Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihtajat! Mitä ammatteja/aloja olette lähteneet opiskelemaan aikuisiällä?

Vierailija
24.01.2010 |

Voitko suositella?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdin opiskelemaan taloushallintoa. En tiedä sitten voiko suositella, kun alalle on muutenkin tunkua. Toivottavasti joskus itelle työpaikka tärppäis edes...

Vasta aloitin opinnot vähän aikaa sitten.

Vierailija
2/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. alanvaihtaja täysin toiselta alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion opiskella sosiaalityöntekijäksi.

Ensin avoimessa pakolliset perus- ja aineopinnot ja sitten varsinaisena opiskelijana loput tarvittavat, jos vain pääsen sisälle.

Vierailija
4/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nelikymppisenä, kuten minä, ei kannata enää paljon kokeilla mistä tykkäisi.

Itse olen alunperin kokki ja vuonna 2008 aloitin insinööriopinnot bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelmassa. Tykkään tosi paljon!! Opiskeluinto on valtava ja tulokset ovat hyviä.

Vierailija
5/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bio- ja elintarv. insinööri oikein työssään sitten tekee?

Vierailija
6/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin lastentarhanope, luin aika paljon avoimessa yo:ssa, sitten kävin luokanopettajien aikuiskoulutuksen

Töitä sain heti, palkka parani ja työpäivät lyheni: )

Vierailija
7/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi valita joku muu ala insinööriopintoihin, jos töitä haluaa tehdä.

Vierailija
8/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekonomiksi ja ainakin toistaiseksi hyvälle vaikuttaa

Vierailija
9/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki toiset työllistyy, mutta helppoa se ei ole. Jos ala kiinnostaa niin suosittelisin yliopistoon menemistä --> pääaineeksi esim. biokemia, elintarvikekemia, elintarviketeknologia tms

Vierailija
10/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teologiksi. Sairaanhoitaja olen, liian raskasta oli fyysisesti.

Vierailija
11/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin, kun oli aina illat ja viikonloput töitä ja hirveen stressaavaa vielä. Opiskelin laitoshuoltajaksi oppisopimuksella. Nyt on kiva päivätyö ja viikonloput vapaat, ihanaa!Palkka on murto-osa entisestä, mutta ei haittaa.

Vierailija
12/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä opiskelemaan oppisopimuksella lähihoitajaksi, entinen ammatti maa-ja metsätalouspuolelta (joka tällä hetkellä työllistää tosi huonosti). Mies on kemisti ja opiskeli sosiaalialalle, koska kemisteillä on heikko työtilanne.

Lähipiiristä todella harva on pärjännyt yhdellä tutkinnolla, jollei ole akselilla sairaanhoitaja-opettaja-insinööri. Koulutus vain ei vastaa työelämän tarpeita, tai ne muuttuvat niin nopeasti, että jos kouluun menet hyvien suhdanteiden aikana, niin silti saattaa valmistuttua olla tilanne ihan toinen..

Vierailija
13/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v. ja opiskelin aikoinaan YO-merkonomiksi, olin erilaisissa tehtävissä rahoitusalalla. Viimeksi ennen irtisanoutumistani henkilöstöpäällikkönä. Sitten tein rohkean ratkaisun ja pyrin ja pääsin lukemaan hortonomiksi (ikuinen haave). Nyt työskentelen erään keskikokoisen kaupungin maisemasuunnittelussa ja olen TOSI iloinen ja tyytyväinen, että tein tämän ratkaisuni 5 vuotta sitten. Ei ollut helppoa, mutta kannatti tehdä, tässä on vielä aikas paljon aikaa eläkeikään.

En ole päivääkään katunut vaikka opiskelu oli aika rankkaakin välillä.

Vierailija
14/23 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teologiksi. Sairaanhoitaja olen, liian raskasta oli fyysisesti.

siellä?

Vierailija
15/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alaa ammattikorkeassa.

Vierailija
16/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida hirveästi seurata työelämän tilannetta saatika itse olla siinä mukana. En ihmettele tekstisi perusteella.

Vierailija
17/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikkaa, tosin taustalla tekniikan alan koulutusta, mutta en koskaan tehnyt sen alan töitä muuta kuin kesätöinä, vaan vaihdoin heti valmistuttuani. Siis tuplavaihtaja täällä, tosin eka kerta vaihdettu nuorena. 

Vierailija
18/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2010 klo 14:44"]

Kannattaisi valita joku muu ala insinööriopintoihin, jos töitä haluaa tehdä.

Ei kannata valita insinööriopintoja ollenkaan, jos haluaa töitä tehdä...

Vierailija
19/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden opiskelemaan sosiaalityöntekijästä (YTM) humanistiksi alalle, joka tuskin työllistää. Tämä ihan omasta mielenkiinnosta, hyvin todennäköisesti jatkan kuitenkin töitäni ensimmäisessä ammatissani vaikka toki mielessä on myös opiskelualaan liittyvät työtä.

Vierailija
20/23 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maisemasuunnittelija käytännössä tekee ja mikä palkka? Kuulostaa kivalta! Entä työtilanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan