ylpeänä saa sanoa että olen kasvattanut lapsiani mieheni ikanssa itse!!!
ei ois kivaa eikä onnistuneen tunnetta jos jatkuvasti joku auttamassa hoidossa (esim julkkikisilla), ethän sä silloin ole yksin kasvattanut lapsiasi. Nyt kun vanhin jo 18v, fiksuu nuori mies joka saanut iltatöitäkin, näkee että on onnistunut. 15veelläkin iltatöitä. We did it.
Kommentit (7)
Eikö lapsellekin ole hyvä että välillä kokee muidenkin aikuisten tapoja olla lapsen kanssa, esim. isovanhempien, tätien, setien ja kummien?
onpa TOSI ihmeellistä, että 18 vuotiaalla on töitä. Eikös sen ikäisellä kuulu jo ollakin?
Ja kyllä on minullakin ollut kesätyöt ja iltatyöt 13 vuotiaasta eteenpäin, ihan itse hankittujakin vielä. Ja olen muuten mennyt päiväkotiin 9kk iässä :)
Lapsenne eivät sitten ole olleet tarhassa/pph:lla ja koulussa? Kyllähän sielläkin aikuiset kasvattaa.
AV:n yleismaailmallisen viisauden mukaan tarhassa ei kasvateta vaan se on vaan lasten säilö, jossa pienet itkee kaiket päivät lattioilla.
PPH voisi kasvattaa, mutta palsta perusteella n. 90 % pph:sta on suunnilleen mielenvikaisia otuksia. Mutta siis jos kävisi tuuri, niin pph voisi saada aikaan jotain positiivista - tosin se pilaa sen viimeistään antaessaan kerran kaudessa lapsille lounaaksi ranskalaisia perunoita ja kas, kaikki mahdollinen hyvä on pyyhkäisty pois ja ainakin jonkun vanhemman mieli on pahoitettu lopullisesti ja lapsen elimistö pilattu.
Koulun tehtävähän taas ei ole kasvattaa, sehän on todettu ihan juhlapuheita myöten.
Eli päinvastoin, ap:n kaltaiset tavalliset tallaajat ovat tehneet ekstrahyvän työn jos tarhasta HUOLIMATTA ovat saaneet lapsista täyspäisiä.
:D
Ja tämä ei siis ole oma näkemykseni vaan ihan palstalta opittu näkemys.
En siis kiellä ettekö olisi kasvattaneet lapsianne hyvin, mutta aina perhetausta ja kasvatus eivät riitä, vaan lapsi joutuu hyvistä lähtökohdista huolimatta huonoille teille.
Meillä lapsen kasvatuksessa ja hoidossa on ollut mukana myuös lapsen isovanhemmat. Lapsi on siis kuukausittain yökylässä jommassa kummassa mummolassa ja minusta se on lapselle rikkaus.