Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla miestä, joka ei tee kotona mitään?

Vierailija
22.01.2010 |

Molemmat olemme töissä. Minun vastuullani on kaikki; pyykki, ruoka, siivous, lapset, laskut, auto, kaupassakäynti jne. Ainoat mitä mies saattaa tehdä on käydä kaupassa itselleen ostamassa jotain, tuo max. 3 pyytämääni tavaraa kun se on kuulemma niin vaikeeta. Mies myös vie välillä lapsia päiväkotiin, jos olen laittanut lapset ja kamat valmiiksi. Omia jälkiään korjaa harvoin eli sukat eivät löydä pyykkiin ja roskat ja astiat jäävät tiskipöydälle. Mies on masentunut, pystyy kyllä töissä käymään. Ja parasta kaikista, mies valittaa jos kotona on sotkuista. Hohhoijaa, en vaan kohta jaksa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kaksi vastuullista aikuista ja 3 lasta. En katselisi kakaramiestä päivääkään.

Mietipä nyt tarkasti, mitä elämältäsi haluat, ap. itsekunnioitusta peliin.

Vierailija
2/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei imuroi tai pese lattioita, ei vessaa tai vie narulle pyykkejä kuivumaan, ei purkaa astianpesukoneesta puhtaita kaappeihin mutta laittaa käyttämänsä jos olen sen tyhjentänyt, vie pöydältä omat astiansa ja huolehtii maidon jääkaappiin jos käyttää...

Saa tehdä kotihommia, mutta ei ole kiinnostunut enkä koe sitä katastrofiksi. Annan arvoa sille että on kaiken vapaa-aikansa kotona minun ja perheen kanssa, maksaa kaikki laskut, haluaa ostaa silloin tällöin meille kaikenlaista...

Mieheni oli lapsena ja nuorena ihanne tapaus, tai kotonaan oli pakko toimia näin, vielä kun seurustelimme hän petasi päivittäin äitinsä sängyn, viikonloppuisin laittoi kahvit ja muut pöytään ja sitten herätti äitinsä. Jos isä oli työmatkoiltaan kotona, isä passasi äitiä. Mieheni kertoi lapsuudestaan, kuinka veti verhot keittiöstä eteen kun tiskasi ettei kaverit näe hänen tiskaavan, ei ne muutkaan joutuneet. Mieheni oli kiltisti niin kuin äiti sanoi. Hänellä ja isällä oli vessavuorot viikottain siivouksessa.

Hän ei ole koskaan marissut jos huusholli ei ole ihan viimisen päälle kunnossa. Hän saattaa ajatella ettei sitä aina voi jaksaa tai huvittaa, hän ei tee senkään vertaa kuin minä. Hän sanoi silloin muuttaessamme yhteen ettei todellakaan halua tehdä taloushommia kun kotona jo tarpeeksi.

Joulusiivouksessa on puistellut matot ja synnäriltä tullessani on ensin imuroinut, ei muulloin.

Kaupassa käy ja jos itselleen ostaa kysyy tarvitseeko jotain.

Ex-mies oli kova juoppo eikä kaksivuotisen avioliiton aikan ollut kanssani tai lastenkan juuri koskaan, ain aryyppäämässä ja rapulassa, ei päässyt aina työhönkään, perhe käsrsi...ajattelin että jos joskus vielä otan miehen niin en välitä vaikka hän istuisi ja tekisi ristikoita keinutuolissa vapaa-aikanaan -kunhan on kanssamme kotona.

Nyt on ollut jo vuosia nykyinen mieheni, äitinsä passaaja ja perheelle turvallinen sekä mukava, ihana vaikkei kotitöitä teekään. Hän on ottanut toisen miehen lapset kuin omikseen, koskaan ei ole valittanut jos leluja siellä täällä tai tarvitsee apteekista lääkettä, jotka hän hakee. Ei se mitään. Pelaamme yhdessä ja katsomme filmejä, keskustelemme päivän tapahtumista, suunnittelemme yhdessä matkoja joita teemme välillä lasten kanssa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroonhan se sitten johti.

Vierailija
4/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on 3 ja toinen 5 ;)

Onneksi on vielä yksi mies lisää, joka tekeekin jotain ;)

Vierailija
5/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että minä teen kotona kaiken ja mies maksaa aivan kaiken

Vierailija
6/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mä vielä ymmärrän, että jos ei tee mitään, ei voi myöskään vaatia muilta. Mutta jos vielä viitsii kitistä tekemättömistä töistä :O

Meillä se tekee, joka paremmin ehtii. Mies enemmän pois töiden takia, mutta kun on kotona, tekee siinä missä mäkin.

Vierailija
7/12 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lääkärin totemasti masentunut.

Sinulla on varmaan tosi raskasta, mutta olisi varman samoin, jos miehellä olisi somaattinen sairaus, kuten syöpä, mikä veisi voimat.

Jos tekemättömyys on kiinni vain asenteesta, niin sitten pahempi juttu.

Ja jos et ite jaksa, niin siinähän on yksi ja sama, mikä syy on. Silloin asioiden on muututtava.

Vierailija
8/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsestä tuntuu että Rakkaus ja Intohimo on nuo liikkeelle panevat voimat - jos ei niitä löydy, niin mihin súhteenne rakentuu?

Vierailija
9/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tyyppinen mies.

Vierailija
10/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ollut yli vuoden työttömänä, kärsii masennuksesta ja nukkuu varmasti ainakin puolet vrk:sta. Itse käyn töissä, niin kyllä välillä ahistaa kun ei sillä välin ole mitään tapahtunut kotona, ukko saattaa esim olla vielä nukkumassa kun tulen kotiin. Eli mun harteille jää aika lailla kaikki. Kyllä hän kuitenkin suostuu kanssani siivoamaan, kun ensin itse alan huhkia imurin kanssa, niin tulee esim mopin kanssa perässä. Ymmärrän kyllä, että se nukkuminen ja tuollainen aloitekyvyttömyys kuuluu taudin kuvaan, mutta välillä v...ttaa kun itse väsyneenä töiden jälkeen joutuu vielä kotihommiin ja toinen on koko päivän maannut tekemättä mitään...

Vierailija
11/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostamaan omaa miestäni enemmän. Ei ole ahkerimmasta päästä, mutta osaa se kaikki kotityöt tarvittaessa tehdä ja joskus jopa tekee jotain oma-aloitteisesti.

Vierailija
12/12 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes asuttu yhdessä, mutta minun tietenkin oli hänen mielestään automaattisesti siivottava ja tiskattava, pestävä pyykkiä ym, vaikka en kahteen viikkoon olisi siellä käynyt, likaiset ja homeiset astiat mätänemässä pitkin ja poikin ym.. Ja hirveä huuto jos en heti sisään astuessani suunnilleen tarttunut imuriin ja moppiin.. ONNEKSI tajusin sen juntin jättää!!! Nykyinen mieheni onneksi tajuaa sen että jos sotku häiritsee niin itsekin saa siivota. Eli tästä asiasta ei meillä tarvitse riidellä. Eikä kyllä oikeastaan mistään muustakaan..