=) MAALISMASUT VK 3 (=
Tässä esittelyt ja lopussa linkki...
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
ILOISTA VIIKKOA! TOIVOTTAVASTI VOIMME KAIKKI HYVIN!
Kommentit (37)
Neuvola kuulumisia:
Kävin aamulla neuvolassa, viikkoja nyt 31+. Painoa oli tullut mukavat 780 g/vko. Hmm... Taisi tulla syötyä jouluna suklaata. Nyt on tullut 10 kg lähtöpainoon.
Lapsivettä oli kuulemma vähänlaisesti. Ke lääkäri, joka kuulemma tsekkaa tilanteen ja lähettää eteenpäin, jos tarvista. Sf-mitta ei myöskään ollut kasvanut sitten joulukuun käynnin.
Muuten kaikki ok. Sykkeet ja liikkeet ok.
Talosta tehdään kaupat tällä viikolla, joten muutto edessä. Tulee vaan aika kiire, kun ensi kuun 16. päivään menessä pitää olla pihalla tästä. Mies oli aika kärttyinen, kun sellaisen aikataulun sovin välittäjän kanssa.
Emilii
no niin,ultrassa käyty.Kohdunsuu kiinni ja kiinteä edelleen.Oli vaan niin herkät limakalvot ja aika ronski otteinen lääkäri että verethän sieltä turskahti.Lääkärikin oikein hämmästyi et mistäs tämä nyt oikein vuotaa.Sit sen piti tiirailla oma aikansa oikein tarkasti et mistä se vuoti.Mut oli kyllä tosiaan aika kovat otteet,ei ihme jos jotain meni rikki.
Vauvan painoarvio oli 2100g,et jos pitää kutinsa ja laskettuun aikaan asti mennään niin noin nelikiloinen junttura pitäisi pihalle putkahtaa=)Mun pikkuveli paino syntyessään 4500g,et se ei todellakaan ollu mikään pieni vauva....
Mitäs muuta....hmmm...Raivotarjonnassa oli vauva,toivotaan et nyt pysyykin loppuajan niin päin.Vauvasta sain oikein kasvokuvan mukaan,siinä se jotain nyrpistelee,suu oikein muikeana=)hassun näköinen veijari!Voi että mä ootan et saan syliin sen...!
Ensi viikolla neuvolaan,nyt kun on vauvan vointi hyväksi havaittu niin voi keskittyä oman voinnin seuraamiseen ja kohentamiseen.Jos sitä nyt voi kohentaa sen kummemmin.Tänään taas aika raihanainen olo ollut kun eilen tuli ehkä VÄHÄN liikaa rehkittyä.Leivoin ja pesin koiratkin.Se kävi selän päälle...
Nyt lähen laittamaan tyttären päikkäreille ja meen itekkin sänkyyn lukemaan.
Sunny 32+3
Täällä kans neuvola taas takana...seuraava edessä :)
Nätisti mennään yläkäyrien yläpuolella. Sf mitta oli jo komiat 31. Vauveli oli kääntynyt raivotarjontaan mutta kelluili vielä varsin korkeissa sfääreissä supistuksista ja paineen tunteesta huolimatta. Pitkäks käy tää raskausaika ennen kuin loppuu *huokaus*.
Piiperö -78 ja tytsi 30+2
juu ja vielähän se jäi mainihtematta uusista vaivoista.Nyt on muutamana viime iltana sormia turvottanu niin et oon joutunu ottamaan kihlasormuksenkin pois.Viime raskaudessa ei ollu mitään turvotuksia missään vaiheessa.Ja hiuksia lähtee ihan älyttömästi!On ihan huimasti ohentunu letti,onneks mulla on niin paksut hiukset et niistä nyt onkin vara vähän huveta.Sit kun mulla on vielä pitkät niin ne pudonneet kyllä huomaa,lattioilla ja suihkun viemärissä....
Ei voi kyllä ku vaan ihmetellä mitä nuo raskaushormoonit saa aikaseksi.
arvioiko lääkäri sulle tuon syntymäpainon? Kiinnitin vaan huomiota, että aika isoa vauvaa sulle on veikattu.
Itse olin viime viikolla ultrassa ja painoarvio oli tasan 2kg. Vauva kasvaa tasan keskikäyrällä (pallo piirtyi vieläpä käyrän alapuolelle), on koko ajan kasvanut. Mitään syntymäpainoveikkausta ei vielä tässä vaiheessa tehty, mutta viime raskaus meni samoilla arvioilla ja vauva oli n. 3600kg. Siksi hämmästyin, kun sulle oli veikkailtu nelikiloista.
Niin, ja hurja lääkäri sulla oli ollut!
Raivotarjontaan oli myös meidän vauveli kääntynyt. Tunsinkin sen, en kääntymistä siis, vaan muuttuneet liikkeet. Oli mukavampi olo, kun vauva oli perätilassa.
Tarvikkeet alkaa olla hankittu, tai siis ne mitä puuttui. Rintapumppu ja pikkusälää enää puuttuu. Vaikka kyllä mietin, että oikeastiko näin hyvällä mallilla kaikki on. Jotain olellista olen ihan varmaan unohtanut!
Muutaman viikon päästä voisi koota sängyn. Vaatteet on lipastossa valmiina, vielä tosin pesemättä. Sen voisikin hoitaa pois.
Jotenkin muuttui odotus taas paljon konkreettisemmaksi, kun on pidellyt noita vauvan tavaroita. Ihanaa!!!
Yksi mikä ei todella oo valmiina, on nimi. Kiivasta pohdintaa on harva se päivä. Jos edes jonkun melko hyvän keksin, ei se ainakaan miehelle kelpaa... Onko muilla jo nimet valittuina?
AnniHelena rv 33+1
Pitkään aikaan en oo saanu aikaiseksi kirjoittaa, kun kotosalla olin. Nyt oon taas töissä, joten aina välillä voipi olla hetki aikaa kirjoitella..
Mä olin siis kuukauden kotosalla ja hommaa riitti. Siivoilin kaappeja, tein käsitöitä, ym. Oli TOSI IHANAA! Nyt oon sit vielä ainakin 2vk töissä, jos pystyn. Vähän meinaa ton pyllyn tehdä kipeäksi.. Lantio siis löystynyt ja tosi kovia kipuja aiheuttaa. Eilen olin ekaa päivää tauon jälkeen töissä ja istuminen kyllä tuntui aika ikävältä. Toivottavasti pystyn olemaan töissä!
Mä löysin nettikaupasta kantokassin, jota olen etsinyt ja samalla tilasin ihanan sitterin. Aika paljon on tavaraa tullut myytyä tai annettua pois.. Mut sängyn saan naapurilta. Tai ensisängyksi rottinkisängyn, joka meillä itsellä meni vanhuuttaan rikki ja sitä kovasti harmittelin. Sit pinnasänkykin löytyy naapurista.
Mä oon alkanu enemmän panostamaan ympäristöasioihin.. kierrätykseen jne.. Ne kestovaipat on kyl vieläkin tekemättä, mut eiköhän niitä ehdi vielä, kun todennäköisesti jään kotiin jo ennen äitiyslomaa..
Ihana ajatus, et pääsen laittamaan vauvan tavaroita ym valmiiksi rauhassa, kun työt loppuu. Mä kävin kaikki isommilta jääneet vaatteet läpi yks päivä ja laitoin kaappiin, mut pitäs vielä pestä ja kokojen mukaan lajitella..
Täällä kans vauva kääntynyt oikeinpäin ja olotila on erittäin paljon mukavampi nyt. Perätilassa ollessaan oli jotenkin tosi korkealla. Nyt onneksi keskikäyrällä sf-mitta eikä vielä ahdista, kun on sen verran alhaalla tuo vaavi. Lääkärillä kävin viime viikolla ja kaikki hyvin. Sokerirasitus myös tehtiin ja siellä myös kaikki hyvin. Paino on noussut reilut 10kg. Nyt yritän näin joulun jälkeen vähentää herkuttelua. Se onkin helpompaa, kun on töissä. Houkutuksia ei tule niin usein..
Mukavaa odotusta kaikille!
t. iiik ja pikkuinen 29+6
Täällä on tänään käyty lääkärissä ja kaikki on hyvin, vauva painaa tällä hetkellä tasan 2000g ja mennään ihan keskikäyrillä. Ne otti multa verenpaineenkin ja se oli koholla, mut se lääkäri sanoi että se voi johtua jännityksestä, pitää vaan seurata verenpainetta. Laitto ne minut tänään käyrillekkin ennen kun menin lääkärin vastaanotolle, kuulemma rv 30+0 jälkeen tehdään noin, enkä mä tiennyt siitä mitään. Lääkäri veikkasi vauvan syntymäpainoksi 3 kiloista vauvaa, no se olisi ainakin normaalin kokoinen. :)
Niin siis lääkäri teki sen painoarvion.Sanoi että "hyvän kokonen" vauva tulossa.Ja painoihan tuo tyttökin syntyessään rv35 niin 2750g,et ei sekään mikään kovin hentonen olis ollu jos ois laskettuna aikana syntyny.
Kamalan tympeä harmaa sää,ja liukasta.Sai todella hiljasta vauhtia köpötellä menemään että pysy pystyssä,ei meinannu koirien tassutkaan saada pitoa.Onneks ne älyää odotella mua eivätkä vedä kumoon...
Mun pitäis vielä hommata hoitotaso pinnasängyn päälle.Muuten kaikki hankittu ja sänkykin valmiina paikoillaan.
Imetystyynyn ajattelin hankkia,esikosta sain niskat niiiiiiin jumiin kun pelkän käden varassa pullosta sitä syötin.
Nyt antamaan lapselle ruokaa.
Sunny 32+4
Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin. Viime viikolla kävin istukan paina tarkistus ultrassa, istukka ei enää onneksi ollut kohdunsuulla. Vauvan painoarvio 1480g, eli siihen keskikäppyrän tuntumaan, eli suunnilleen samankokoista tulossa kuin viimeksikin. (3725 ja 3975). Tytöltä näytti edelleen ja kaikki kunnossa. Rt.ssä oleskelee, mutta niin se ollut jo pitkään.
Töihin palasin joulun jälkeen, mutta ei kyllä jaksa oikein innostaa eikä sen suuremmin kyllä jaksaakaan. Aikalailla mehut syö kun on ollut töissä ja nyt vielä yövuoroja... asiakkaat ihmettelee kun maha alkaa olla jo iso, että miten tuokin täällä vaappuu vielä. Toisaalta ei kovin paljon tulee sellaista turhaa juoksuttamista = passuuttamista. Saikulle jääminen houkuttelee koko ajan enemmän, mutta jotenkin ei tahdo luonto antaa periksi.
Isommat ihmettelee tuota mahan kasvua ja vauvan potkimista. vaatteet alkaa olla pestynä jne. pinnasänky pitäis vielä laittaa kasaan nii sitten voisi paneutua ihan vaippojen ompeluun. : ) ja ehkä vähän jotain vaatettakin voisi ommella kun kankaita kuitenkin olis reservissä.
Tsemppiä muille selkä ja lantiovaivaisille, supisteleville ja väsyneille pesäntekijöille.
kotilo rv 30+6
Olin tänään pikaisesti kaupungilla ostamassa tuttavaperheen uudelle vaaville jotain viemistä, ja tulihan sitä omallekin osteltua ihania plyysisiä puolipotkareita ja muuta mukavaa. On taas uutta hypisteltävää lipaston laatikkoon.
Viikonloppuna kävi sukulaisia kyläilemässä, ja oli pakko siivota, mutta tulipa kiva mieli olla puhtaammassa kodissa. Eilen selkä juili inhottavasti koko päivän, kun istuin lattialla lasten kanssa aamupäivän legoleikeissä. Kävin koiran kanssa iltasella kävelyllä ja se tuntui vähän helpottavan. Muutenkin mieli on pirteämpi, kun uskaltaa jo vähän touhuillakin, koska supistelut ovat vähentyneet. Tämä ilta meni lasten kanssa nuutipukkeillessa pitkin kylää, olivat pienet aivan innoissaan!
Vaatteet ovat siis jo laatikossa, mutta pesemättä. Pinnasängyn suojat täytyisi varastosta löytää ja korjata, itse sängyn ajattelin kasata sitten äitiysloman kunniaksi. Vaatteita en taida enää ostaa ennen vaavin syntymää, no sukkia ehkä, ovat niin sopöjä ne pienet. Pienet hankinat siis enää tekemättä ja rintapumpun kunto tarkastamatta.
Nimiasiaa on välillä kovasti mietiskelty, mutta kyllä se lapsukainen täytyy ensin nähdä, ennenkuin voimme asiaa päättää. Nyt on mielessä monia hyviä vaihtoehtoja, mutta ei mitään ykköstä.
Vatsa on melkoinen pallo, enkä osaa sanoa miten päin asukas siellä on kun neuvolassa ei viimeksi ollut kuin opiskelija, saako sillälailla edes olla? Enkä siis itse kyllä tunne, kun iskuja tuntuu tulevan vähän joka puolelle.
Välillä aika tuntuu matavan, mutta illalla sitä aina ihmettelee, että mihinkäs se päivä taasen kului, että onneksi on aikaa vielä synnytykseen. Välillä olen taasen ihan kypsä tähän olotilaani ja vaivoihin. Nyt kuitenkin hyvillä mielin saunaan ja untenmaille.
kupla3 rv 29+6
Enpä ole aikoihin saanut aikaiseksi muuta ku tuon aloituksen...jos nyt jotain pientä!
Tänään olis neuvola, oikein kauhistuttaa astua vaa'alle, kun oman vaa'an mukaan on tullu kahdessa viikossa jotain 3 kg painoa lisää! Ihan kamalaa! En ole syönyt yhtään sen enempää ja olen kyllä juonut ihan vähän enemmän ku ennen, mutta senhän pitäs vaan auttaa...no, paino nousee ja nousee, kyllä se viimeistään synnytyksestä kääntyy laskuun! Tavoite olis (TAAS) ainakin -35 kg ennen töihin paluuta vuoden päästä...aion mahtua joka ikiseen työasuun mitä multa löytyy! Ja farkkuihin, ai että mä odotan että saan lempifarkkuni laitettua päälle! Kuulostaa varmaan tosi typerältä, mutta mua on aina arvosteltu tosi rankasti kun olen painanut liikaa raskauden aikana ja sen jälkeen...jäänyt jonkinmoiset traumat siitä...no, tiedän siinä tiputtamisessa jälleen onnistuvani, varsinkin jos imetys onnistuu niinku edellisestä. Muutenkin, mutta vaatii sitten vähän enemmän työtä...
Selkä on ihan todella romu. Eilen erehdyin imuroimaan ja pesemään lattiat...sen jälkeen mies tuli kotiin ja yritin nousta tuolilta ylös niin se saikin raahata mut sänkyyn kun ei jalat kantaneet yhtään ja sattui ihan kamalasti, illalla sitten raahasi mut vielä saunaan kun sinne halusin ku muutkin meni. Oli todella säälittävä olo! Itkua väänsin puoli iltaa! Pitäs vissiin jättää siivoukset sit jollekin muulle...ainut vaan että meillä ei mies ainakaan ole mikään siivousintoilija vaan päinvastoin osaa miehiseen tyyliin kävellä katse irti lattiasta ja vaistolla väistellä kaikkia edessä olevia romppeita, saatika että huomaisi kodin olevan imuroinnin tarpeessa...kyllä sentään mun mielestä lattioiden pesusta voi vielä tinkiäkin, mutta kerran viikossa (ainakin) on imuroitava, mielellään kaksi, ainakin meillä tuntuu muuten kertyvän kaikki paikat täyteen hiekkaa ja pölyä...olis edes kunnon talvikeli niin ei tulis kokoajan tuota hiekkaa sisään...täällä ainakin aivan mustaa, lunta ei ollenkaan!
Meillä on taas arkeen paluu alkanut. Tällä viikolla meni lapset taas osapäivähoitoonsa ja mies töihin...outoa olla yksikseen kun on 3 viikkoa lomailua perheen kanssa takana...toisaalta tuntuu ihan kivalle näin alkuun, mutta mua ahdistaa, että mitä teen seuraavat 2 kuukautta täällä yksikseni... vaikka kyse ei olekaan ku 3 päivästä viikossa ku pojat on hoidossa...
No niin! Otan itseäni niskasta kiinni ja ryhdistäydyn!!!! Valitus taitaa tältä aamulta taas riittää =)
Loppusuorallahan tässä mennään! Kohta jo ihmettelemme, että mihin se raskausaika hävisi!
Hyvää loppuviikkoa teille kaikille!
Äiti1983 ja Alma 32+1
Lapset on saateltu eskariin ja kouluun. Pitäisi jatkaa vauvan vaatteiden pesemistä ja silittämistä. Aiemmin en ole saanut mitään aikaiseksi, mutta eilen sain jonkin ihme puuskan. Kaivoin poikien vanhat vaatteet naftaliinista.
Imuroin myös eilen ja se tietysti kostautui mukavilla liitoskivuilla illalla. Onneksi antaa nukkua yöt ja aamulla on taas suht vetreä olo. Uutena vaivana on lähes jatkuva alamahan arkuus. Normaalia supistelua se ei tuntuisi olevan.
Moni on saanut kokoarviota. Meillä ei rakenneultran jälkeen ole ultrattu, eikä sovitusti ole lääkäriäkään näkynyt. Kertaalleen hakeuduin itse lääkärin pakeille joulun alla ja silloin kohdun suun tilanne oli ok, sairaslomalle laittoi supisteluiden takia ä-lomaan asti. Oma asenne kuitenkin on, ettei tämä synny ennen aikojaan. Pojatkin oli mahassa loppuun asti.
Joku pohti, kuinka saa ajan kulumaan. Itse mietin samaa, mutta vauhdikkaasti tämä on mennyt. Tuntuu, etten edes ehtisi käydä töissä, heh.
Täytyy mennä jatkamaan urakkaa.
Kaarna@laiva rv 30+1
mä ootan kans innolla et saan farkut jalkaan!oon käyny tuijottelemassa niitä tuolla kaapissa,ja ihmetelly et miten olin kesällä vielä niin hoikka et niihin mahuin.On tuota painoa kuitenkin kertyny mullekkin jo ainakin se 13 kiloa.Ja vielä ehtii lisää tulla et eiköhän se kipua taas sinne 20 lisäkilon tienoille!Kamalaa...Esikosta tuli 18 mut niistä tipahti jo hetikättelyssä sairaalassa seitsemän pois,ja onneksi muutamassa kuukaudessa ne loputkin karis vaikka en imettänytkään.
Mulle tuli illalla kamala siivousvimma,rupesin raivokkaasti järjestämään liinavaatehuonetta,vaihtelin lakanoita sänkyyn.Ihan selviä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä sanon minä....
Sunny 32+5
Anteeksi ei saisi nauraa selkäkivuille, kärsin niistä siis itsekin, mutta mielikuva miehestä vetämässä sinua pitkin asuntoa on lievästi koominen.
mä olisin saanut jäädä kyllä sohvalle. Makkari on nimittäin yläkerrassa....ja mies ei mikään sikaraavas kuitenkaan ole.
Sanot miehellesi että imuri ja moppi on paljon keveämpiä vetää kuin vaimo, miehiinhän yleensä tehoa järkiperusteet : P
Jaksuja!
Sokerirasituksessa nyt siis käyty, ihan väärillä viikoilla kylläkin. Aika hurja kokemus! Aluksi sokerit 4.3, tunnin päästä 5.7 ja kahden tunnin päästä 4.4! En luonnollisestikaan siinä vaiheessa tiennyt että sokeri oli noin matalalla kun labrasta lähdin, vointi oli ok. Kävelin sitten kaupan kautta n. 1km kotiin. Rupesin lämmittämään ruokaa ja sekunneissa alkoi vapina, pyörrytys, kylmänhiki ja näöntarkkuus hävisi. Sokeri ilmeisesti romahti. Ei muuta kuin äkkiä leipää suuhun! Kyllä säikäytti, en osannut ollenkaan odottaa moista kun olo oli ihan hyvä rasituksen jälkeen.
Sf-mitta osui nyt kolmannella kerralla aika samaan kuin lääkärin mittaama, joten ilmeisesti se ensimmäinen mittaus oli hieman pielessä. Painoa on tullut n.12kg lähtöpainoon.
Töissä alkaa olemaan motivaatio-ongelmia, tuntuu että alkaa olemaan jo muuta ajateltavaa :-) Ajatus sairaslomasta houkuttelee, mut toisaalta olis hieno tunne sit ku VIHDOINKIN äippäloma alkaa (reilut 2vko). Koetan jaksaa... Onneksi töitä on niin paljon, että päivät menee hujauksessa.
Kestovaippajuttuja olen kovasti netistä tutkinut. Englanninkielisillä sivuilla on tosi kivoja kuvia! Imetyssuojia ajatteln ommella, kankaat olen jo tilannut. Onko joku niitä itse ommellut? Ajattelin laittaa ulimmaiseksi PUL, väliin frotee ja ihoa vasten fleece. Onko teillä kellään kokemuksia millaiset itsetehdyt toimii? Viimeksi muistan että mulla maitoa valui imetyksen aikana runsaasti myös siitä rinnasta jota ei imettänyt sillä hetkellä.
Pojan nimi meillä on valmiina ja 90% varmuudella siellä se poika on. Muuten ei ole vielä kaikki valmiina. Hoitopöytäsysteemin olen laittanut valmiiksi tarvikkeineen mutta muuten vaatteet ja sänky vielä kesken.
Mä oon koko raskauden ajan ihmetellyt kuinka ihmiset kommentoi raskaana olevan vartaloa. Siis ihan sellaiset puolitutut/työkaverit. Eilen sain kuulla että mun maha on massiivinen! Ja tänään multa kysyttiin, että "Oletko varma että sulla ei ole jalkapalloa tuolla mahassa?". Ja kysyjät on siis olleet n 40v naisia... Ihmetyttää!
Kaikille hyvää vointia!
Onsku76 rv 32+2
kun vastailit. Ymmärsinkö oikein, että Hantulle oli samalla painoarviolla veikattu kolmikiloista, Sunnylle nelikiloista? Jos siihen arvioon sitten vaikuttavat monet tekijät vai miten voi noin vaihdella?
Mietin kanssa tuota vartalon kommentointia. Viime raskaudessa olin melko suuri ja sitä kommentoitiin mielellään. Nyt olen paljon pienempi, eikä kommentteja juuri ole kuulunut. Jos sitä isoa mahaa on sitten hauskempi taivastella?
Ostin tänään Avent Isis käsipumpun, kun sitä on kovasti kehuttu. Toivottavasti on hyvä!
Vointeja kaikille!
Annihelena rv 33+3
Kävin sitten neuvolalääkärillä tänään, kun sf- mittaan ei ollut tullut kuukaudssa lisäystä ja yksi yö supisteli 4,5 h ajan 5-10 min välein.Kodunsuu oli hieman auki, pehmeä ja jäljellä pari senttiä.
Lääkäri pisti minut sitten äitipolille tarkastukseen. siellä oli sitten oikein "mukava" lääkäri, joka tuumasi et: "No, katsotaan nyt sitten, kun olet sieltä asti ajanut". Olin kyllä itsekin aika ihmeissään tästä "hössötyksestä".
Käyrää eivät saaneet millän ensin ajettua. Selvisi sitten että vaavi onkin perätilassa, vaikka just tuntia aiemmin tk-lääkäri ja vasta valmistunut terkkari olivat muka koplanneet hänen olevan raivotarjonnassa.
Lääkäri tarkasti uudelleen kohdunsuun, otti bakteerinäytteen ja ultrasi. Kaikki ok. Vaavelin painoarvio (vko 31+3) 1700 g eli aivan keskikäyrällä.
Täytys lähtee ostamaan vaunut Oulusta, kuhan vaan sais aikaiseksi. Mutta kun tuo muutto ja asunnon etsiminenkin pukkaa päälle. Just äsken aloin pakkaamaan ensimmäsiä tavaroita. Onneksi osa vaatteista on jo jätesäkeissä edellisen muuton jäljiltä.
Sängyn ja turvakaukalon sekä äitiyspakkauksen pitäisi tulla aivan näinä päivinä. Eli lisää muutettavaa...
Jos vauva on poika hän on edelleen nimettömänä. Ei voi käsittää kuinka vaikeaa on keksiä pojalle nimi! Tytölle on jo koko nimi tiedossa. Miehen mielestä kutsumanimi ei kulemma ole "kunnon nimi". Liian omituinen muka= ) Pyh.
Emilii
Töistä taas kirjottelen.. Päivät oon töissä ja iltaisin en jaksa tehdä mitään. Onneks ei oo enää kauan. Oli kyl niin ihanaa olla välillä kotona, kun sain niin paljon kaikkea tehtyä. Viikonlopuksi suunnittelin myös vähän hommia, mut saapi nähdä, onnistuuko. Voi olla, että menee lepäillessä sekin. Kodinhoitohuoneen haluisin käydä läpi ja heittää turhat pois.. Aion vauvan hoitopaikan laittaa sinne, joten vois olla vähän mukavampaa hoidella, kun sitä roinaa ei olis niin paljon ympärillä.. Sinne kertyy uskomattoman paljon kaikkea.
Mulla oli yhdessä vaiheessa tosi läski ja ällö olo, Nyt on jotenkin paljon parempi. Painoa on kyllä tullu se reilu 10kg, mut alkaa olla jo aika lähellä se aika, kun siitä alkaa päästä eroon. Mä odotan kans ihan hulluna, et saan vetää tavallisia vaatteita päälle. Ja mä haluan juoksemaan!!! Se on ollu mun haave jokaisessa raskaudessa. Sit mä oonkin juossu aika paljon kun alapää on riittävästi palautunu synnytyksestä.. Nyt mietin et tekis mieli ostaa juoksurattaat.. Onko kellään kokemusta? Ne on varmaan aika kevyet? Menis varmaan samalla matkarattaina??? Pitäs vaan olla sellaset et sais selkänojan ihan alas. Ne vissiin usein on sellaisia et ei mee ihan alas..
Ne kestovaipat on ollu minunkin ajatuksissa, mut vielä en oo saanu aikaiseksi niitä ommella. Liivinsuojia vois myös tehdä. Kokemusta ei kyl oo, mut vois tehdä erilaisia ni eiköhän niistä mieleiset löydy..
Että näin täällä.. Töissä on kiva katella netistä vauvajuttuja, kun on hetki aikaa. Tulee niin hyvä mieli..
Ostettiin sellanen disney-sitteri, jossa roikkuu nasu, tiikeri ja puh siinä kaaressa. Se jäi olohuoneen nurkkaan, kun tuli ja taidan antaa olla siinä, kun tulee joka kerta niin hyvä mieli, kun sen näkee.
Mullakin on muuten kokemusta siitä, et mies joutuu raahaamaan sänkyyn.. Sillon alkuraskaudessa oli se noidannuoli enkä päässy edes vessaan ilman apua. Välillä konttasin paikasta toiseen. Eipä ollu kiva.. Sillon ei naurattanu, mut jälkeenpäin on naurettu..
Hyvää vointia kaikille!
t. iiik ja pikkuinen 30+1
AnniHelena: Juuh meille tosiaan veikaattiin vauvan syntymäpainoa 3kiloiseksi.
Eilen sitten käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan, ja oli oikein viihtyisän näköinen synnytyssali, ei ollu ollenkaan sellainen minkälaiseksi mä olisin sitä kuvitellut. Osastollakin päästiin käymään, ja meille näytettiin yhden ja kahden hengen huoneet. :)
Että tämmöistä meillä
Hanttu82 ja Poju rv 32+5
Täällä voidaan mainiosti. Nyt on käyty KOKSISSA verikokeissa ja huomenna mulla onkin taas lääkäri+ultra, toivottavasti poika olisi taas kasvannu, tuskin siitä kovinkaan iso vauva tulee, minäkin painoin syntyessäni 3200g että ei paha. :)
Kuinkas täällä muut voi? täällä on aika hiljaista.
Hyvää Maanantaita kaikille!
Hanttu82 ja Poju rv 32+2