Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologit! Mitä mieltä olette MBTI:sta? Onko

Vierailija
22.01.2010 |

hömppää? Eli siis Myers Briggs persoonallisuustesti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ittelleni se tehtiin (ihan ammattilaisfirma ja virallinen testi) ja se kyllä kolahti. Kertoo hyvin pitkälti siitä millainen ja mä olen ja miten toimin, ja miksi ajattelen eri tavoin kuin jotkut muut.

Mutta eihän se kerro esim. tehokkuudesta tai älykkyydestä ja siitä miten hyvin suoriudut tehtävistäsi. Mutta auttaa vähän ymmärtämään luonnetta.

Vierailija
2/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla noin? Vastasin täysin rehellisesti. Erilaiset kysymykset oli.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintapsykologi teki minulle sen korkeakoulussa ja kyllähän se vaikutti aika osuvalta. Jossain vaiheessa melkein hurahdin tuohon testiin. :)

Vierailija
4/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsi itsetuntemusta. tarkemmin en sitä tunne, ja osa testin teoriasta jäi hämäräksi.

Vierailija
5/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on aika monenlaista liikkeellä, en tiedä onko miten uutta ja hyvää käännöstä. Ei ainakaan netissä vapaassa käytössä. Voi olla että jollain firmalla on hyvä käännös ja tuoreet normit, sitten on eri juttu.

Testiteoreettisesti ei ehkä paras mahdollinen, monesti tulos jää jossain asteikossa keskelle, jolloin kuvauskaan ei mene oikein. Jos testattava pääsee itse arvioimaan tuloksen sopivuutta niin varmaan ihan hyvä itsetuntemuksen pohdintaväline. Mutta en kyllä mitään henkilöstövalintaa tekisi näkemilläni versioilla. Mutta eihän niitä yhden testin perusteella muutenkaan tehdä.

Vierailija
6/7 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antava testi kuitenkin vaikuttaa edes jollain lailla päätöksiin. Ja antaahan se vaikutelman kuitenkin, jos ei muille niin hakijalle itselleen.

Mitä netissä olevaa testiä pidät luotettavimpana?

Itse olen saanut ENTJ, ENFJ ja ESFP. Osaatko sanoa, voiko tuollaisia edes saada luotettavasti, kuvausten perusteella ovat aivan erilaisia luonteitakin. Itse tunnistin itseni eniten ehkä empaattiseksi ENTJ:ksi (jos nyt sellaista voi olla olemassakaan). Jos en olisi niin ujo, saattaisin oikeastikin olla lähempänä ESFP:tä.

Mitä ajattelet, mistä tuollainen variaatio voi tulla?

ap

Testiteoreettisesti ei ehkä paras mahdollinen, monesti tulos jää jossain asteikossa keskelle, jolloin kuvauskaan ei mene oikein. Jos testattava pääsee itse arvioimaan tuloksen sopivuutta niin varmaan ihan hyvä itsetuntemuksen pohdintaväline. Mutta en kyllä mitään henkilöstövalintaa tekisi näkemilläni versioilla. Mutta eihän niitä yhden testin perusteella muutenkaan tehdä.

Vierailija
7/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein 16personalities.com testin. Sain tulokseksi INTJ. Mutta kun luin kaikki kuvaukset, niin huomasin olevani selvästi INTP. Testi ei välttämättä osu oikeaan. Kannattaa lukea ne kuvaukset kaikista tyypeistä, niin löytää varmemmin oikean.

Myös auttaa aika paljon jos tutustuu niihin miten kognitiiviset toiminnot (cognitive functions) pinoutuu. Niiden kautta mun mielestä ynmärtää paljon paremmin eri luonteet. Eli introverted/extroverted thinking/feeling/sensing/intuition.

Nyt kun muutaman vuoden on näitä tutkinut, niin on kyllä oppinut tosi paljon itsestäni ja muista. Parad ahaa-elämys omassa elämässäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan