokonaisvaltainen matkavakuutus kyllä hoitaa noi peruutuksen korvaukset.
Nyt kun satuit ottamaan aurinkorannikon puheeksi niin kokemukseni on kyllä keskimäärin niin, että suoralla varauksella saat edullisemmin.
Nyt poikkeuksellisesti menen ilman toimistoa kun halusin rantaloman 6 viikoksi ja edellisellä kerralla tutustuin hotellin johtajaan, joka lupasi varaukset ja muut asiat puolestani järjestää. niin saan lomani hieman vajaan 3000e halvemmalla kuin toimistosta.
T: alkuperäinen "tyhmä"
ihmisiä jotka ei uskalla netistä ostaa mitään, ei käyttää edes nettipankkia kun joku voi nähdä tilinumeron jne jne.