Olen rv 16, mutta en uskaltanut vieläkään ottaa sikarokotusta!
Olen nyt ajatellut, että jos uusi aalto alkaa vyörymään päälle, niin sitten otan, mutta muuten mennään raskauden yli ilman. En halua/jaksa ottaa taakakseni sitä ajatusta, että "entä jos". Vaikutukset kun voivat näkyä lapsessa vasta vuosien päästä :/
Kommentit (6)
rokotusta enkä myöskään syö mitään ylimääräisiä vitamiineja enkä muutenkaan noudata mitään neuvolan ihme suosituksia.
Aion myös synnyttää luomuna, ties mitä ne epiduraalit ym. ilokaasut lapselle voi aiheuttaa!
Ei ennen mitään sellaista ollut turhaa vouhkaamista koko länsimainen lääketiede.
Sitten kun lapsi kasvaa, pidän sen tietysti kotiopetuksessa, koulujärjestelmä vasta pahaa lapselle tekeekin.
viikkoa myöhemmin meni kesken. Olisi tietysti voinut mennä muutenkin, mutta... Enää en ottaisi.
puoliväli raskautta takana.
Riski keskenmenolle on ekakolmannes.
Ihan normaalisti raskaus edennyt.
En uskaltaisi jättää rokotusta seuraavaan aaltoon, mistä sen tietää miten nopeasti sen pöpön saa.
Naapurissa sairastivat viikkoja, meille ei tullut.
Tekee pahaa ajatella jos en olisi ottanut rokotusta vaan olisin jotain odottanut.
Neuvolassa olen katsellut että meillä rokotetaan vielä helmikuun alussa -eli mistä senkin sitten saa myöhemmin?
Liian uusi, tutkimaton rokote.
Mutta jota (tietysti, tietysti) mainostetaan turvallisena, mutta jonka myöhemmistä mahdollisista haittavaikutuksista ei käytännössä edes rokotteen valmistaja GlaxoSmithKline halua ottaa vastuuta!
En itsekään voisi elää tuon "entä jos" tunteen kanssa, jos oisin raskaana ollessa sen sikiölleni antanut. :/ Haittavaikutukset voivat ilmetä vasta vuosien päästä.
taas on yksi tuttuni tarkkailussa, kun sai rokotteesta reaktion. hän ei tosin ole raskaana. mielestäni taudin sairastaminenkin olisi pienempi paha kuin tuo rokote. vastuutonta sitä edes markkinoida pienille lapsille ja odottaville äideille, vaikka en kyllä kenellekään erityisesti lähtisi suosittelemaan.
En ottanut rokotetta silloin enkä aio ottaa sitä vieläkään. Kukaan ei oikeasti ota mitään vastuuta rokotteen haittavaikutuksista vaikka sitä mainostettiinkin niin turvallisena.