Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset ovat mukavia n. 4 vuoden ikään saakka

Vierailija
22.01.2010 |

Sitten ne saisi mun puolesta jo vierottaa ja muuttaa pois ;D Jestas, että meinaa mennä hermot jatkuvasti kyselevään ja hölöttävään 5 vuotiaaseen. Tuo 1.5 on vielä niin ihanan mutkaton, hokee vaan palloa ja autoa ja leikkii tyytyväisenä. Mitenköhän jaksankaan kun ovat yli 10-v huoh...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolivuotiaat on ihan jees. Siitä neljän vuoden ikään täys katastrofi. Siitä alkaa sitten vähitellen helpottaa. 15-vuotiaat, varsinkin pojat, on maailman ihanimpia! Pusi, hali :D

Vierailija
2/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas odotan, että tuo 1 veekin tulis jo tuonne 4-5 vuoden ikään, niin osaa olla tehdä asioita itse ja olla avuksikin vähän..

Nyt se vaan juoksee päin seiniä (kirjaimellisesti) ja kiipeilee koko ajan ja paiskoo ovia, vetelee kaikki tavarat alas pöydiltä ja on maailman innokkain vessanpönttöfani =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin muutenkin hiljaisempaa sorttia, en ole mitenkään kova puhumaan, joten tuntuu välillä todella rasittavalta vastailla kokoajan hölmöihin kysymyksiin. x) Auton takapenkilläkään ei ole koskaan hiljaista...Nämä yksveet on taas niin mainioita, niitä voi seurailla ja ne ei höpötä kokoaikaa...

Vierailija
4/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta.

Isommalle riittää kun vastaa jotenkin järkevästi "miten laava tulee sinne tulivuoreen?" -kysymyksiin.

Mä taas odotan, että tuo 1 veekin tulis jo tuonne 4-5 vuoden ikään, niin osaa olla tehdä asioita itse ja olla avuksikin vähän.. Nyt se vaan juoksee päin seiniä (kirjaimellisesti) ja kiipeilee koko ajan ja paiskoo ovia, vetelee kaikki tavarat alas pöydiltä ja on maailman innokkain vessanpönttöfani =D

Vierailija
5/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin, ottaisin lapset vasta siinä 4-vuotiaana. Säästyisi enimmiltä yöheräilyltä, vaipparumbalta ja siltä kun toinen vaan huutaa eikä tiedä mikä sillä nyt on hätänä kun ei toinenosaa puhua ja miettii onko nyt tylsä-jano-nälkä-kuuma-kylmä-väsy-valmis heräämään-haluu jotain-haluu jotain pois vai mitä. Harkitsin vakavissani lobotomiaa niiden vauvaa ja ihan pientä viihdyttävien tee jotain ja toista se 1000 kertaa tyylisten leikkien kanssa.

Ihanaa oli kun vaipat ja potta jäi pois, lapsi osaa itse kertoa mikä on hätänä, leikeissä voi tapahtua mitä vaan ja maailmaa tulee ihmeteltyä :)

Vierailija
6/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään sitten niin, että "teen" lapsia ja pidän ne 3 vuotiaiksi ja adoptoin sitten eteenpäin ;) En jaksa tuota vastaanväittämistä ja vänkäämistä, ja kun nuo isommat vielä tajuaa jo liikaa, ei mene mikä tahansa selitys läpi ;D

Vierailija
7/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoon 5-vuotiaan ihmisen anatomiaan höyrähtäneen lapsen :p Ton olisi pitänyt syntyä lääkärivanhemmille...

Vierailija
8/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lapset on ihania alkaen juuri 5v.

Ovat seurallisia, itsenäisiä,osaavia, asioista kiinnostuneita.

Kysymyksyt lisää lasten tietomäärää ja niihin pitääkin vastata.

Mitä enemmän lapsi kysyy miksi, niin sitä parempi.

Poika täyttää kohta 6v. ja enään ei tarvi, kun pylly pyyhkiä.

Pesee itsensä ja ulkoilee itsenäisesti, toki verbaalinen uhma on kovaa.

Alle 4v. on rasittavia ja raskaita hoitaa, vaikka suloisia ovatkin.

5v. ei herää enään öisin, vaan nukkua porskuttaa.

Vierailija
9/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lapset on ihania alkaen juuri 5v. Ovat seurallisia, itsenäisiä,osaavia, asioista kiinnostuneita. Kysymyksyt lisää lasten tietomäärää ja niihin pitääkin vastata. Mitä enemmän lapsi kysyy miksi, niin sitä parempi. Poika täyttää kohta 6v. ja enään ei tarvi, kun pylly pyyhkiä. Pesee itsensä ja ulkoilee itsenäisesti, toki verbaalinen uhma on kovaa. Alle 4v. on rasittavia ja raskaita hoitaa, vaikka suloisia ovatkin. 5v. ei herää enään öisin, vaan nukkua porskuttaa.

Ei sitten "itsenäinen" melkein 6-vuotiaasi osaa edes pyllyään pyyhkiä?

Vierailija
10/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mega helppoja vauvoja ja taaperoita :D Jahka nyt menisi tuo esikoinen kouluun, jos saisi siellä sammutettua tiedonjanoaan ;)

AP

Vierailija
11/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

superrasittavia. Mukavatkin tapaukset. Kun mitään aikuisen näkökulmasta oikeasti "järkevää ja kiinnostavaa" ei voi tehdä. Ei voi kunnolla jutella. Leikki on sitä samantoistoa.

Vastaan sata kertaa mielummin laava- kysymyksiin, kun "ihastelen" taaperon tekemisiä. Pienissä määrissä taaperot ihan jees, mutta olen onnellinen, että omani ovat jo sen vaiheen ohittaneet.

Oon aina ihmetellyt, kuka ihme jaksaa olla lastentarhaopena vuodesta toiseen, että eivätkö kuole tylsyyteen. Mutta kai se sitten niin on, että ihmiset on erilaisia ja jotkut ihan oikeasti tykkää siitä "touhuamisesta" päivästä toiseen.

Vierailija
12/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kyselyvaihe menossa miksi,miksi?Onhan se toisinaan ärsyttävää,mutta onneksi on niitä rauhallisempiakin päiviä.Kova pälättämään se on kyllä muutenkin että hermot meinaa mennä jo siihenkin,äitiinsä vissiin tullut.Minkälainenhan tuosta meidän toisesta lapsesta 1,5 vuotiaasta tytöstä tuleekaan...

Vierailija
13/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vanhempien lasten kanssa on kiva tehdä yhteisiä asioita, jutella heidän kanssaan ja nauraa heidän vitseilleen.

Vierailija
14/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kaksi vuotta. Alkaa vähitellen helpottaa siinä mielessä että jutuissa on jotain järkeä. Kysymysten määrä vaan kasvaa päivä päivältä vaikka luulin että maksimi oltaisiin saavutettu jo ajat sitten. Uskoo myös joskus kun sanoo että ei koko ajan voi puhua.

Minun mielestä helpompaan suuntaan menossa...

Vierailija
15/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen pyllynkin osaa pyyhkiä, mutta mielummin ottaa sen avun ja kaikkea ei tarvi tehdä vielä itse. On se vaan näppärä ja reipas poika, niin hauskakin.

Itse ainakin rakastan keskusteluja ja saisi puhua vieläkin enemmän. Taaperoiden kanssa musta myös tylsää.

T.8

Vierailija
16/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinejä sä et sitten varmaan kestä ollenkaan

ei kestä kukaan :p

Vierailija
17/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva- ja pikkulapsivaiheet ovat kaikkien kolmen kohdalla olleet jotenkin rasittavia, koskaan en edes vauvakuumetta ole potenut. Nyt kaikki ovat alakoululaisia ja aivan ihania. Tietty on huonoja päiviä, mutta ihana viettää aikaa ja puuhastella noiden jo ah niin osaavien ja itsenäisten otusten kanssa! :) Voi tehdä mitä vaan ja mennä mihin vaan, eikä tarvitse miettiä osaavatko käyttäytyä, ei tarvitse rytmittää päivän menoja päiväunien mukaan jne. Ennen kuvittelin aina että pienet lapset on kaikista ihanimpia, mutta sitä mukaa kun omat lapset kasvavat, niin tuntuvat aina olevan siinä parhaassa iässään. Ehkä kohokohta sitten on niiden kotoa pois muuttaminen. :)

Vierailija
18/18 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta heidän kanssaan on ihanaa! Fiksuja kivoja lapsia, harrastamme yhdessä kaikenlaista, pelaamme, matkustelemme... Minusta tämä muuttuu hauskemmaksi mitä isommaksi kasvavat. Pikkulapsia en jaksa enää ollenkaan.